Elektro, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Európske autá musia byť lacnejšie. „Zostávajú nám dva alebo tri roky.“

12.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Poprední európski výrobcovia automobilov sa čoraz viac zameriavajú na hrozbu, ktorú predstavujú lacné čínske elektromobily. Zatiaľ čo značky ako MG a BYD berú trh...

12.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Poprední európski výrobcovia automobilov sa čoraz viac zameriavajú na hrozbu, ktorú predstavujú lacné čínske elektromobily. Zatiaľ čo značky ako MG a BYD berú trh útokom, spoločnosti na starom kontinente sa usilovne snažia nájsť riešenia na svoje prežitie. Podľa predstaviteľov najväčších koncernov majú európski výrobcovia dva až tri roky na zavedenie vhodných zmien.

Európske autá musia byť lacnejšie. „Zostávajú nám dva alebo tri roky.“
Foto: youtube.com/@electricviking

V posledných rokoch sa v Európe výrazne zvýšil predaj automobilov z Číny. Nehovoríme len o elektrických a spaľovacích modeloch vyrábaných čínskymi automobilkami, ale aj o dovoze – napríklad Dacia. Podľa nedávnej štúdie skupiny Rhodium sa v minulom roku v Európe predalo približne 300 000 elektrických vozidiel čínskej výroby. Až dvanásť zo šestnástich automobilových značiek, ktoré zaznamenali rekordný predaj, pochádzalo z Číny. Oveľa nižšie výrobné náklady a rýchly technologický rozvoj čínskych výrobcov predstavujú obrovský problém pre celý európsky automobilový priemysel.

Zvýšenie poplatkov neovplyvní cenu čínskych automobilov

Nie je preto prekvapujúce, že sa Európska komisia pred časom rozhodla začať vyšetrovanie s cieľom objasniť otázku čínskych dotácií na elektromobily. Ak vyšetrovanie preukáže, že cieľom zásahov čínskej vlády bolo poškodiť európskych výrobcov elektromobilov, Brusel chce zaviesť dočasné clá, ktoré budú platiť so spätnou platnosťou do 7. marca. Mohlo by však zvýšenie ciel zmariť čínske značky? V tejto súvislosti sú odborníci opatrní a zdôrazňujú, že ani trojnásobné zvýšenie ciel neovplyvní ceny čínskych automobilov ponúkaných v európskych showroomoch.

Európske značky menia svoju stratégiu. Autá musia byť lacnejšie

Samotní európski výrobcovia preto reagujú na čínsku expanziu. Marketingový riaditeľ Hyundai Europe Andreas-Christoph Hofmann nedávno uviedol, že automobilka interne diskutuje o tom, ako sa vyrovnať s takouto agresívnou konkurenciou. Jedným z riešení by mohla byť zmena stratégie vývoja a snaha dobehnúť Čínu z hľadiska technológií a výrobných nákladov. Stručne povedané, európske autá musia byť jednoducho lacnejšie.

Európske značky musia vyvinúť technológiu na výrobu lacnejších elektromobilov.
Foto: youtube.com/@carshowtv9197

Aj koncern Volkswagen zdôrazňuje, že je potrebné realizovať nový hlavný plán. Thomas Schmall, člen predstavenstva Volkswagenu zodpovedný za technológie, v rozhovore pre agentúru Reuters upozornil, že európske značky majú maximálne dva až tri roky na to, aby vyvinuli technológiu na výrobu lacnejších elektromobilov.

Bez toho nebude mať Volkswagen rovnaké podmienky na súťaženie s Číňanmi, čo znamená problémy pre celý nemecký priemysel.

– povedal Thomas Schmall

Ďalším riešením je spolupráca. Namiesto toho, aby ste sa sami snažili dobehnúť konkurenciu, oplatí sa s ňou spolupracovať a preberať od nej tie najlepšie riešenia. Európske značky čoraz častejšie využívajú odborníkov a inžinierov z Číny. Nezriedka sa tam presúva celá výroba elektromobilov. Dôvodom sú nízke výrobné náklady, vďaka ktorým môžu výrobcovia vyrábajúci svoje autá v Číne ponúkať autá, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako autá vyrábané v Európe. Napríklad spoločnosť Stellantis pred časom nadviazala v Číne spoluprácu so spoločnosťou Leapmotor, vďaka ktorej sa náklady a čas výroby mohli znížiť až o tretinu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania ma prekvapili. Arcfox Kaola je najnápaditejšie auto, aké sme za dlhý čas videli

Ford vracia legendárny model. Poznáme dátum uvedenia nového Capri na trh


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Alfa Romeo Giulia 2.0 vyladená pre Torino: Vzduchové odpruženie a špeciálne zliatinové disky

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Techtalkyt1). Roky plynú, ale Alfa Romeo Giulia naďalej fascinuje nadšencov Alfy, tunerov a dokonca aj predajne príslušenstva, ktoré pri príležitosti…

Fernando Alonso dostal svoj Aston Martin Valkyrie

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Je to skvelý darček od spoločnosti Aston Martin. Mercedes SLR, 458 Italia, Honda NSX a McLaren Elva sú len…

Môžete na parkovisku jazdiť bez vodičského preukazu?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rachelcavera8360) Mnohí dnešní vodiči sa prvýkrát učili šoférovať na parkovisku za panelákom alebo pred zatvoreným obchodným domom.Na takomto parkovisku nie…

Vzbura proti politike EÚ. Už budúci rok môžu milióny ľudí prísť o prácu

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Nové emisné normy CO2, ktoré Európska únia ukladá výrobcom automobilov, nadobudnú účinnosť v januári 2025. Zdá sa, že boli…

Ak vykladáte tovar, môžete svoje vozidlo zastaviť v zóne so zákazom zastavenia alebo státia?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/KooperativanaPojistovna). Ak je vaše auto plné batožiny alebo máte tovar, ktorý chcete naložiť alebo vyložiť, je legálne parkovať v zóne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov