17.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ForgottenBuildings).
Väčšina majiteľov áut si uvedomuje, že až na niekoľko výnimiek sú to takzvané pokladničky. Nie je to len otázka tankovania, ale aj poistenia, servisu a predovšetkým opráv. V poslednom prípade niekoľko modelov výrazne vyčnieva nad konkurenciou. Pozrite sa, ktoré autá boli v roku 2023 najnáchylnejšie na poruchy.
ADAC každoročne zostavuje rebríček poruchovosti vozidiel na základe počtu zásahov cestnej asistencie. Hoci nie je dokonalý, obrovský počet zahrnutých automobilov ho robí hodným zamyslenia.
Malé a mestské autá s najväčšou poruchovosťou
Prvé dve kategórie, na ktoré správa upozorňuje, sú malé a mestské autá. V prvej boli ako najviac poruchové modely vyzdvihnuté dva modely – Hyundai i10 z roku 2018 a Smart Forfour z rokov 2017 – 2018. Do kategórie mestských áut sa dostalo dvakrát viac áut. Patria medzi ne napr:
- Hyundai i20 (2014),
- Opel Meriva (2016-2017),
- Renault Clio (2014-2016),
- Toyota Yaris (2021 a novšie).
Ako možno vidieť v správe ADAC pre rok 2023, v týchto kategóriách sú zahrnuté dva najmenšie modely vyrábané juhokórejským automobilovým konglomerátom. Za zmienku stojí aj prítomnosť značky Toyota, ktorá sa považuje za automobil s nízkou mierou poruchovosti.
Najporuchovejšie vozidlá v kompaktnej a strednej triede
Najviac zástupcov bolo v kategórii automobilov kompaktnej triedy. Nie je to prekvapujúce, keďže ide o jedny z najčastejšie sa vyskytujúcich vozidiel na uliciach. Správa ADAC uznala za najporuchovejšie vozidlá v kompaktnej triede tieto vozidlá:
- Ford Focus (2014),
- Ford Kuga (2020 – 2021),
- Mazda 3 (2019),
- Nissan Qashqai (2019),
- Renault Kadjar (2015),
- Renault Megane (2015-2016),
- Renault Scenic (2018-2019),
- Toyota C-HR (2017-2021).
Na druhej strane, medzi vozidlami strednej triedy boli „ocenené“
- Ford S-Max z rokov 2016-2018,
- Opel Insignia z rokov 2015-2018,
- Toyota RAV4 z rokov 2017 2019-2021
- Volkswagen Sharan z roku 2015.
Tohtoročná správa nezahŕňa špičkové autá…. prečo?
Veľkou kuriozitou je absencia zástupcov vyššej triedy v rebríčku najporuchovejších áut. Žiadne z vozidiel autosegmentu E si toto „vyznamenanie“ „nezaslúžilo“. Je to o to zvláštnejšie, že okrem takých zástupcov, ako sú Mercedes triedy E, BMW radu 5 alebo Audi A6, patria do tejto kategórie aj vozidlá ako Hyundai Genesis, Chevrolet Malibu alebo Honda Legend. Treba však mať na pamäti, že správa ADAC neposkytuje úplný prehľad o problémoch s opravami vozidiel uvedených v rebríčku. Jediné, čím si môžeme byť istí, je, že boli nepojazdné. Zo správy sa nedozvieme, aké boli náklady alebo zložitosť jednotlivých porúch.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Koľko stojí servis vášho vozidla. Ktoré sú najdrahšie diely
Auto u mechanika – kto nesie zodpovednosť
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.