13.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zfgroup).
Namiesto airbagu … Dotykový displej a senzory pod koženým čalúnením. Spoločnosť ZF sa rozhodla vynoviť volant a mnohé nasvedčuje tomu, že výrobcovia sa tejto myšlienky radi chopia. Čaká nás ďalšia revolúcia v kabíne auta?
Od 80. rokov minulého storočia sa airbagy vodiča montujú na pevnom mieste v strede volantu a zohrávajú kľúčovú úlohu pri ochrane vodičov počas nehôd. Spoločnosť ZF sa rozhodla zmeniť tento prístup zavedením nového dizajnu a zabudovaním novej technológie do volantu.
Airbag na novom mieste
Spoločnosť ZF zmenila umiestnenie airbagu tak, že ho umiestnila do prednej, hornej časti volantu. V prípade nehody sa airbag aktivuje z horného okraja volantu. Tento prístup umožňuje zaviesť plochý dizajn volantu podobný smartfónu, ktorý integruje dotykové ovládacie prvky pre zábavné a asistenčné funkcie vozidla.
Skrátka, podarilo sa mu vyčleniť nový priestor v zornom poli vodiča, do ktorého možno umiestniť ďalší dotykový displej. Spoločnosť ZF tvrdí, že nový volant otvára možnosti pre nové materiály a tvary, ako aj pokročilé funkcie, ako sú voľne priraditeľné polia, dotykové displeje alebo centrálne obrazovky. Napriek týmto inováciám zostáva prioritou bezpečnosť a jednoduchosť používania, a preto spoločnosť ZF navrhuje hybridné riešenia, ktoré kombinujú dotykové povrchy s alternatívnymi spínačmi, aby vodič nespustil oči z cesty a zároveň umožnil bezpečné ovládanie systému.
Pokročilá technológia detekcie rúk
Volant ZF LIFETEC bude vybavený aj kapacitným snímačom umiestneným pod koženým povrchom, ktorý rozpozná, či sa vodič volantu iba dotýka alebo ho pevne drží. Očakáva sa, že táto technológia poskytne ďalší prvok na zabezpečenie bezpečného ovládania vozidla.
Harald Lutz, riaditeľ vývoja spoločnosti ZF LIFETEC, zdôrazňuje: „Vďaka tejto novej koncepcii poskytujeme voľnosť pri navrhovaní volantu bez toho, aby sme ohrozili bezpečnosť.“
Na druhej strane si kladieme otázku: je to naozaj viac ako len pomôcka a dosť nebezpečné rozptýlenie pre vodiča? Priznajme si, že vodič osobného auta nepotrebuje mať na volante potrebné funkcie ako vodič pretekárskeho alebo rallye vozidla.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prečo je volant Yoke zo strany spoločnosti Tesla žartom?
Auto horúce ako rúra? Geniálny trik z južnej Európy. Funguje rýchlejšie ako klimatizácia
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.