Správy, Zaujímavosti,

Má polstoročie a stále lieta s cestujúcimi. Táto letecká spoločnosť sa môže pochváliť najstaršou flotilou lietadiel

11.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlexPraglowskiAviation). Cestovanie v starom lietadle môže byť desivé. Málokto však vie, že stroje z 90. rokov minulého storočia sú ničím v porovnaní s najstarším lietajúcim...

11.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlexPraglowskiAviation).

Cestovanie v starom lietadle môže byť desivé. Málokto však vie, že stroje z 90. rokov minulého storočia sú ničím v porovnaní s najstarším lietajúcim modelom na svete. Hoci má polstoročie, dodnes prepravuje cestujúcich a bez problémov prechádza všetkými technickými kontrolami.

Hoci má polstoročie, dodnes prepravuje cestujúcich a bez problémov prechádza všetkými technickými kontrolami.
Foto: youtube.com/@AlexPraglowskiAviation

Cestovanie lietadlom naháňa mnohým cestujúcim strach, najmä ak je na terminál privezený zjavne starý stroj. Niekedy je na prvý pohľad zrejmé, že dané lietadlo je vo vzduchu už niekoľko, ak nie niekoľko desaťročí, o čom svedčí zastaraná výzdoba na palube aj známky používania zvonka. Naozaj by sme sa mali báť lietať so staršími strojmi?

Aké je najstaršie lietadlo na svete? Tento model má už 50 rokov a stále lieta

Nezriedka sa stáva, že lietadlá, v ktorých máme preletieť tisíce kilometrov, vyzerajú na prvý pohľad staro a spájajú sa skôr s 90. rokmi minulého storočia ako s modernými strojmi. Mnohí ľudia sa potom začnú obávať, či stroj vydrží toľko hodín vo vzduchu a či sa nepokazí. Málokto však vie, že 25-ročný stroj je relatívne mladý. V skutočnosti má najstaršie osobné lietadlo, ktoré je dodnes v prevádzke, až 50 rokov. Ide o Boeing 737-200 s registračným číslom G-GNLK, ktorý lieta vo flotile kanadskej leteckej spoločnosti Nolinor Aviation.

Stroj uskutočnil svoj prvý let v roku 1974 a odvtedy prepravuje cestujúcich. Samotný model bol vyrobený ešte koncom 60. rokov minulého storočia, a hoci odvtedy máme oveľa novšie stroje, kanadský dopravca neuvažuje o vyradení lietadla z prevádzky. Prečo? Ako sa uvádza na stránke oldest.org, podľa spoločnosti Nolinor Aviation je Boeing 737-200 veľmi robustný model, ktorý bol vyrobený tak, aby prežil aj tie najťažšie podmienky.

Kanada nie je jedinou krajinou, ktorá sa môže pochváliť takmer historickou flotilou.

Napríklad len prvá generácia lietadiel 737 môže pristávať na úzkych dráhach, zľadovatených, štrkových a nespevnených povrchoch.

– uvádza sa na webovej stránke. Je však malá pravdepodobnosť, že sa s týmto lietadlom stretnete na svojej dovolenkovej ceste. Boeing 737-200 sa prevádzkuje len na vybraných vnútroštátnych letoch v Kanade.

Staré osobné lietadlá. Irán môže mať problém

Kanada nie je jedinou krajinou, ktorá sa môže pochváliť takmer historickou flotilou. Aj iránske letecké spoločnosti Iran Air a Mahan Air majú staré lietadlá, ktoré stále najazdia tisíce kilometrov. Patria medzi ne Airbusy A300B2 z roku 1981 a Boeingy 747-200, ktoré boli tiež vyrobené v 80. rokoch. Prečo sa dopravcovia zdráhajú nahradiť ich novšími modelmi? Dôvodom sú predovšetkým sankcie uvalené na krajinu, v dôsledku ktorých majú iránske letecké spoločnosti problémy s nákupom nielen nových lietadiel, ale aj servisných dielov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Chvíle hrôzy na palube. Lietadlo sa muselo otočiť späť

Turbulencie počas letu do Dublinu. Niekoľko ľudí sa zranilo


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Maserati oživuje Rolex Monte-Carlo Masters cu MC20 Ciel11

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Značka je titulným sponzorom a oficiálnym vozidlom turnaja už štvrtý rok po sebe. Pre Maserati je apríl synonymom červenej…

Kórejská odpoveď na Trumpove clá: Dvojmiliardový balík podpory pre automobilový priemysel

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Automobilový priemysel Južnej Kórey čelí silnému úderu zo strany USA. Nové 25-percentné clá na importované vozidlá ohrozujú kľúčový sektor…

„Jazdime 130 km/h a porazíme Rusko!” – Nemecká fantázia, ktorá otvára otázky o zdravom rozume

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mabeline72). Nemecký Kielov inštitút pre svetovú ekonomiku priniesol návrh, ktorý znie ako vystrihnutý z absurdnej komédie. Obmedzenie rýchlosti na nemeckých…

Volkswagen v problémoch: Americké clá a environmentálne normy podrazili zisky

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98). Nemecký automobilový gigant Volkswagen zažil v prvom kvartáli roku 2025 turbulentné obdobie. Profit spoločnosti prudko klesol o viac ako…

Automobilka nečakane skončila výrobu

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Rahayu footage). Nové clá na elektrické vozidlá z Číny spôsobili vážne trhliny v spolupráci medzi čínskym Leapmotorom a nadnárodným gigantom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov