17.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoraiinternational).
Mal to byť návrat k pôvabu starých Citroënov, ale prišlo sklamanie. Ani nie tak so samotným modelom, ale s predajnými výsledkami, ktoré môže v súčasnej trhovej realite dosiahnuť. Hovoríme o modeli C5 X, ktorý sa nástupcu nedočká, pretože Citroën má teraz pre seba novú predstavu.
Modelová ponuka Citroënu sa zmenší
Časy, keď všetky veľké značky mali v ponuke modely od mestských vozidiel až po luxusné limuzíny, sú preč. Výrobcovia už roky zmenšujú svoje ponuky, upúšťajú od modelov a karosárskych verzií, ktoré sú považované za úzko špecializované. Čiastočne je to spôsobené večnou snahou o zvyšovanie zisku a čiastočne hľadaním finančných prostriedkov na investície do elektromobility.
Citroën však chce ísť ešte ďalej a obmedziť sa len na dva segmenty – triedu B a kompakt. Ako v rozhovore pre Autocar vysvetlil šéf značky Thierry Koskas, Citroën „musí zostať v hlavných segmentoch, nie vo výklenkových“. To znamená, že budeme mať na výber modely z rodiny C3, C4 a C5 Aircross, čo je síce nemalé, ale stále kompaktné SUV.
Citroën C5 X nebude mať nástupcu
Uvedené rozhodnutie znamená, že Citroën C5 X, čo je mierne zvýšený liftback strednej triedy, nebude úspešný. Zdalo sa, že v čase, keď klasické sedany mimo prémiových značiek prakticky neexistujú, by vytvorenie vozidla so siluetou Citroënov z minulých rokov, ale so zvýšenou karosériou v súlade so súčasnou módou, mohlo zákazníkov zaujať.
To sa však nestalo, hoci Koskas sa domnieva, že C5 X sa podľa trhovej reality nepredáva zle. Žiaľ, trhová realita je taká, že segment automobilov strednej triedy populárnych značiek „prakticky neexistuje“. Je síce možné uvažovať o tom, či by pomohlo vytvorenie verzie kombi alebo rozšírenie ponuky motorov. Model C5 X nikdy nemal diesely a benzínová verzia s výkonom 181 koní vydržala v ponuke len niekoľko mesiacov. Z tohto dôvodu, ak chcete pohonnú jednotku s výkonom vyšším ako niečo cez 130 k, musíte sa rozhodnúť pre plug-in hybridy, ktoré nie sú veľmi populárne.
Citroën C5 X sa začal predávať v roku 2022 a výrobca zatiaľ nehovorí o termíne ukončenia jeho výroby. Dá sa však odhadnúť, že ten príde maximálne o niekoľko rokov, s implementáciou novej stratégie značky.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Citroën bude ako Dacia. Má ponúkať lacné a jednoduché autá
Mona 03 je úplne nový dizajn. Cena je smiešna – niečo cez 12 900 eur.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.