14.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow).
Potreba prispôsobiť sa požiadavkám meniaceho sa trhu si vynucuje zmeny v sortimente výrobcov. Mnohí z nich vsádzajú na ziskovosť, a preto sa zbavujú špecializovaných modelov, ako napríklad Citroën, ktorý sa vzdáva svojho elegantného sedanu.
Citroën sa chce v ponuke zamerať na kompakty a subkompakty
Už teraz je známe, že Citroën sa vzdáva mnohých svojich plánov do budúcnosti. Vrátane toho, že mieni obmedziť svoju ponuku na nie príliš veľa modelov. Francúzi sa chcú pri hľadaní ziskovosti zamerať na kompaktné a subkompaktné modely.
Na zozname priorít už nie je napríklad model C5 X. Francúzi dospeli k záveru, že ide o príliš úzko špecializovaný segment na to, aby do neho investovali. V dôsledku toho luxusný sedan zmizne z ponuky výrobcu.
Nie je prekvapujúce, že model, ktorý Francúzom prináša len málo radosti, už pre nich nie je relevantný.
V rozhovore pre časopis Autocar generálny riaditeľ Citroënu Thierry Koskas uviedol, že značka „musí patriť do mainstreamových segmentov“. To znamená, že budúci modelový rad Citroënu sa bude začínať modelom C3, pod ktorým bude umiestnený model Ami, ale pre model C5 X v ňom nebude miesto.
Na vrchole modelového radu bude SUV C5 Aircross
Citroën tiež neplánuje v blízkej budúcnosti nahradiť model C1, pretože nie je ziskový. Z rovnakého dôvodu vylúčil aj náhradu modelu C5 X, ktorý „si nevedie zle, ale patrí do segmentu, ktorý neexistuje“.
Riaditeľ značky jasne hovorí, že „Citroën musí byť v segmente B a C, pretože to je podstata značky“. Nie je preto vylúčené, že ponuka francúzskeho výrobcu bude obsahovať približne päť až šesť modelov, ktoré budú patriť do najdôležitejších segmentov trhu:
„Neexistuje žiadne magické číslo, existuje len päť-šesť dobre umiestnených modelov, ktoré sú pre zákazníkov skutočne atraktívne. S tým by som bol spokojný.“
– povedal Thierry Koskas.
Nie je tiež žiadnym tajomstvom, že šéfovia spoločnosti chcú mať do roku 2030 v ponuke najmä elektrické modely. To však neznamená, že prestane vyrábať autá so spaľovacími motormi a hybridy, čo potvrdil aj generálny riaditeľ značky. Uviedol, že Citroën „ako populárna značka musí ponúkať vozidlá, ktoré sú mobilné a dostupné pre všetkých“.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Citroën – Neuveríte, koľko cestujúcich odvezie nový C3 Aircross
Číňania ma prekvapili. Arcfox Kaola je najnápaditejšie auto, aké sme za dlhý čas videli
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.