4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).
Porsche predstavilo osvieženú verziu modelu 911 generácie 992, ktorá dostala nielen mierne upravený vzhľad, ale aj nové možnosti pohonu vrátane verzie GTS, ktorá má po prvýkrát hybridný pohon.
Porsche 911 GTS výkonnejšie vďaka hybridu
Dizajnéri Porsche 911 majú pravdepodobne tú najhoršiu prácu na svete, pretože ako zmeniť vzhľad ikonického auta tak, aby sa nepokazila jeho rozpoznateľnosť? Zdá sa však, že sa im to podarilo aj tentoraz, a to preto, že najnovší model je len faceliftom generácie 992, pričom sa zamerali najmä na úpravu predného a zadného nárazníka. Vpredu sú nové aktívne klapky, ktoré upravujú prúdenie vzduchu podľa potrieb chladiaceho systému a aerodynamického prítlaku. V zadnej časti sú zmeny tiež skôr kozmetické a obmedzujú sa na menej rebier na kryte motora a mierne upravené svetlá dodávajúce trojrozmerný efekt.
Slušné zrýchlenie
Pod kapotou sa toho však deje oveľa viac, pretože tam boli zaradené nové pohonné jednotky. Základnou jednotkou je trojlitrový preplňovaný boxer, ktorý teraz dosahuje výkon 394 koní a krútiaci moment 450 Nm. To mu umožňuje dosiahnuť prvú stovku po 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 294 km/h. Oveľa zaujímavejšia sa však zdá byť verzia 911 GTS, ktorá získala oveľa vyspelejšiu pohonnú jednotku. Srdcom tejto jednotky je, samozrejme, šesťvalcový boxer, tentoraz však s objemom 3,6 litra, a podporuje ho nie jeden, ale až dva elektromotory. Prvý z nich s výkonom 15 k funguje ako alternátor a v počiatočnej fáze poháňa aj jedno turbodúchadlo, vďaka čomu je reakcia na plyn takmer okamžitá.
Druhý motor s výkonom 54 k a krútiacim momentom 150 Nm je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou PDK. Ten pomáha spaľovaciemu motoru v celom rozsahu otáčok. Nakoniec sa nové Porsche 911 GTS môže pochváliť výkonom 541 koní a krútiacim momentom 610 Nm. To znamená šprint na 100 km/h za tri sekundy a maximálnu rýchlosť 312 km/h. Skôr než však začnete kritizovať hybridné pohonné ústrojenstvo, je vhodné spomenúť, že batéria má kapacitu len 1,9 kWh. To znamená, že hmotnosť novej verzie 911 GTS sa v porovnaní s predchodcom zvýšila len o 50 kg. Bohužiaľ, zvýšila sa aj cena, a to pomerne solídne.
Porsche 911 už je úplne digitálne
V novej 911 máme teraz k dispozícii len digitálny kokpit zobrazovaný na 12,6-palcovej obrazovke. Zmizol aj kľúč, no auto sa stále štartuje tlačidlom na ľavej strane volantu. Nové sú aj multimédiá, ktoré sa tentoraz ešte tesnejšie integrujú s riešením Apple Car Play. Zatiaľ nejde o rozhranie novej generácie, ktoré Apple ohlásil pred niekoľkými rokmi, ale informácie z telefónu sa môžu zobrazovať na obrazovke pred vodičom. K dispozícii je aj podpora pre Android Auto a bude možné využívať streamovacie služby počas státia.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toyota C-HR v novej najlacnejšej verzii. Je tu jedno, ale
Zmiznú vozidlá SUV z ciest? Predpisy Európskej únie komplikujú situáciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.