9.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).
Mnohí výrobcovia vsádzajú všetko na jednu kartu – elektromobilitu. Toyota má však „trochu“ iný prístup. Japonci nedávno oznámili, že spolu s Mazdou a Subaru plánujú vyvinúť úplne nový typ spaľovacieho motora. Teraz nám technologický šéf japonského výrobcu prezradil, čo presne uvidíme pod kapotami nových automobilov z Japonska.
Toyota naplno pracuje na novej rodine spaľovacích motorov
Hiroki Nakadžima v rozhovore pre Automotive News označil nové motory s objemom 1,5 a 2,0 litra za potenciálne „riešenia, ktoré zmenia pravidlá hry“. Zašiel až tak ďaleko, že tieto jednotky označil za „úplne odlišné“ v porovnaní so súčasnými motormi. Hoci vodíkové autá nikdy veľmi neprekvapili, vývojové práce vykonané na modeli Mirai umožnili inžinierom dozvedieť sa viac o tepelnej účinnosti samotného motora.
Nakajima neposkytla podrobné informácie o tepelnej účinnosti nových jednotiek. Toyota však už pred niekoľkými rokmi dosahovala 40 %. Na druhej strane Nissan inzeruje, že vďaka technológii e-Power je schopný dosiahnuť až 50 percent. V tomto prípade však spaľovací motor slúži len ako generátor na napájanie batérií, a nie kolies. Podobný prístup zvolila aj ďalšia japonská automobilka Mazda, ktorá v modeli MX-30 použila rotačný motor, čím predĺžila dojazd elektrického crossoveru.
Toyota uvádza, že nové motory budú mať kratší zdvih piestov, čo bola „veľmi náročná úloha“. Cieľom jednotiek bude revolučne zmeniť pohľad na spaľovací motor. Výsledkom bude oveľa vyššia účinnosť, ktorú chcú dosiahnuť optimalizáciou prúdenia vzduchu.
Jednotky budú samozrejme hybridné
Strata krútiaceho momentu sa kompenzuje okamžitou reakciou elektromotora. Nové motory sa skutočne vyvíjajú najmä s ohľadom na hybridy.
Prvé motory s novými spaľovacími jednotkami by sa mali na cestách objaviť okolo roku 2035. Toyota ich vyvíja tak, aby mohli jazdiť nielen na fosílne palivá. Vodiči budú môcť využívať aj biopalivá, vodík alebo dokonca syntetické palivá. Nakajima hovorí, že nová rodina motorov „dáva veľký priestor na hru“. To naznačuje, že existuje veľa technických trikov, o ktorých Toyota v tejto fáze vývoja nechce hovoriť.
Spomínaný Nissan zvolil úplne inú stratégiu ako výrobca Corolly. Nedávno oznámila, že prestala vynakladať peniaze na vývoj spaľovacích motorov. Namiesto toho vsádza všetky svoje karty na elektromobily, ktorých dojazd a výkon sa má predĺžiť pomocou spaľovacích motorov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.