Správy, Zaujímavosti,

Mechanici súhlasia. Kúpa jedného z týchto áut vás zruinuje

17.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ForgottenBuildings). Väčšina majiteľov áut si uvedomuje, že až na niekoľko výnimiek sú to takzvané pokladničky. Nie je to len otázka tankovania, ale aj poistenia, servisu...

17.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ForgottenBuildings).

Väčšina majiteľov áut si uvedomuje, že až na niekoľko výnimiek sú to takzvané pokladničky. Nie je to len otázka tankovania, ale aj poistenia, servisu a predovšetkým opráv. V poslednom prípade niekoľko modelov výrazne vyčnieva nad konkurenciou. Pozrite sa, ktoré autá boli v roku 2023 najnáchylnejšie na poruchy.

Pozrite sa, ktoré autá boli v roku 2023 najnáchylnejšie na poruchy.
Foto: youtube.com/@ForgottenBuildings

ADAC každoročne zostavuje rebríček poruchovosti vozidiel na základe počtu zásahov cestnej asistencie. Hoci nie je dokonalý, obrovský počet zahrnutých automobilov ho robí hodným zamyslenia.

Malé a mestské autá s najväčšou poruchovosťou

Prvé dve kategórie, na ktoré správa upozorňuje, sú malé a mestské autá. V prvej boli ako najviac poruchové modely vyzdvihnuté dva modely – Hyundai i10 z roku 2018 a Smart Forfour z rokov 2017 – 2018. Do kategórie mestských áut sa dostalo dvakrát viac áut. Patria medzi ne napr:

  • Hyundai i20 (2014),
  • Opel Meriva (2016-2017),
  • Renault Clio (2014-2016),
  • Toyota Yaris (2021 a novšie).

Ako možno vidieť v správe ADAC pre rok 2023, v týchto kategóriách sú zahrnuté dva najmenšie modely vyrábané juhokórejským automobilovým konglomerátom. Za zmienku stojí aj prítomnosť značky Toyota, ktorá sa považuje za automobil s nízkou mierou poruchovosti.

Najporuchovejšie vozidlá v kompaktnej a strednej triede

Najviac zástupcov bolo v kategórii automobilov kompaktnej triedy. Nie je to prekvapujúce, keďže ide o jedny z najčastejšie sa vyskytujúcich vozidiel na uliciach. Správa ADAC uznala za najporuchovejšie vozidlá v kompaktnej triede tieto vozidlá:

  • Ford Focus (2014),
  • Ford Kuga (2020 – 2021),
  • Mazda 3 (2019),
  • Nissan Qashqai (2019),
  • Renault Kadjar (2015),
  • Renault Megane (2015-2016),
  • Renault Scenic (2018-2019),
  • Toyota C-HR (2017-2021).
Veľkou kuriozitou je absencia zástupcov vyššej triedy v rebríčku najporuchovejších áut.
Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto

Na druhej strane, medzi vozidlami strednej triedy boli „ocenené“

  • Ford S-Max z rokov 2016-2018,
  • Opel Insignia z rokov 2015-2018,
  • Toyota RAV4 z rokov 2017 2019-2021
  • Volkswagen Sharan z roku 2015.

Tohtoročná správa nezahŕňa špičkové autá…. prečo?

Veľkou kuriozitou je absencia zástupcov vyššej triedy v rebríčku najporuchovejších áut. Žiadne z vozidiel autosegmentu E si toto „vyznamenanie“ „nezaslúžilo“. Je to o to zvláštnejšie, že okrem takých zástupcov, ako sú Mercedes triedy E, BMW radu 5 alebo Audi A6, patria do tejto kategórie aj vozidlá ako Hyundai Genesis, Chevrolet Malibu alebo Honda Legend. Treba však mať na pamäti, že správa ADAC neposkytuje úplný prehľad o problémoch s opravami vozidiel uvedených v rebríčku. Jediné, čím si môžeme byť istí, je, že boli nepojazdné. Zo správy sa nedozvieme, aké boli náklady alebo zložitosť jednotlivých porúch.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Koľko stojí servis vášho vozidla. Ktoré sú najdrahšie diely

Auto u mechanika – kto nesie zodpovednosť


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov