Správy, Zaujímavosti,

Najstaršie metro v kontinentálnej Európe. Má 128 rokov a stále prepravuje cestujúcich

16.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RailwayNetworks). Mnohí turisti pri cestovaní často a radi využívajú metro ako rýchly a pomerne pohodlný dopravný prostriedok. Stojí za to vedieť, kde bolo postavené prvé...

16.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RailwayNetworks).

Mnohí turisti pri cestovaní často a radi využívajú metro ako rýchly a pomerne pohodlný dopravný prostriedok. Stojí za to vedieť, kde bolo postavené prvé metro v kontinentálnej Európe a zároveň druhé na celom svete. Najmä preto, že Slováci nemusia prekonávať veľkú vzdialenosť, aby sa tam dostali, a linka je v prevádzke dodnes.

je 128 rokov od otvorenia prvého metra v kontinentálnej Európe. Ba čo viac, trať otvorená vtedy premáva dodnes.
Foto: youtube.com/@RailwayNetworks

Metro je dopravný prostriedok, na ktorého neexistenciu sa Slováci stále sťažujú. Doteraz nie je v našej krajine žiaden systém podzemnej dráhy a to je 128 rokov od otvorenia prvého metra v kontinentálnej Európe. Ba čo viac, trať otvorená vtedy premáva dodnes. Kde ju môžeme nájsť?

Najstaršie metro je v prevádzke dodnes. Stále priťahuje turistov

Metro je železničná trať pre cestujúcich, ktorá zvláda hustú premávku a je rýchlejšia ako električky či ľahké železnice. Linky metra vedú cez plytké alebo hlboké tunely, ale aj nad zemou či na estakádach nad úrovňou ulice.

Mnohí ľudia sa radi prepravujú metrom z miesta na miesto, ak majú tú možnosť. Najstarším systémom metra na svete je londýnske metro. Prvá podzemná železnica bola otvorená v Londýne v roku 1863, zatiaľ čo prvá podzemná železnica v kontinentálnej Európe sa objavila v Budapešti v roku 1896.

Linka M1 budapeštianskeho metra. Dôležitý bod na mape mesta

V Budapešti sa nachádza najstaršia linka metra v kontinentálnej Európe a druhá najstaršia linka metra na svete. 3. mája 1896 pri príležitosti osláv milénia uhorského štátu otvorili prvú plne elektrifikovanú železnicu na svete. Táto trať, ktorá spočiatku pozostávala z 9 podzemných a 2 nadzemných staníc, sa stala základom linky M1 budapeštianskeho metra. V roku 2002 ju UNESCO zaradilo na zoznam svetového dedičstva.

V roku 1995 prebehla rozsiahla rekonštrukcia, ktorá premenila trať na secesný klenot.

V roku 1995 prebehla rozsiahla rekonštrukcia, ktorá premenila trať na secesný klenot. Osem z jedenástich staníc sa dočkalo obnovy do pôvodného vzhľadu. Steny boli nanovo obložené a pribudli aj ďalšie secesné prvky. Najstaršia linka metra v kontinentálnej Európe je významnou pamiatkou, a preto priťahuje množstvo turistov. Záujemcovia si môžu nielen urobiť spomienkové fotografie, ale aj sa previezť metrom, ktoré je dodnes v prevádzke. Počiatočnou stanicou linky M1 metra je Vörösmarty tér, s výstavbou ktorej sa začalo koncom 19. storočia.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Pri akej rýchlosti sú dopravné zápchy najmenšie? Odpoveď sa vám nebude páčiť

Vodiči porušujú zákon a vyhýbajú sa pokutám. Dobre vedia, že s novými predpismi vyhrávajú


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov