Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Automobilový priemysel čelí revolúcii. Nové autá budú lacnejšie, ale na jedno použitie

13.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge). Ďalšia revolúcia v automobilovom priemysle je na ceste. Automobilové spoločnosti hľadajú spôsoby, ako znížiť výrobné náklady a zvažujú zavedenie inovatívnych strojov na odlievanie hliníka....

13.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge).

Ďalšia revolúcia v automobilovom priemysle je na ceste. Automobilové spoločnosti hľadajú spôsoby, ako znížiť výrobné náklady a zvažujú zavedenie inovatívnych strojov na odlievanie hliníka. Tie umožňujú vyrábať veľké jednotlivé komponenty karosérie, čo výrazne urýchľuje a zjednodušuje výrobný proces. Bohužiaľ, pre majiteľov nových automobilov to znamená veľa problémov.

Automobilový priemysel čelí revolúcii. Nové autá budú lacnejšie, ale na jedno použitie.
Foto: youtube.com/@TechCharge

V automobilovom priemysle si získava popularitu výrobná metóda založená na tlakovom liatí hliníka. Na rozdiel od bežných hydraulických lisov umožňuje nové riešenie odlievať prakticky všetky zložité časti podvozku a karosérie vozidla do jedného celku. Vďaka tomu nie je potrebné pri výrobe automobilov vyrábať desiatky samostatných komponentov, ktoré sa potom na montážnej linke pracne spájajú. Tým sa nielen skracuje proces stavby automobilu, ale aj znižujú výrobné náklady až o 40 %.

Tesla bola prvá. Ďalšie značky budú nasledovať

Výhody používania procesu odlievania hliníka už preukázala spoločnosť Tesla, ktorá túto technológiu zaviedla ako prvá. Práve vďaka tejto technológii získala tak rýchlo náskok pred ostatnými koncernami a stala sa jedným z najziskovejších výrobcov na svete. Americká spoločnosť stále používa stroje, ktoré dodáva talianska spoločnosť IDRA Group.

Teraz chcú ísť v stopách Elona Muska aj ďalšie značky – vrátane Volkswagenu, Hyundai, Fordu a Toyoty. Japonský výrobca dokonca predpokladá, že vďaka novej metóde sa montáž automobilov zníži až o polovicu. Nissan a Volvo tiež pripravujú zavedenie strojov na tlakové liatie. Odborníci však upozorňujú, že hoci nový postup stavby automobilov môže viesť k miernemu zníženiu ich ceny – v konečnom dôsledku sa môže ukázať ako veľmi nákladný pre majiteľa. Dôvodom sú náklady na prípadné opravy.

Vozidlá „až do prvej nehody“. Odborníci varujú

Doteraz sa pri náraze alebo menšej dopravnej nehode oprava najčastejšie obmedzovala na výmenu konkrétnej časti karosérie. Ak však vozidlo pozostáva len z jedného alebo dvoch komponentov, takáto výmena nemusí byť vôbec možná. Kritici nového spôsobu výroby zdôrazňujú, že v skutočnosti môžeme čeliť vlne „automobilov na jedno použitie“.

V prípade menšej dopravnej nehody sa môže stať, že oprava vozidla bude nerentabilná.
Foto: youtube.com/@TechCharge

Áno – autá sú síce o niečo lacnejšie, ale budú nám slúžiť až do prvej nehody.

Nezanedbateľný je aj fakt, že nový postup znamená, že príslušné časti sú zbavené flexibility, čo môže ovplyvniť kvalitu celého modelu. Príkladom sú konštrukčné chyby, ktoré sa vyskytli v niektorých vozidlách Tesla Model Y. Na internete nechýbajú fotografie a videá, ktoré ukazujú priepastnú úroveň povrchovej úpravy vozidiel americkej značky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen nie je pripravený vzdať sa spaľovacích motorov. Oznamuje investície….

Oprava karosérie elektromobilu je jednoznačne drahšia ako oprava spaľovacieho vozidla. Prečo?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov