Elektro, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Európske autá musia byť lacnejšie. „Zostávajú nám dva alebo tri roky.“

12.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Poprední európski výrobcovia automobilov sa čoraz viac zameriavajú na hrozbu, ktorú predstavujú lacné čínske elektromobily. Zatiaľ čo značky ako MG a BYD berú trh...

12.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Poprední európski výrobcovia automobilov sa čoraz viac zameriavajú na hrozbu, ktorú predstavujú lacné čínske elektromobily. Zatiaľ čo značky ako MG a BYD berú trh útokom, spoločnosti na starom kontinente sa usilovne snažia nájsť riešenia na svoje prežitie. Podľa predstaviteľov najväčších koncernov majú európski výrobcovia dva až tri roky na zavedenie vhodných zmien.

Európske autá musia byť lacnejšie. „Zostávajú nám dva alebo tri roky.“
Foto: youtube.com/@electricviking

V posledných rokoch sa v Európe výrazne zvýšil predaj automobilov z Číny. Nehovoríme len o elektrických a spaľovacích modeloch vyrábaných čínskymi automobilkami, ale aj o dovoze – napríklad Dacia. Podľa nedávnej štúdie skupiny Rhodium sa v minulom roku v Európe predalo približne 300 000 elektrických vozidiel čínskej výroby. Až dvanásť zo šestnástich automobilových značiek, ktoré zaznamenali rekordný predaj, pochádzalo z Číny. Oveľa nižšie výrobné náklady a rýchly technologický rozvoj čínskych výrobcov predstavujú obrovský problém pre celý európsky automobilový priemysel.

Zvýšenie poplatkov neovplyvní cenu čínskych automobilov

Nie je preto prekvapujúce, že sa Európska komisia pred časom rozhodla začať vyšetrovanie s cieľom objasniť otázku čínskych dotácií na elektromobily. Ak vyšetrovanie preukáže, že cieľom zásahov čínskej vlády bolo poškodiť európskych výrobcov elektromobilov, Brusel chce zaviesť dočasné clá, ktoré budú platiť so spätnou platnosťou do 7. marca. Mohlo by však zvýšenie ciel zmariť čínske značky? V tejto súvislosti sú odborníci opatrní a zdôrazňujú, že ani trojnásobné zvýšenie ciel neovplyvní ceny čínskych automobilov ponúkaných v európskych showroomoch.

Európske značky menia svoju stratégiu. Autá musia byť lacnejšie

Samotní európski výrobcovia preto reagujú na čínsku expanziu. Marketingový riaditeľ Hyundai Europe Andreas-Christoph Hofmann nedávno uviedol, že automobilka interne diskutuje o tom, ako sa vyrovnať s takouto agresívnou konkurenciou. Jedným z riešení by mohla byť zmena stratégie vývoja a snaha dobehnúť Čínu z hľadiska technológií a výrobných nákladov. Stručne povedané, európske autá musia byť jednoducho lacnejšie.

Európske značky musia vyvinúť technológiu na výrobu lacnejších elektromobilov.
Foto: youtube.com/@carshowtv9197

Aj koncern Volkswagen zdôrazňuje, že je potrebné realizovať nový hlavný plán. Thomas Schmall, člen predstavenstva Volkswagenu zodpovedný za technológie, v rozhovore pre agentúru Reuters upozornil, že európske značky majú maximálne dva až tri roky na to, aby vyvinuli technológiu na výrobu lacnejších elektromobilov.

Bez toho nebude mať Volkswagen rovnaké podmienky na súťaženie s Číňanmi, čo znamená problémy pre celý nemecký priemysel.

– povedal Thomas Schmall

Ďalším riešením je spolupráca. Namiesto toho, aby ste sa sami snažili dobehnúť konkurenciu, oplatí sa s ňou spolupracovať a preberať od nej tie najlepšie riešenia. Európske značky čoraz častejšie využívajú odborníkov a inžinierov z Číny. Nezriedka sa tam presúva celá výroba elektromobilov. Dôvodom sú nízke výrobné náklady, vďaka ktorým môžu výrobcovia vyrábajúci svoje autá v Číne ponúkať autá, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako autá vyrábané v Európe. Napríklad spoločnosť Stellantis pred časom nadviazala v Číne spoluprácu so spoločnosťou Leapmotor, vďaka ktorej sa náklady a čas výroby mohli znížiť až o tretinu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania ma prekvapili. Arcfox Kaola je najnápaditejšie auto, aké sme za dlhý čas videli

Ford vracia legendárny model. Poznáme dátum uvedenia nového Capri na trh


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov