5.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@user-be9bj9nb6b).
Automobily z Číny pomaly začínajú prúdiť do Európy a na ruskom trhu sa už etablovali natrvalo. Podľa šéfa spoločnosti Kamaz Sergeja Kogogina nie sú prispôsobené drsným podmienkam prevádzky na ruských cestách. Jedným z ich najväčších problémov je náchylnosť na koróziu.
Ruské cesty rozhodne nepatria medzi najlepšie. Všeobecne panuje názor, že čím ďalej na východ od Moskvy idete, tým sú horšie. Najmä na Sibíri, kde musíte často počítať so štrkovými, hrboľatými úsekmi.
Podľa šéfa spoločnosti Kamaz Sergeja Kogogina, ktorého citoval portál Business Online, Číňania neprispôsobujú svoje autá ruským prevádzkovým podmienkam. Ako príklad uviedol Moskvič, ktorého partnerom je práve spoločnosť, ktorú riadi.
Nie je dostatočne robustný?
Moskvič 3 a 6, ktoré sa teraz montujú v bývalom závode Renault, sú v skutočnosti čínske modely JAC. Ide o JS 4 a Sehol A5. Podľa Kogogina sa vyznačujú nedostatočnou ochranou proti korózii a vibráciám.
Domnieva sa, že dlhodobé povolenie takýchto výrobkov na ruských cestách vystavuje ich majiteľov vážnym nákladom. Kogogin zdôrazňuje, že s rastúcim počtom najazdených kilometrov sa začínajú „kaziť a rozpadávať“.
Šéf Kamazu v rozhovore pre Business Online uviedol ako príklad skupinu Daimler Truck Group, ktorá bola spoluvlastníkom spoločnosti až do útoku Ruska na Ukrajinu. Pred uvedením nových nákladných vozidiel ich Nemci spolu so svojím partnerom testovali na ruských cestách. Takto ich mohli otestovať v náročných podmienkach a vykonať prípadné zlepšenia.
Číňania sú sebavedomí
Kogogin v rozhovore cituje aj jedného z vrcholových manažérov automobilky z Kráľovstva stredu. Je mimoriadne presvedčený o svojej vlastnej kompetencii a kompetencii spoločnosti, ktorú riadi.
„Za posledných 30 rokov získala Čína všetky potrebné poznatky od európskych, amerických a japonských výrobcov. Teraz máme vyššiu úroveň kompetencií ako oni“
– domnieva sa manažér, ktorého cituje Kogogin.
Realita čínskych spoločností, ktoré sú v Rusku prítomné už roky, to však vôbec neukazuje. Ba, jeden z tamojších portálov zostavil zoznam automobilov z ríše stredu, ktoré hrdzavejú najrýchlejšie. Vyplýva z neho pomerne nepríjemný obraz.
Korózia áut z Číny: najhoršie modely
„Prvé autá dovezené do Ruska z Číny začali hrdzavieť už v autosalónoch. A bol by to veľký vtip, keby to nebola pravda. Situácia sa postupne zlepšuje, ale problémy s koróziou majú aj relatívne nové vozidlá vyrobené v posledných desiatich rokoch.“
Zoznam zahŕňa 5 modelov vyrobených v rokoch 2011 až 2023 a podľa neho sa problémy s koróziou začínajú objavovať u najhorších áut z Číny už o 2 – 3 roky. Okrem toho sa rýchlo objavujú početné úlomky laku a odlupujú sa chrómové časti.
V prípade modelu X7 spoločnosti Geely Emgrand, ktorý je z hľadiska ochrany proti korózii najslabší, sa prvé známky hrdze objavujú už po jednom roku používania. Na tomto modeli sú obzvlášť náchylné na koróziu spodné časti zadných dverí, rám čelného skla a dokonca… vnútorná strana kapoty.
Tu sú najhoršie autá z Číny z hľadiska korózie:
- Geely Emgrand X7 2011-2018 2-3 rok
- DongFeng AX7 2015-2021 2-3 rok
- Changan CS75 2015-2024 3-5 rok
- Lifan X70 2017-2022 3-5 rok
- JAC S3 2016-2023 3-5 rok
Korózia áut z Číny: problémy mal aj MG
Zaujímavé je, že na problém s hrdzou sa sťažovali aj používatelia MG. Týkalo sa to najmä modelov Hector 2019 a ZS. Niekedy v nich objavili miesta hrdze aj niekoľko mesiacov po kúpe, uvádza portál motorandwheels.com.
Podobné informácie možno nájsť na fórach majiteľov vozidiel MG. Napríklad jeden z nich – na stránke mg-rover.org – lamentuje nad hrdzou na svojom bielom ZS z roku 2018. Už po 7 mesiacoch sa na ňom objavili pomerne rozsiahle miesta korózie.
Na druhej strane iný majiteľ MG ZS tvrdí, že na jeho červenom exemplári nie je vidieť žiadnu hrdzu. Treba pripomenúť, že na vozidlá tejto čínskej značky sa poskytuje 7-ročná záruka na perforáciu bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
SUV od MG Motor lacnejšie o viac ako 5 200 eur. Tu mu nemôže konkurovať ani Volkswagen T-Cross
Nové SUV pre Európu bude mať premiéru v júli. Pre Daciu je to zlá správa, pretože bude lacné a módne
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.