Správy, Zaujímavosti,

Má polstoročie a stále lieta s cestujúcimi. Táto letecká spoločnosť sa môže pochváliť najstaršou flotilou lietadiel

11.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlexPraglowskiAviation). Cestovanie v starom lietadle môže byť desivé. Málokto však vie, že stroje z 90. rokov minulého storočia sú ničím v porovnaní s najstarším lietajúcim...

11.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlexPraglowskiAviation).

Cestovanie v starom lietadle môže byť desivé. Málokto však vie, že stroje z 90. rokov minulého storočia sú ničím v porovnaní s najstarším lietajúcim modelom na svete. Hoci má polstoročie, dodnes prepravuje cestujúcich a bez problémov prechádza všetkými technickými kontrolami.

Hoci má polstoročie, dodnes prepravuje cestujúcich a bez problémov prechádza všetkými technickými kontrolami.
Foto: youtube.com/@AlexPraglowskiAviation

Cestovanie lietadlom naháňa mnohým cestujúcim strach, najmä ak je na terminál privezený zjavne starý stroj. Niekedy je na prvý pohľad zrejmé, že dané lietadlo je vo vzduchu už niekoľko, ak nie niekoľko desaťročí, o čom svedčí zastaraná výzdoba na palube aj známky používania zvonka. Naozaj by sme sa mali báť lietať so staršími strojmi?

Aké je najstaršie lietadlo na svete? Tento model má už 50 rokov a stále lieta

Nezriedka sa stáva, že lietadlá, v ktorých máme preletieť tisíce kilometrov, vyzerajú na prvý pohľad staro a spájajú sa skôr s 90. rokmi minulého storočia ako s modernými strojmi. Mnohí ľudia sa potom začnú obávať, či stroj vydrží toľko hodín vo vzduchu a či sa nepokazí. Málokto však vie, že 25-ročný stroj je relatívne mladý. V skutočnosti má najstaršie osobné lietadlo, ktoré je dodnes v prevádzke, až 50 rokov. Ide o Boeing 737-200 s registračným číslom G-GNLK, ktorý lieta vo flotile kanadskej leteckej spoločnosti Nolinor Aviation.

Stroj uskutočnil svoj prvý let v roku 1974 a odvtedy prepravuje cestujúcich. Samotný model bol vyrobený ešte koncom 60. rokov minulého storočia, a hoci odvtedy máme oveľa novšie stroje, kanadský dopravca neuvažuje o vyradení lietadla z prevádzky. Prečo? Ako sa uvádza na stránke oldest.org, podľa spoločnosti Nolinor Aviation je Boeing 737-200 veľmi robustný model, ktorý bol vyrobený tak, aby prežil aj tie najťažšie podmienky.

Kanada nie je jedinou krajinou, ktorá sa môže pochváliť takmer historickou flotilou.

Napríklad len prvá generácia lietadiel 737 môže pristávať na úzkych dráhach, zľadovatených, štrkových a nespevnených povrchoch.

– uvádza sa na webovej stránke. Je však malá pravdepodobnosť, že sa s týmto lietadlom stretnete na svojej dovolenkovej ceste. Boeing 737-200 sa prevádzkuje len na vybraných vnútroštátnych letoch v Kanade.

Staré osobné lietadlá. Irán môže mať problém

Kanada nie je jedinou krajinou, ktorá sa môže pochváliť takmer historickou flotilou. Aj iránske letecké spoločnosti Iran Air a Mahan Air majú staré lietadlá, ktoré stále najazdia tisíce kilometrov. Patria medzi ne Airbusy A300B2 z roku 1981 a Boeingy 747-200, ktoré boli tiež vyrobené v 80. rokoch. Prečo sa dopravcovia zdráhajú nahradiť ich novšími modelmi? Dôvodom sú predovšetkým sankcie uvalené na krajinu, v dôsledku ktorých majú iránske letecké spoločnosti problémy s nákupom nielen nových lietadiel, ale aj servisných dielov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Chvíle hrôzy na palube. Lietadlo sa muselo otočiť späť

Turbulencie počas letu do Dublinu. Niekoľko ľudí sa zranilo


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov