Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Spoločnosť BYD v Európe zarába na jednom aute tisíce eur. Aké vysoké by mali byť nové clá?

15.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Navrhované clá Európskej komisie zmenia pre čínske spoločnosti len málo? Zo správy Rhodium Group vyplýva, že BYD v súčasnosti zarába na jednom predanom aute...

15.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost).

Navrhované clá Európskej komisie zmenia pre čínske spoločnosti len málo? Zo správy Rhodium Group vyplýva, že BYD v súčasnosti zarába na jednom predanom aute v Spoločenstve až desaťkrát viac ako v Číne.

Spoločnosť BYD v Európe zarába na jednom aute tisíce eur. Aké vysoké by mali byť nové clá?
Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost

Európska komisia 12. júna oznámila, aké vysoké budú prípadné clá na elektromobily z Číny. Pred ich zavedením sa však komisári budú chcieť stretnúť s orgánmi Číny, aby sa dohodli na možnom kompromise.

Ak sa tak nestane, autá dovážané z Číny budú 4. júla podliehať dodatočným clám. Tie v súčasnosti predstavujú 10 %, pričom sa očakáva, že nové clá na výrobky spoločností, ktoré spolupracovali s komisármi pri vyšetrovaní, budú predstavovať 21 % (netýka sa to spoločností SAIC, Geely a BYD).

Maximálna sadzba bude 38,1 % – to je sadzba, ktorej môže podliehať konglomerát SAIC, ale aj výrobcovia, ktorí nespolupracovali pri vyšetrovaní Európskej komisie. Spoločnosť MG, ktorú vlastní, je v súčasnosti zďaleka najobľúbenejšou značkou medzi „Číňanmi“ v Európe.
V prípade spoločnosti Geely je navrhované clo 20 % a v prípade BYD 17,4 %.

Sú colné sadzby aj tak príliš nízke?

Tá je v roku 2023 lídrom čínskeho trhu a zároveň najväčším svetovým výrobcom elektrifikovaných automobilov (elektrických a plug-in hybridných vozidiel), ktorý v Európe zarába eurá na jedno predané auto. Podľa výpočtov analytickej spoločnosti Rhodium Group – až desaťkrát viac ako v Číne!
Príkladom je BYD Seal U, ktorého zisk na starom kontinente dosahuje až 15 400 USD. V porovnaní s Čínou je to len 1 400 USD.

BYD Seal U, ktorého zisk na starom kontinente dosahuje až 15 400 USD. V Číne je to len 1 400 USD.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Podľa sadzieb plánovaných na 4. júla tohto roku sa očakáva, že clá na automobily BYD budú predstavovať 27,4 %. Skupina Rhodium sa však domnieva, že to nestačí. Uvádza tu svoje výpočty pre 30 % clo, čo nie je o veľa viac, ako môžu vozidlá tejto čínskej spoločnosti podliehať.

Ich zavedenie by stále znamenalo, že BYD by na jednom predanom aute zarobila o 5 000 USD viac ako v Číne. Takýto veľký priestor dáva tomuto výrobcovi obrovskú príležitosť formovať ceny a reagovať na kroky západných konkurentov.

Najmä preto, že náklady na výrobu automobilu v Číne sú oveľa nižšie ako v Európe. Potvrdil to aj šéf skupiny Stellantis – Carlos Tavares. Podľa neho majú výrobcovia z Číny až 30-percentnú nákladovú výhodu oproti výrobcom z Európy. To je priepasť.

Aké by mali byť colné sadzby?

Analytici Rhodium Group tvrdia, že clá vo výške 45 alebo 55 % by boli užitočné na to, aby sa starý kontinent stal menej atraktívnym pre čínske značky. Týka sa to najmä spoločností, ako je BYD, ktorá je takmer schopná vyrábať jedno auto sama.

BYD má vlastnú baňu na lítium a vlastní flotilu lodí a poisťovaciu spoločnosť.
Foto: youtube.com/@carnewschina4118

Má totiž vlastných subdodávateľov vrátane trakčných batérií. Okrem toho využíva okrem iného zvýhodnené ceny elektrickej energie a surovín. BYD má dokonca vlastnú baňu na lítium a vlastní flotilu lodí a poisťovaciu spoločnosť.

Zavedením ciel sa európsky trh nestane pre čínskych výrobcov menej obľúbeným. Dôvodom sú najmä vnútorné faktory, ako napríklad spomalenie rastu predaja alebo nižšie ziskové marže.

Volkswagen môže mať problém

Rhodium Group tiež poukazuje na to, že clá by mohli mať veľmi nežiaduci vplyv na západné spoločnosti. Očakávaná odveta Číny v podobe dodatočných poplatkov zo strany Európskej únie by mohla spôsobiť veľa problémov napríklad spoločnosti Volkswagen.
Ako uvádza Rhodium Group, ten predáva napríklad model ID.4 v Číne, kde je v súčasnosti obrovská konkurencia na trhu, za cenu o 50 % nižšiu ako v krajinách EÚ. Ak odvetné opatrenia Pekingu prispejú k uvaleniu dodatočných daní alebo odvodov na autá tohto výrobcu, zákazníci sa od neho môžu jednoducho odvrátiť.

Pripomeňme si, že Volkswagen bol dlhé roky najobľúbenejším výrobcom automobilov v Číne. V minulom roku ho z piedestálu zosadila spoločnosť BYD, ktorá si pre svoje autá našla 2 571 109 kupcov. Naopak, pre autá z koncernu Wolfsburg sa rozhodlo 2 228 635 zákazníkov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrická Cupra Tavascan. K dispozícii je podsvietené logo a dve verzie pohonu

Luxeed R7 je prvé SUV, ktoré podporuje spoločnosť Huawei. A jeho cena?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov