4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ViewsOfLB1).
Môžu aj viac ako 10 rokov staré autá presvedčiť svojou bezporuchovosťou a slúžiť svojim vodičom prakticky bez problémov? Ukazuje sa, že áno. Mnohé modely sú skutočne vo výbornom stave. Napriek svojmu veku majú niektoré z nich stále nízku poruchovosť. Svedčí o tom správa nemeckého združenia pre technickú kontrolu TUV. Pozrite sa, ktoré vozidlá najlepšie odolávajú plynúcemu času a majú najmenej porúch.
Najmenšia pravdepodobnosť poruchy 10-ročných vozidiel
Nemecké združenie pre technické kontroly TÜV vypracúva správy o závadách zistených na osobných vozidlách počas technických kontrol automobilov. Tie sa v Nemecku vykonávajú každé dva roky. Nové autá sa kontrolujú po troch rokoch používania. Najväčší podiel na týchto kontrolách má Nemecké združenie pre technické kontroly. Preto sú ich správy také cenné pre ľudí, ktorí si plánujú kúpiť auto.
Autori správy však berú do úvahy len tie modely, ktoré prišli do strediska technickej kontroly vozidiel v počte viac ako 10 000 kusov v rôznych vekových kategóriách. Preto nie sú zahrnuté všetky modely automobilov.
- Mercedes E-Klasse Coupe – 17,1 percenta vozidiel so závadami
- Mazda 3 – 16,9 percenta vozidiel so závadami
- Volvo XC60 – 16,8 percenta vozidiel so závadami
- Opel Meriva – 16,7 percenta vozidiel so závadami
- Toyota RAV4 – 16,4 percenta vozidiel so závadami
- VW Golf Plus – 16,2 percenta vozidiel so závadami
- Honda Jazz – 16,2 percenta vozidiel so závadami
- Audi A1 – 16,1 % vozidiel so závadami
- BMW X1 – 15 percent vozidiel so závadami
- Audi TT – 12,5 percenta vozidiel so závadami
Čo sa zohľadňuje v správe o poruchovosti vozidla?
Počas technickej kontroly sa kontrolujú brzdy, tlmiče, osvetlenie, podvozok, pneumatiky a výfukový systém a pozornosť sa venuje aj stupňu korózie bezpečnostne dôležitých komponentov. Je dôležité, aby sa každá skúška vykonávala rovnakým spôsobom a zahŕňala rovnaký súbor kontrolných činností. Takto sa môže každé vozidlo opúšťajúce skúšobnú stanicu hodnotiť objektívne a úplne porovnateľným spôsobom. Do štatistiky sa berú len údaje o závažných chybách a konečný výsledok sa určuje percentom automobilov so závažnými chybami z celkového počtu testovaných modelov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Vozidlá v testoch neuspeli. Američania len zmenili zadanie
Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.