10.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisualCarReviews).
Od uvedenia mestského SUV Volvo EX30 do predaja zaznamenáva švédska značka čínskeho konglomerátu Geely celosvetový rast. Historicky prvé B-SUV výrobcu výrazne prispelo k celosvetovému nárastu predaja automobilov značky o 15 %. Pri pohľade na podrobné údaje o predaji za uplynulý mesiac možno s istotou povedať, že takmer došlo k veľkej senzácii.
Keď spoločnosť Volvo oznámila, že do roku 2030 bude predávať len elektrické vozidlá, nechýbali skeptici. Niet sa čomu čudovať, pretože prechod k elektromobilite sa nepodarí každému výrobcovi. To, čo už spoločnosť so sídlom v Göteborgu dosiahla, však môže byť pôsobivé.
Nie je ešte ani polovica roka 2024 a Volvo už môže 25 % svojho predaja založiť výlučne na elektrických vozidlách. Tak tomu bolo aj v máji, keď 48 percent predaných vozidiel bolo elektrifikovaných. V prípade spoločnosti Volvo to zahŕňa plne elektrické vozidlá (BEV) a plug-in hybridy (PHEV).
Elektrické mestské SUV by mohlo prekvapiť
Spoločnosť Volvo predala minulý mesiac na celom svete 68 034 osobných automobilov, čo je o 13 % viac ako v máji 2023. Globálnym bestsellerom Švédov bolo naďalej Volvo XC60 s 20 507 registráciami (máj 2023: 18 052). Druhé miesto obsadilo Volvo XC40 (13 640 kusov), ale v máji sa takmer udiala senzácia. To všetko preto, že tento výsledok takmer vyrovnalo elektrické Volvo EX30. Toto mestské SUV zaznamenalo minulý mesiac celosvetovo až 11 035 registrácií.
„Mesačné údaje o predaji sú ďalším meradlom nášho pokroku smerom k cieľu predaja v roku 2024, ktorým je minimálne +15 %.“ – Björn Annwall, riaditeľ predaja a zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars, povedal. „Teší ma ďalší mesiac solídneho rastu, ktorý dokazuje silu našej značky. Potešujúce je aj pozitívne prijatie nášho modelu EX30 zákazníkmi, ktorý sa rýchlo stal jedným z najpredávanejších plne elektrických vozidiel v Európe.“ – dodal.
Volvo je v Európe čoraz silnejšie
Takmer polovica celosvetového predaja spoločnosti Volvo je výsledkom vynikajúcich výsledkov v Európe. V máji bolo na starom kontinente zaregistrovaných 33 252 vozidiel švédskej značky. To je o 27 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Najvýraznejší nárast zaznamenali elektrifikované modely (22 028 kusov; +34 percent), najmä plne elektrické (12 273 kusov; +60 percent). Zisky však zaznamenali aj PHEV (+11 percent) a soft hybridy alebo spaľovacie soft hybridy (+15 percent).
Od januára do mája 2024 predala spoločnosť Volvo v Európe 157 160 osobných vozidiel (+31 %). Pri porovnaní výsledkov s rovnakým obdobím minulého roka, keď sa Volvo EX30 ešte nepredávalo, sa predaj elektrických vozidiel značky zvýšil o 68 %.
Číňania elektromobili, Američania plug-in
Účinky uvedenia modelu Volvo EX30 na trh sa prejavujú aj v Číne, kde tento model len nedávno debutoval. V máji sa predaj modelu Volvo EX30 v strednej Číne zvýšil o 140 %, čím európska značka skupiny Geely, ktorá je na tomto trhu silná, dosiahla 2-percentný nárast oproti prvým piatim mesiacom minulého roka.
Naopak, situácia je trochu opačná v USA, kde predaj elektromobilov v máji klesol, ale predaj plug-in hybridov výrazne vzrástol (+113 %). Na americkom trhu hlási Volvo po piatich mesiacoch 10-percentný nárast. V ostatných častiach sveta predaj elektromobilov jednoznačne napreduje (+147 percent), pričom výrazný vplyv má okrem iného Južná Amerika.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volvo bude prvým výrobcom, ktorý bude vydávať pasy pre svoje elektromobily
Nové Volvo EX60 by sa mohlo začať predávať v roku 2025
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.