10.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything).
V prvých júlových dňoch tohto roka. Ford predstaví svetu nový model. Všetko nasvedčuje tomu, že druhým elektrickým modelom značky v znamení modrého oválu bude SUV kupé. Podľa medializovaných informácií sa novinka s nulovými emisiami bude volať Capri. Čo v tejto chvíli vieme?
Ford čoskoro rozšíri svoje elektrické portfólio. Ako výrobca oznámil, v stredu 10. júla značka predstaví svetu nové SUV, silne príbuzné novému Exploreru, ktoré je založené na podvozku MEB koncernu Volkswagen pre batériové elektrické vozidlá (BEV). Aké bude toto vozidlo?
Ford predstaví nový model. Ako sa bude volať?
Mnohé nasvedčuje tomu, že podobne ako v prípade modelov ID.4 a ID.5 pôjde o elegantnejšie a svojím spôsobom športovejšie SUV s nízko položenou strechou. Už niekoľko mesiacov kolujú na internete informácie, že dvojča elektrického Explorera sa bude volať Capri. Výrobca túto informáciu zatiaľ nepotvrdil a s odhalením podrobností určite počká do júla.
Nový elektrický Ford. Čo o ňom vieme?
Elektrická novinka z modrého oválu sa bude rovnako ako nový Explorer vyrábať v Kolíne nad Rýnom (Nemecko) v 90 rokov starom závode. Ide o tú istú továreň, z ktorej dlhé roky z výrobnej linky schádzal model Fiesta. Po modernizácii nemeckého závodu bude ďalším krokom rozšírenie továrne v španielskej Valencii.
Dá sa predpokladať, že údajné Capri bude využívať rovnaké riešenia ako dvojička Explorer. Hovoríme napríklad o motoroch (286 k alebo 340 k) a batériách (77 kWh alebo 79 kWh) a v závislosti od verzie ho bude poháňať jeden alebo dva elektromotory.
Verzia Fordu Explorer s pohonom zadných kolies má 286 k a 545 Nm, pričom prvá stovka sa dosiahne za 6,4 sekundy. Použitá 77 kWh batéria tu umožňuje prejsť až 602 km a dá sa nabiť z 10 na 80 % za približne 30 minút (max. 135 kW).
Druhý variant s pohonom všetkých kolies má výkon 340 koní. V tomto vydaní elektromotor na prednej náprave generuje krútiaci moment 134 Nm a na zadnej náprave 545 Nm. Väčšia batéria s kapacitou 79 kWh poskytuje dojazd až 556 km a dokáže sa nabíjať maximálnym výkonom 185 kW. V tomto prípade trvá nabíjanie z 10 na 80 % 26 minút. Neskôr Ford Explorer dostane verziu s pohonom zadných kolies (170 k) a menšou 52 kWh batériou. Zatiaľ nevieme, aký bude mať dojazd ani koľko bude stáť.
Historický Ford Capri
Ford Capri bol kultovým športovým kupé segmentu C, ktoré sa vyrábalo od roku 1968. Model sa vyrábal až do roku 1986 a celkovo existovali tri generácie modelu Capri, pričom všetky boli založené na rovnakej platforme. Vozidlo malo pohon zadných kolies a štvorstupňovú manuálnu alebo trojstupňovú automatickú prevodovku. Capri sa montovalo s rôznymi pohonnými jednotkami, radovými a V6, len s benzínovým motorom s objemom od 1,3 do 3,0.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Elektrická výroba modelu Ford Explorer debutuje v nemeckom závode
Ford Tourneo Courier – kombi, ktoré si zamilujete!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.