12.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DougDeMuro).
Spoločnosť Volvo práve oznámila, že SUV EX30 a EX90 sa budú vyrábať v Európe, konkrétne v belgickej továrni. Predtým sa predpokladalo, že sa k nám tieto vozidlá dostanú z Číny. Všetko však nasvedčuje tomu, že elektromobily z Číny budú oveľa drahšie. Očakáva sa, že Európska komisia oznámi zavedenie nových daní už tento týždeň.
Budú sa nové SUV značky Volvo predsa len vyrábať v Európe?
Spoločnosť Volvo zvažovala, že v Európe zastaví predaj svojich elektrických vozidiel vyrobených v Číne. Podľa neoficiálnych informácií sa však zdá, že sa tak nestane. Namiesto toho spoločnosť presmeruje výrobu modelov EX30 a EX90 do Belgicka. To by mohlo znamenať aj presun niektorých modelov zo Spojeného kráľovstva do Belgicka.
Hovorca spoločnosti Volvo pre The Sunday Times uviedol, že je predčasné robiť takéto závery. Podľa neho spoločnosť prijme akékoľvek rozhodnutia až po zavedení dodatočných ciel na autá vyrobené v Číne. V súčasnosti je clo na elektromobily vyrobené v Číne 10 %. Všetko však nasvedčuje tomu, že dodatočné clo bude vo výške 25 – 30 %.
Výroba modelu EX30 sa začala v Číne v závode Zhangjikaou už koncom minulého roka. Vyrábajú sa tam aj ďalšie elektrické vozidlá pre čínsky a medzinárodný trh. Volvo však už dlho plánuje vyrábať model EX30 vo svojom závode v belgickom Gente.
Clá na čínske elektromobili sú čoraz bližšie
V októbri minulého roka výrobca dúfal, že európska výroba sa začne už v roku 2025. Nie je však jasné, či hrozba dodatočných ciel urýchli zavedenie miestnej výroby.
Európska komisia začala vyšetrovanie čínskych elektrických automobilov v októbri minulého roka. Domnieva sa, že ich ceny sú umelo nízke v dôsledku „masívnych štátnych dotácií“. Očakáva sa, že Európska únia bude tento týždeň informovať Čínu o nových clách. Krajina však bude mať štyri týždne na to, aby predložila dôkazy, ktoré vyvrátia zistenia Európskej únie. V novembri budú musieť všetky členské štáty podporiť rozhodnutie, aby sa nové clá stali trvalými.
Denník The Guardian zase uvádza, že clá sa môžu opierať o individuálne sadzby pre spoločnosti, ktoré Európska únia prešetruje. Môže existovať aj spriemerované clo pre spoločnosti, ktoré spolupracujú, ale neboli dôkladne prešetrené. Konečná sadzba by však bola pre spoločnosti, ktoré neboli prešetrované vôbec.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volvo bude prvým výrobcom, ktorý bude vydávať pasy pre svoje elektromobily
Mestské SUV sa ukázalo ako zlatá žila. Svet sa po ňom zbláznil
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.