29.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
BMW rado šokuje. Motocyklová odnož nemeckej značky práve predviedla dvojkolku, ktorá vyzerá ako monštrum na dvoch kolesách. BMW R20 je zatiaľ len koncepčný model. Zatiaľ…
Ak poznáme predstavivosť manažérov BMW Motorrad, nový koncept BMW R20 má veľkú šancu dostať sa do výroby. Šéf značky Markus Flasch sa aktívne podieľal na procese tvorby tohto monštra a sám predstavil štúdiu motocykla na tohtoročnej súťaži elegancie vo Villa d’Este pri jazere Como. Pri tejto príležitosti sa oplatí pripomenúť, že v histórii BMW už existoval motocykel s týmto názvom. BMW R20 nahradil model R2 a vyrábal sa v rokoch 1937 až 1938.
BMW R20 Concept vyzerá ako „power bobber“. V ráme je ukrytý dvojlitrový motor
Dizajnér konceptu BMW R20 a šéf dizajnu motocyklov značky Alexander Buckan doň zakomponoval všetky prvky DNA BMW Motorrad. Je tu zavesenie Paralever (tu vo verzii s dvojitými vahadlami) a Telelever a elegantne odhalený kardanový hriadeľ, ale prvé husle hrá výkonný boxer, motor s protibežným usporiadaním piestov. Je založený na jednotke z modelu BMW R18, ale bol zväčšený. Má až dva litre zdvihového objemu, čo je najviac v histórii motocyklov BMW. Dva výkonné valce zaujímavo vyčnievajú do strán. Sú takmer rovnako široké ako riadidlá a vedľa minimalisticky riešeného motocykla pôsobia ohromujúco. Na oslavu vzniku BMW R20 som vymyslel termín „power bobber“, pretože tento model pre mňa nezapadá do žiadnej existujúcej triedy motocyklov.
Okrem klasickej koncepcie vzduchom a olejom chladeného motocykla (v súlade s jeho vzhľadom pomenovaného „Big Boxer“) je motocykel úplne moderný. Má LED osvetlenie, komponenty odpruženia a pohonnej jednotky vyrobené z rovnakého materiálu: čierneho eloxovaného hliníka. Palivová nádrž v historickej farbe „teplejšia ako ružová“ je tiež z hliníkovej zliatiny. Plne nastaviteľné odpruženie dodala renomovaná spoločnosť Ohlins. Jednoduché sedadlo je vyrobené z kombinácie kože a alcantary a rám motocykla je z chróm-molybdénovej ocele. Pneumatiky sú namontované na 17-palcových diskoch s rozmermi 120/70 vpredu a 200/55 vzadu. Vďaka krátkemu výfukovému systému v tvare megafónu je zvuk obrovského boxera veľmi hlasný.
Bude sa nové BMW R20 predávať? Držíte nám palce
Kompaktná a minimalistická silueta motocykla bez zbytočných prvkov v kombinácii s obrovským dvojvalcovým motorom vyzerá veľmi efektne, ale jazda na BMW R20 nemusí byť najľahšia. Mohutné valce vyčnievajú do strán natoľko, že manévrovanie môže byť napriek zníženému ťažisku náročné, najmä pri plochom 62,5-stupňovom uhle hlavy rámu a malom rázvore (1550 mm). Okrem toho môžu prekážať ľuďom s dlhými nohami. Bude zaujímavé sledovať, či vibrácie takého veľkého boxera budú jazdca veľmi obťažovať….
Znamenajú všetky tieto vlastnosti, že sa BMW R20 nedočkáme v sériovej výrobe? Ale nie, len to, že inžinieri BMW ich považujú skôr za výzvy než za problémy. Veď konkurenčné spoločnosti majú v predaji monštrá ako Ducati Diavel V4 a XDiavel alebo Triumph Rocket 3. Ak chce BMW patriť do prvej ligy motocyklov, potrebuje takýto model. Pôsobivý, výkonný roadster BMW R20 by bol motocyklom, ktorý by dokonale posilnil imidž nemeckej značky, aj keby sa ho rozhodlo kúpiť len málo zákazníkov. Okrem toho na fotografiách a videách vyzerá R20 tak, akoby bol vyvinutý s ohľadom na budúcu výrobu. Takéto veľké úsilie dizajnérov a konštruktérov nesmie vyjsť nazmar. Len nechajte BMW Motorrad trochu času.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
GWM Souo S2000GL je čínske Gold Wing s osemvalcovým motorom
Triumph Rocket 3 Storm má dve nové verzie. Táto šelma oplýva spracovaním a šokuje svojím výkonom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.