15.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kellergliwice2795).
Zvesti o smrti spaľovacieho motoru Renaultu Megane sa ukázali ako značne prehnané. Francúzi udržali v ponuke auto, ktoré sa ešte nedávno zdalo byť odsúdené na zánik. Dnes je benzínový Megane GrandCoupe späť v slovenských showroomoch. Koľko stojí verzia prispôsobená novým reáliám?
Renault Megane čakala revolúcia. Skôr než sa však radikálne zmeny stali skutočnosťou, prišla úľava. Alebo vlastne ochladenie. Týka sa to nálad zákazníkov voči elektromobilite. S najväčšou pravdepodobnosťou práve kvôli tomu musel Renault prehodnotiť svoje plány na radikálne preformulovanie mimoriadne obľúbeného vozidla.
Pripomeňme si: pred dvoma rokmi Francúzi predstavili Megane E-Tech, auto, ktoré s modelovou radou, ktorú tak dobre poznáme, spájala v podstate len prvá časť jeho názvu. Nový model je plne elektrické vozidlo stojace na polceste medzi klasickým hatchbackom a crossoverom. Práve na terénne vozidlá sa totiž mal Renault zamerať. Práve po nich zákazníci túžia. Nový elektrický Megane je tiež výrazne kratší ako jeho bratranec so spaľovacím motorom.
Výroba „bežného“ modelu Megane sa mala zastaviť, ale nestane sa tak. Renault oznámil, že v ponuke zostane variant sedan, ktorý sa nazýva – neviem prečo – GrandCoupe. Osud hatchbacku a kombi sa však zdá byť vopred rozhodnutý.
Koľko stojí?
Renault práve oznámil, že upravil model Megane GrandCoupe podľa normy GSR2 . Pod kapotou tohto vozidla môže pracovať iba jeden motor. Ide o benzínový agregát 1.3 TCe s výkonom 140 koní. Štandardne je kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ale na želanie je k dispozícii aj dvojspojková prevodovka EDC.
V ponuke sú 2 verzie výbavy:
Renault Megane GrandCoupe evolution
Vstupnou úrovňou je vývoj. Stojí od 18 200 eur a ponúka sa výlučne s manuálnou prevodovkou. Je vybavený dvoma 7″ obrazovkami (jedna v ciferníku, druhá pre multimédiá).
Satelitná navigácia s diaľkovou aktualizáciou Over-The-Air je tu tiež štandardom. Megane GrandCoupe navyše už v najlacnejšej variante ponúka bezdrôtové pripojenie smartfónu s Android Auto a Apple CarPlay.
Nechýba ani kamera a cúvacie senzory, dvojzónová automatická klimatizácia či LED denné svietenie (hoci svetlomety sú stále halogénové).
Renault Megane GrandCoupe techno
Na výber je aj bohatší techno variant. V tomto prípade si zákazníci môžu vybrať medzi manuálnou prevodovkou (od 19 900 eur) a 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC (od 21 900 eur).
Variant techno pridáva výbavu, ako sú 17-palcové zliatinové disky (evolution má oceľové disky) alebo predné parkovacie senzory. Dopĺňajú ich LED svetlomety, elektricky sklopné zrkadlá alebo karta Renault Hands Free a tónované zadné okná.
Renault Megane GrandCoupe: technické údaje
Bez ohľadu na verziu je každý Megane GrandCoupe poháňaný štvorvalcovým motorom 1.3 TCe s výkonom 140 k a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm. Výrobca udáva priemernú spotrebu paliva 5,9-6,1 l/100 km pre vozidlá s manuálnou prevodovkou. S prevodovkou EDC sa táto hodnota zvyšuje na 6,1-6,2 l.
Francúzsky sedan meria na dĺžku 4632 mm, na výšku 1443 mm a na šírku 2058 mm (so zrkadlami), pričom rázvor náprav je 2711 mm. Batožinový priestor pojme od 503, cez 550 až po 987 litrov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Renault Rafale je najvyšší model v ponuke. Prémiový model za atraktívnu cenu
Nové auto, staré ceny. Renault Captur vo svojej najnovšej podobe zavítal do showroomov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.