30.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlphaSQUADofficial).
Toyota nechce elektrifikáciu za každú cenu, ale vedenie koncernu je presvedčené, že je to budúcnosť motorizmu. Preto ju chce vytvoriť, počnúc svojím korunným klenotom: Lexus.
Elektrifikácia je kľúčové slovo, ktoré môže znamenať veľa. Toyota v skutočnosti elektrifikuje svoj sortiment už dlho, keďže každá hybridná pohonná jednotka obsahuje aspoň jeden elektromotor. Skôr či neskôr príde čas na odstránenie spaľovacích motorov. Toyota počíta s tým, že to bude trvať dlhšie, ako predpovedá väčšina optimistov, ale aj tak chce, aby jej prémiová značka Lexus v roku 2035 ponúkala len elektrické vozidlá.
Lexus bude v Európe elektrický v roku 2030 a celosvetovo v roku 2035
Na prvý pohľad sa takéto vyhlásenie môže zdať zvláštne, keďže práve v roku 2035 sa údajne očakáva koniec spaľovacích áut. Zabúdame však, že tieto plány sa týkajú predovšetkým Európy, a okrem toho sa v poslednom čase čoraz častejšie ozývajú hlasy, že tento dátum nemusí byť konečný.
Lexus plánuje v Európe ponúknuť plne elektrický modelový rad už o päť rokov skôr, teda v roku 2030. Prvou elektrickou lastovičkou tohto prechodu bol Lexus 300e, ktorý mal premiéru v roku 2021. Tento rok sa začne predávať prvý model tejto japonskej značky navrhnutý od základu ako elektromobil: Lexus RZ. Nasledovať budú ďalšie, navrhnuté a skonštruované moderným spôsobom.
Vyvinieme novú modulárnu konštrukciu vozidla a novú generáciu batérií, ktoré nielenže poskytnú špičkový výkon, ale stanovia aj nové štandardy z hľadiska pôžitku z jazdy. Plánujeme tiež revolúciu v oblasti operačných systémov, ktoré nám umožnia dosiahnuť najvyššiu úroveň personalizácie, aby si každý z našich zákazníkov mohol prispôsobiť vozidlo svojim potrebám
– Pascal Ruch, viceprezident TME pre Lexus Europe, povedal.
Skupina Toyota pripravuje niekoľko noviniek. Budú sa testovať v Lexusoch
Čo znamenajú slová jedného z vedúcich predstaviteľov značky na starom kontinente. Toyota výrazne investuje do nových technológií v rôznych oblastiach a bude ich testovať na svojej prémiovej značke. Patria medzi ne batérie s pevným elektrolytom a lítium-iónové batérie novej generácie, nové IT riešenia (napríklad operačný systém Arene OS) a autonómne riešenia, ako aj technológia gigacastingovej karosérie inšpirovaná spoločnosťou Tesla, ktorá umožní konštrukciu modulárnych a ľahších vozidiel.
Ambasádormi tejto premeny sú okrem sériového modelu RZ, ktorý má viacero zaujímavých prvkov (vrátane systému riadenia One Motion Grip bez fyzického prepojenia kolies s volantom), aj dva koncepčné automobily, ktoré boli pred časom predstavené na výročnej konferencii spoločnosti Toyota Motor Corporation: Kenshiki Forum. Ide o modely Lexus LF-ZL a LF-ZC, ktoré sú víziou budúcich modelov značky.
Prečo japonská korporácia presunula ťažisko elektrifikácie práve na Lexus? Je to jednoduché: inovatívne riešenia sú drahé a ich náklady sa najľahšie zohľadňujú v drahších vozidlách prémiových značiek. Okrem toho zákazníci, ktorí si kupujú takéto autá, skôr veria inováciám a skúšajú budúcnosť hneď.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Japonská prémia: Nový Lexus RX si berie na mušku nemeckých konkurentov
Lexus predstavil nový model LY 680. Už nie je prémiový, ale luxusný