18.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoDetails999).
Prvá trieda sa zvyčajne spája s leteckou a železničnou dopravou. Ako to však vyzerá v autách? Tu je štandard od Toyoty, ktorá sa pýši úplne novým modelom Crown Signia.
Tu je priestranná kabína prvej triedy. Aspoň to tvrdí Toyota, ktorá oznamuje úplne nový model vo svojej ponuke. Žiaľ, v slovenských showroomoch ho zatiaľ neuvidíme. Nová Toyota Crown Signia (asociácie s Lexusom RX sú dobrou nápovedou) sa dostane na americký trh, kde nahradí cenený model Venza (ktorý v Európe tiež nie je veľmi známy).
Ako vyzerá prvá trieda v japončine? Toyota tvrdí, že sa dbalo na starostlivo vybrané materiály. Preto sa neľutovala ani prírodná koža. V prípade predných sedadiel (rozsiahle nastavenie, ventilácia a pamäť pre nastavenia vodiča) sa dbalo na povrchovú úpravu s dvojitým prešívaním a lemovaním vedúcim od sedadla až po opierku hlavy. V zadnej časti bol dizajn inšpirovaný modernými obývacími izbami (preto okrem iného aj dodatočné náladové osvetlenie priestoru pre nohy, kľučiek dverí a držiakov na poháre). Čo to znamená? Toyota zdôrazňuje, že kožené sedadlo lavice bolo tvarované tak, aby čo najlepšie obopínalo cestujúcich.
Bude to tichšie. O koľko? Tichšie. Je to tajomstvo.
Akustika má veľký vplyv na pohodlie. Preto je prekvapujúce, koľko priestoru sa v tlačových materiáloch venuje opisu riešení na zlepšenie zvukovej izolácie. Nie je žiadnym tajomstvom, že v tomto smere bola Toyota v priebehu rokov dosť zdržanlivá (ak nie lakomá) pri používaní tlmiacich materiálov (každá podložka zvyšuje hmotnosť, čo má vplyv na spotrebu paliva). V prípade modelu Crown Signia sa ukázalo, že v celej kabíne pribudlo pomerne veľa ďalších tlmiacich vrstiev.
Podlaha, podbehy kolies, predná priečka, strecha, priestor okolo dverných a okenných otvorov a miesta, kde sú vedené káblové zväzky, boli dôkladnejšie odhlučnené. Nezabudlo sa ani na okná s dodatočnou izolačnou vrstvou (zaujímavé je, že len vpredu) a na zníženie vibrácií od riadenia a riadiacich pák. Pritom sa zdôrazňovalo, že cieľom nie je znížiť hluk, aby sme sa mohli pochváliť výsledkom v decibeloch. Kľúčom k úspechu bolo dosiahnuť správnu atmosféru pre cestovanie v tichu alebo príjemnejšie počúvanie hudby (voliteľných 11 reproduktorov JBL). Inými slovami, Toyota neposkytla údaje z výsledkov merania hlučnosti. Škoda.
Toyota Crown Signia príde na americký trh s hybridným pohonom THS. Pod kapotou sa teda nachádza známy benzínový motor s objemom 2,5 l pracujúci v Atkinsonovom cykle. K dispozícii je batéria NiMH s kapacitou 5 Ah (napätie 230 V) a dva elektromotory (MG1 a MG2 ako súčasť štandardného pohonu AWD). Celkový výkon celej hybridnej jednotky je 240 k.
Predpokladané ceny pre americký trh (bez miestnych daní) sú už známe. Základná cena Toyoty Crown Signia XLE AWD je 43,5 tis. dolárov. Najbohatší variant Limited AWD predstavuje výdavok 47,9 tisíc dolárov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toyota Corolla Cross pri takomto odhalení? Vôbec by nás to neurazilo
Známy a obľúbený model značky Toyota by sa mohol vrátiť. Japonci majú plán
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.