30.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge).
Európa sa pomaly prebúdza z letargie. Vlády si konečne začali uvedomovať hrozbu prichádzajúcu z Číny. Podľa Adolfa Ursa, talianskeho ministra priemyslu, má kráľovstvo stredu potenciál „zlikvidovať“ európsky priemysel.
Európski politici, zaslepení ekologickými úvahami, zabudli na blaho vlastného priemyslu. Bez toho, aby počúvali varovania odborníkov o hrozbe zo strany Číny, presadili po sebe nasledujúce zákony, ktoré priamo ohrozovali blahobyt domácich výrobcov. Nakoniec sa stalo nevyhnutné – čínsky drak preletel ponad náš kontinent a doslova otriasol trhom v základoch. Naši vládcovia si však pomaly uvedomujú dôsledky svojej politiky. Taliansky minister priemyslu Adolfo Urso sa nedávno vyjadril k tejto otázke.
Taliansky minister varuje pred Čínou
Minister, ktorý sa 25. mája zúčastnil na osobitnej obchodnej konferencii v Trente, vyzval Európsku komisiu, aby konala v oblasti čínskej hospodárskej súťaže. Uviedol len, že Únia by mala „nasledovať príklad USA“ a zaviesť primerané clá. Pripomeňme, že pred dvoma týždňami prezident USA Joe Biden sprísnil clá na elektromobily vyrobené v Číne na 100 %. Predchádzajúcu colnú sadzbu vo výške 25 % zaviedol jeho predchodca Donald Trump.
Ako uvádza taliansky politik, ak Únia neprijme primerané opatrenia, európskemu automobilovému priemyslu, ktorý nie je schopný konkurovať Číne za rovnakých podmienok, hrozí zánik.
„Spojené štáty čelia titanskej výzve zo strany Číny. Nasledovanie ich šľapají je nevyhnutné a musí sa uskutočniť rýchlo. Potrebná je asertívna priemyselná politika založená na spoločných zdrojoch, ktorá ochráni európske podniky. V opačnom prípade bude európsky priemysel zlikvidovaný,“
– uvádza Adolfo Urso
Hrozba z Číny
Zdá sa, že Európska komisia si uvedomuje hrozbu, ktorá prichádza z Číny. Doteraz však nepodnikla žiadne kroky na zavedenie mechanizmov na ochranu domáceho priemyslu. Najvýznamnejším krokom, ktorý v tejto súvislosti podnikla, je začatie vyšetrovania subvencovania čínskych výrobcov vládou v Pekingu. Vďaka dotáciám od úradov si čínske značky dovolia ponúkať vozidlá za prekvapivo nízke ceny, ktoré sú pre európskych výrobcov prakticky nedosiahnuteľné. Výsledky vyšetrovania, ktoré budú zverejnené už budúci mesiac, umožnia zavedenie zodpovedajúcich vysokých sankčných ciel.
Samozrejme, Číne sa zavedenie takýchto dodatočných poplatkov nebude páčiť. Tak či onak, pomerne ostro kritizovala clá, ktoré na čínske elektrické výrobky zaviedla Bidenova administratíva. „Čína je proti jednostrannému zavádzaniu ciel, ktoré porušujú pravidlá Svetovej obchodnej organizácie. Prijmeme všetky potrebné opatrenia na ochranu našich práv,“ povedal Wang Wenbin, hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí. Čínski výrobcovia sa, žiaľ, na takýto scenár dobre pripravili a čoskoro začnú stavať továrne v Európe, aby sa vyhli clám.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Už žiadne lacné autá z Číny? Takto EÚ bojuje proti konkurencii
Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.