31.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).
Mazda, Subaru a Toyota vytvorili alianciu na záchranu spaľovacieho motora. Podľa nich má takýto pohon ešte budúcnosť, ale bez revolúcie sa to nezaobíde.
Akio Toyoda už roky tvrdí, že problémom nie je samotný spaľovací motor, ale oxid uhličitý, ktorý produkuje. Toyota preto už niekoľko rokov vyvíja okrem iného pohonné jednotky schopné pracovať s vodíkom.
Novovytvorená aliancia sa má zamerať práve na dekarbonizáciu. Pomôže k tomu optimalizácia súčinnosti spaľovacích motorov s elektromotormi a palivami s neutrálnym obsahom uhlíka.
Nie je to len motor
Zástupcovia Mazdy, Subaru aj Toyoty tvrdia, že rozhodnutie vytvoriť alianciu vychádza z „hlbokého pochopenia životného štýlu ich zákazníkov“. Okrem toho veria v budúcnosť spaľovacích motorov.
Zaujímavé je, že spolu s budúcimi pohonnými jednotkami sa má revolučne zmeniť aj ich „balenie“. Teda celé vozidlo. Novovyvinuté systémy majú byť totiž kompaktnejšie ako existujúce systémy, čo umožní vytvárať menšie vozidlá.
Vďaka tomu sa zlepší aerodynamika a zníži spotreba paliva. A to všetko pri dodržiavaní čoraz prísnejších emisných predpisov.
Dôležité je, že budúce motory vyvinuté členmi aliancie by mali byť poháňané alternatívnymi palivami. Hovorí sa o biopalivách, vodíku a elektronických palivách.
Spaľovací motor musí byť neutrálny
„Naďalej budeme zákazníkom ponúkať vzrušujúce vozidlá, zlepšovať spaľovacie motory pre éru elektrifikácie a rozširovať viacero možností na dosiahnutie uhlíkovej neutrality,“
– tvrdí prezident a výkonný riaditeľ Mazdy Masahiro Moro.
Šéf spoločnosti Subaru Atsushi Osaki zasa navrhol, aby sa japonské spoločnosti usilovali o uhlíkovú neutralitu. Koji Sato – prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota – priznal, že chce zákazníkom ponúknuť rôzne možnosti pohonu. Samozrejme, všetky majú byť CO2 neutrálne. Sato medzitým označil vytvorenie aliancie troch značiek za „priateľskú súťaž“.
„Aby sme našim zákazníkom poskytli rôzne možnosti na dosiahnutie uhlíkovej neutrality, je potrebná výzva. Takouto výzvou je vývoj motorov prispôsobených budúcemu energetickému prostrediu,“
– tvrdí Sato, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota
Elektromobilita je stále v hre
Napriek oznámeniu aliancie sa Toyota v súčasnosti výrazne zameriava aj na vývoj elektromobility. Cieľom Japoncov je do roku 2030 predstaviť 30 nových elektrických modelov a v konečnom dôsledku predávať 3,5 milióna elektromobilov ročne. Do roku 2025 chce Toyota na európskom trhu ponúkať až 10 elektromobilov.
Mazda, ktorá nedávno predstavila úplne novú „šestku“ pre Čínu, tiež plánuje niekoľkomiliardové investície do elektromobility. Subaru chce mať do roku 2028 k dispozícii 8 elektromobilov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Dieselový motor: Ako často kontrolovať olej. Veľmi dôležitý detail
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.