Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Japonské spoločnosti spájajú svoje sily, aby zachránili spaľovací motor. Nastane revolúcia?

31.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels). Mazda, Subaru a Toyota vytvorili alianciu na záchranu spaľovacieho motora. Podľa nich má takýto pohon ešte budúcnosť, ale bez revolúcie sa to nezaobíde. Akio...

31.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).

Mazda, Subaru a Toyota vytvorili alianciu na záchranu spaľovacieho motora. Podľa nich má takýto pohon ešte budúcnosť, ale bez revolúcie sa to nezaobíde.

Japonské spoločnosti spájajú svoje sily, aby zachránili spaľovací motor.
Foto: youtube.com/@KirkKreifels

Akio Toyoda už roky tvrdí, že problémom nie je samotný spaľovací motor, ale oxid uhličitý, ktorý produkuje. Toyota preto už niekoľko rokov vyvíja okrem iného pohonné jednotky schopné pracovať s vodíkom.

Novovytvorená aliancia sa má zamerať práve na dekarbonizáciu. Pomôže k tomu optimalizácia súčinnosti spaľovacích motorov s elektromotormi a palivami s neutrálnym obsahom uhlíka.

Nie je to len motor

Zástupcovia Mazdy, Subaru aj Toyoty tvrdia, že rozhodnutie vytvoriť alianciu vychádza z „hlbokého pochopenia životného štýlu ich zákazníkov“. Okrem toho veria v budúcnosť spaľovacích motorov.

Zaujímavé je, že spolu s budúcimi pohonnými jednotkami sa má revolučne zmeniť aj ich „balenie“. Teda celé vozidlo. Novovyvinuté systémy majú byť totiž kompaktnejšie ako existujúce systémy, čo umožní vytvárať menšie vozidlá.

Vďaka tomu sa zlepší aerodynamika a zníži spotreba paliva. A to všetko pri dodržiavaní čoraz prísnejších emisných predpisov.

Dôležité je, že budúce motory vyvinuté členmi aliancie by mali byť poháňané alternatívnymi palivami. Hovorí sa o biopalivách, vodíku a elektronických palivách.

Spaľovací motor musí byť neutrálny

„Naďalej budeme zákazníkom ponúkať vzrušujúce vozidlá, zlepšovať spaľovacie motory pre éru elektrifikácie a rozširovať viacero možností na dosiahnutie uhlíkovej neutrality,“

– tvrdí prezident a výkonný riaditeľ Mazdy Masahiro Moro.

Novovytvorená aliancia sa má zamerať práve na dekarbonizáciu.
Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT

Šéf spoločnosti Subaru Atsushi Osaki zasa navrhol, aby sa japonské spoločnosti usilovali o uhlíkovú neutralitu. Koji Sato – prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota – priznal, že chce zákazníkom ponúknuť rôzne možnosti pohonu. Samozrejme, všetky majú byť CO2 neutrálne. Sato medzitým označil vytvorenie aliancie troch značiek za „priateľskú súťaž“.
„Aby sme našim zákazníkom poskytli rôzne možnosti na dosiahnutie uhlíkovej neutrality, je potrebná výzva. Takouto výzvou je vývoj motorov prispôsobených budúcemu energetickému prostrediu,“

– tvrdí Sato, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Toyota

Elektromobilita je stále v hre

Napriek oznámeniu aliancie sa Toyota v súčasnosti výrazne zameriava aj na vývoj elektromobility. Cieľom Japoncov je do roku 2030 predstaviť 30 nových elektrických modelov a v konečnom dôsledku predávať 3,5 milióna elektromobilov ročne. Do roku 2025 chce Toyota na európskom trhu ponúkať až 10 elektromobilov.

Mazda, ktorá nedávno predstavila úplne novú „šestku“ pre Čínu, tiež plánuje niekoľkomiliardové investície do elektromobility. Subaru chce mať do roku 2028 k dispozícii 8 elektromobilov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania predstavili najúčinnejší dieselový motor v histórii. Je schopný dosiahnuť rekordnú tepelnú účinnosť

Dieselový motor: Ako často kontrolovať olej. Veľmi dôležitý detail


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov