20.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McNaughtBuickGMC).
Videli sme desiatky, ak nie stovky áut s obrovským počtom najazdených kilometrov. Často o nich píšeme, pretože sú akýmsi dôkazom dlhej životnosti a kvalitného spracovania zo strany výrobcu. Táto Toyota však najazdila takmer 1,5 milióna kilometrov len za šesť rokov. Jej stav je prekvapujúci – stále má pôvodný motor.
Táto Toyota je receptom na dlhú životnosť
Auto nám dáva obrovskú slobodu. Môžeme sa pomerne rýchlo dostať na druhý koniec sveta a cesta bude aj pomerne lacná. Bez toho, aby sme sa niekoho pýtali, bez toho, aby sme informovali nejaké úrady, môžeme večer nasadnúť do auta a ráno už byť v Turíne a popoludní v Barcelone. Takýmto spôsobom sa nedá cestovať žiadnym iným dopravným prostriedkom.
Je to o to úžasnejšie, že takéto cesty by mala zvládnuť aj staršia ojazdená Škoda Octavia za 5 alebo 7 tisíc eur. Pri cestovaní autom nie sme na nikom a na ničom závislí. Pri lietadle, alebo vlastne akomkoľvek inom dopravnom prostriedku, sa vždy budeme musieť nejakým spôsobom dostať zo stanice alebo letiska.
Táto Toyota však pravdepodobne jazdila na takýchto nonstop trasách. Už 100 000 kilometrov ročne sa zdá byť kozmickým výsledkom. Pri takýchto číslach je už ťažké dbať na správny servis a olej treba meniť niekoľkokrát do roka. Toyota Tundra sa preslávila tým, že jej majitelia dokázali najazdiť obrovské kilometre bez väčších porúch. Zvyčajne to však dokázali približne za 10 rokov.
Takmer 1 000 km denne!
Tentoraz niekto na svojom pickupe najazdil 1 414 593 kilometrov za… šesť rokov. Takýto počet najazdených kilometrov za takéto obdobie znamená v priemere viac ako 235 000 kilometrov ročne. To je 20 000 km mesačne a 646 km denne, aj keď majiteľ jazdil cez víkendy, sviatky, Vianoce, Silvestra a Nový rok.
Ak by však jeho Toyota jazdila len počas pracovných dní, hovoríme už o najazdení približne 1 000 km denne. To by už mohlo byť problematické, už len preto, že deň predsa len nie je z gumy. Auto aj vodič museli byť na hranici svojich možností.
Dôležité však je, že Toyota sa s týmito kozmickými číslami vyrovnala mimoriadne dobre. Vozidlo malo vymenenú prevodovku až po približne 800 000 kilometroch. Okrem nej je všetko pôvodné. To platí najmä pre motor 5,7 V8.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Takto si Toyota predstavuje kabínu prvej triedy. Je tu čo závidieť?
Toyota odhaľuje podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov. Zmeny budú viditeľné voľným okom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.