Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Automobilový priemysel čelí vlne bankrotov. Dôvodom je elektrina

4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Výrobné náklady elektromobilov sú v priemere o 40 až 50 percent vyššie ako v prípade automobilov so spaľovacím motorom. Podľa generálneho riaditeľa korporácie Stellantis...

4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13).

Výrobné náklady elektromobilov sú v priemere o 40 až 50 percent vyššie ako v prípade automobilov so spaľovacím motorom. Podľa generálneho riaditeľa korporácie Stellantis by preteky v znižovaní nákladov mohli viesť k hľadaniu dodávateľov v krajinách, ako sú India, Turecko, Maroko a Mexiko. Pre európskych dodávateľov by to znamenalo vlnu bankrotov, pričom mnohé takéto spoločnosti už hromadne prepúšťajú.

Automobilový priemysel čelí vlne bankrotov. Dôvodom je elektrický.
Foto: youtube.com/@crospotter13

Potreba prechodu na elektrické vozidlá je pre mnohých výrobcov veľkou výzvou. Veľké koncerny investujú milióny eur do nových modelov, modernizujú závody a zavádzajú technologické zmeny v celom dodávateľskom reťazci. Významným problémom sa ukazujú byť aj výrobné náklady, ktoré sú v mnohých prípadoch až o 50 % vyššie ako v prípade automobilov poháňaných tradičným spaľovacím motorom.

Výroba elektromobilov je príliš drahá. Začínajú sa preteky v znižovaní nákladov

To na druhej strane znamená, že čoraz viac automobiliek sa snaží ešte viac spoliehať na diely dodávané z mimoeurópskych krajín. Krajiny ako India, Turecko, Maroko a Mexiko ponúkajú automobilové komponenty o 40 % lacnejšie v porovnaní s dielmi vyrobenými v Európe. Podľa Carlosa Tavaresa – riaditeľa spoločnosti Stellantis – musia západní dodávatelia automobilového priemyslu rýchlo prispôsobiť svoju ponuku požiadavkám trhu. Inak im hrozí, že v najbližších rokoch skrachujú.

Teraz už nie sme v pretekoch o ekologickú transformáciu, ale v pretekoch o zníženie nákladov. Pre dodávateľov automobilových komponentov to znamená obrovskú záťaž. V Európe už mnohí známi výrobcovia komponentov zápasia s problémami.

– CARLOS TAVARES

Žiaľ, pre mnohé spoločnosti to znamená reštrukturalizáciu a často aj hromadné prepúšťanie. Takýmto problémom čelia okrem iných aj nemecké spoločnosti Bosch, ZF Friedrichshafe a Continental. Ešte pred niekoľkými rokmi zamestnávali nemecké podniky dodávajúce komponenty pre automobily so spaľovacím motorom 310 000 ľudí, podľa posledných odhadov sa ich počet znížil takmer o tretinu.

Pre mnohé spoločnosti znamená „reštrukturalizácia“ hromadné prepúšťanie.
Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi

Dopyt po elektromobiloch klesá. Stále sú príliš drahé

Riaditeľ spoločnosti Stellantis zároveň konštatuje, že v čase, keď automobilky zdvojnásobujú a strojnásobujú svoje úsilie o splnenie požiadaviek elektrifikácie, dopyt po elektromobiloch v Európe výrazne klesá. Mnohé krajiny znížili dotácie na batériové modely, čo sa prejavilo v oveľa menšom záujme o takéto vozidlá. Príkladom je nemecký trh, kde došlo k výraznému poklesu predaja elektromobilov po tom, ako vláda zrušila dotácie.

V snahe urobiť elektromobily dostupnejšími plánuje spoločnosť Stellantis uviesť na trh v USA model Jeep za menej ako 25 000 USD. Aj v Európe chce spoločnosť uľahčiť kúpu vozidla s nulovými emisiami uvedením nového modelu Citroen e-C3 s cenou 23 tis. eur. Koncern tiež uzavrel partnerstvo s čínskym spoločným podnikom, ktorého výsledkom má byť uvedenie malého elektromobilu Leapmotor T03 za menej ako 20 tis. eur.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ďalšie obavy vyvoláva prepúšťanie. Celé odvetvie má vážny problém

Veľké prepúšťanie v Nemecku potvrdené. O prácu príde 3500 ľudí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Od modernizovaného modelu Ami až po nový C5 Aircross - tu je prehľad toho, čo Citroën chystá na budúci…

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov