Elektro, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Veľký Q1 pre čínske elektromobily v Európe, aj keď s ale

8.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MGMotorEurope). Elektromobilom z Kráľovstva stredu sa v Európe darí čoraz viac. V prvom štvrťroku 2024 sa ich predaj zvýšil o 23 % v porovnaní s...

8.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MGMotorEurope).

Elektromobilom z Kráľovstva stredu sa v Európe darí čoraz viac. V prvom štvrťroku 2024 sa ich predaj zvýšil o 23 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Z Číny však neznamená „čínske“ a očakávané sankčné clá by mohli poškodiť najmä… Európu.

Veľký Q1 pre čínske elektromobily v Európe, aj keď s ale.
Foto: youtube.com/@MGMotorEurope

Čínskym automobilkám sa v Európe nedarí. Okrem MG, ktorá si v prvom štvrťroku tohto roka našla 58 524 kupcov pre svoje autá, ostatné „prepadli“ s 10 000 kusmi.

V prípade elektromobilov z Číny sa však úspech pomaly hlási o slovo. No ich predaj od januára do apríla oproti rovnakému obdobiu roku 2023 vzrástol o 23 %. Celkovo sa na ich kúpu nechalo zlákať 119 300 zákazníkov.

Elektromobily z Číny, ale nie čínske

Podľa správy spoločnosti Schimdt Autmotive Research, ktorá analyzuje predaj batériových vozidiel na starom kontinente, približne každý piaty elektrický automobil zakúpený v prvom štvrťroku tohto roka pochádza z Číny.

Je tu však jeden zvrat. No 54 % registrácií tvorili západné a japonské značky vyrábajúce svoje vozidlá v Ríši stredu, vrátane Tesly, Renaultu a Hondy. Zvyšok pripadol na čínske spoločnosti vrátane MG a BYD.

V súčasnosti stojí výroba automobilov v Číne oveľa menej ako v Európe. Preto spoločnosti zo starého kontinentu, ako napríklad Renault, vyrábajú svoje autá tam a potom ich dovážajú do Európy.

Analytici UBS minulý rok odhadli, že čínska spoločnosť BYD, ktorá je údajne mimoriadne podporovaná vládou v Pekingu, má až o 25 % nižšie výrobné náklady ako európski výrobcovia.

Rozhodnutie o clách k neskoršiemu dátumu

Krajiny Európskej únie sú v súčasnosti preferovaným trhom pre čínske spoločnosti, už len kvôli iba 10-percentným clám. To sa však môže čoskoro zmeniť. Rozhodnutie o zavedení dodatočného odvodu sa malo uskutočniť začiatkom júna. Európska komisia ho však kvôli voľbám do EP odložila.

Brusel medzitým ukončuje vyšetrovanie možnej pomoci Pekingu čínskym výrobcom elektromobilov. Svoje zistenia má oznámiť 4. júla.

Predaj Elektromobilov z Číny od januára do apríla oproti rovnakému obdobiu roku 2023 vzrástol o 23 %.
Foto: youtube.com/@Carcollery

Šéfovia popredných automobilových spoločností – od Tesly cez Mercedes až po Volkswagen – kritizovali plán na zavedenie ciel na autá vyrobené v Číne. Obávajú sa škodlivých odvetných opatrení zo strany Pekingu. Ak by k tomu došlo, obzvlášť tvrdo by boli zasiahnuté spoločnosti BMW, Mercedes a Volkswagen.

Olej do ohňa priliala skutočnosť, že v máji USA oznámili zvýšenie ciel na čínske autá z predchádzajúcich 25 na 100 %.

Musí existovať kompromis?

V súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne konkrétne informácie o tom, o koľko by sa mohlo zvýšiť clo na autá z Číny v Európe. Aj keď vyšetrovanie preukáže dotácie Pekingu pre tamojšie automobilky, a to sa na 99 % stane, najlepším riešením bude…. kompromis.

Európska komisia musí byť bezpochyby opatrnejšia ako vláda USA. Malé zvýšenie ciel by nemalo ohroziť vzťahy s Čínou, ale nasledovanie kurzu nastoleného USA by určite malo vplyv na starý kontinent.

Peking by tiež mohol reagovať zvýšením ciel. Okrem toho by zaviedol zvýšenie cien dôležitých materiálov a komponentov na výrobu elektromobilov alebo by jednoducho zmrazil ich dodávky.

Bez ohľadu na to by čínske autá boli v Európe stále dostupné. Podľa správy agentúry Reuters výrobcovia z kráľovstva stredu v súčasnosti nepodhodnocujú, ale v skutočnosti výrazne zvyšujú ceny svojich automobilov, aby maximalizovali zisky.

Môžu si to dovoliť aj po pripočítaní nákladov na dopravu a ďalších poplatkov. Je to preto, lebo mnohí výrobcovia zo Stredného kráľovstva optimalizovali výrobné náklady v rámci celého dodávateľského reťazca. Ba, niektoré spoločnosti, ako napríklad BYD, vyrábajú trakčné batérie a väčšinu komponentov potrebných pre autá samy.

Okrem toho sú tam náklady na pracovnú silu alebo energiu výrazne nižšie ako v Európe.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové SUV pre Európu bude mať premiéru v júli. Pre Daciu je to zlá správa, pretože bude lacné a módne

Európa dostane nové smart SUV. Módny, dobre vybavený bude hrozbou pre modely vyššej triedy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov