Novinky, Zaujímavosti,

Nové Bugatti Tourbillon oficiálne debutuje s hybridným motorom V16 a výkonom 1 800 koní

22.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bugatti). Čakanie sa skončilo. Nové Bugatti bolo oficiálne predstavené a kombinuje motor V16 s tromi elektromotormi s celkovým výkonom 1 800 koní. Bugatti vstupuje do...

22.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bugatti).

Čakanie sa skončilo. Nové Bugatti bolo oficiálne predstavené a kombinuje motor V16 s tromi elektromotormi s celkovým výkonom 1 800 koní.

Bugatti vstupuje do novej éry uvedením modelu Tourbillon
Foto: youtube.com/@bugatti

Bugatti vstupuje do novej éry uvedením modelu Tourbillon, hybridu zameraného na čistý výkon, ktorý spája to najlepšie z oboch svetov a dosahuje monštruózne hodnoty výkonu.

Tourbillon je vyhlásením, ktoré Bugatti robí v čase, keď sa čoraz viac výrobcov rozhoduje pre čoraz väčšiu elektrifikáciu svojich modelových radov, a chce ukázať, čo sa dá dosiahnuť spojením týchto dvoch svetov. Nový Tourbillon je ľahší, výkonnejší a oveľa rýchlejší ako jeho predchodca, ktorý v žiadnom prípade nebol pomalým strojom.

Bugatti sa rozhodlo pre evolúciu, nie revolúciu v dizajne exteriéru

Tourbillon bude ľahko rozpoznateľný ako Bugatti, pretože jeho dizajn je prirodzenou evolúciou toho, čo sme videli na modeli Chiron. Proporcie sa predĺžili, takže auto už nepôsobí mohutne, a prvky ako dvere otvárané smerom nahor dodávajú vozidlu dramatický dojem.

Tento masívny difúzor je doplnený aktívnym spojlerom, ktorý sa pri relatívne nízkych rýchlostiach dvíha
Foto: youtube.com/@bugatti

Predná časť je viac pretiahnutá, pripomínajúca Mistral, zatiaľ čo vzadu môžete vidieť LED pás, ktorý sa formuje do otáčkomera vozidla. Ústredným prvkom je však obrovský difúzor, ktorý vytvára prízemný efekt, aby udržal vozidlo prilepené k asfaltu vo vysokých rýchlostiach, ako to vidno na nových vozidlách Formuly 1.

Tento masívny difúzor je doplnený aktívnym spojlerom, ktorý sa pri relatívne nízkych rýchlostiach dvíha, aby zvýšil prítlak, ale zároveň sa používa ako aerodynamická brzda, aby nový Tourbillon čo najefektívnejšie zastavil.

Prístrojová doska je umelecké dielo

Interiér nového hyperauta Bugatti je v súlade s tradíciou a ako nás výrobca zvykol, je to veľmi zvláštne miesto na sedenie. Miesto vodiča je jasne oddelené od priestoru pre cestujúcich a interiér je rozdelený stredovým prvkom, na ktorom nájdeme rôzne ovládacie prvky vozidla a volič prevodovky.

Skutočným lákadlom interiéru je prístrojový panel. Zatiaľ čo sa zdá, že všetci upúšťajú od klasických hodín v prospech obrazoviek, Bugatti sa rozhodlo použiť sadu analógových hodín, ktoré by mu mohol závidieť aj majster hodinár.

Tam, kde displej bude v najbližších rokoch vyzerať zostarnuto, tieto hodiny, ktoré sa nachádzajú na modeli Tourbillon. Predstavujú snahu Bugatti vytvoriť niečo estetické, čo obstojí v skúške času.

Skutočným lákadlom interiéru je prístrojový panel.
Foto: youtube.com/@bugatti

Kabína nie je úplne bez obrazoviek, pretože ak sa zaradí spiatočka, z prístrojovej dosky rýchlo vyskočí obrazovka, ktorá zobrazuje obraz zo zadnej kamery. Tá sa dá ovládať aj stlačením tlačidla a vodič ju môže využiť na pripojenie svojho telefónu k Apple CarPlay. Ak ju však nepotrebuje, schová sa do prístrojovej dosky, kde ju nikto nevidí.

Bugatti Tourbillon dosahuje výkon 1 800 koní vďaka hybridnému pohonu založenému na motore V16 s prirodzeným nasávaním

Pod pôsobivou karosériou a starostlivo spracovaným interiérom sa musí skrývať aj pohonné ústrojenstvo. A Bugatti Tourbillon v tomto smere nesklamal.

Základom nového hybridného pohonného ústrojenstva je motor V16 s prirodzeným nasávaním navrhnutý spoločnosťou Cosworth, ktorý sa dokáže roztočiť až na 9 000 otáčok za minútu. Samotný benzínový motor dosahuje výkon 1 000 k, ktorému pomáhajú tri elektromotory.

Bugatti teraz vlastní Rimac a materská spoločnosť urobila to, čo vie najlepšie, a elektrifikovala túto pohonnú jednotku pre dosiahnutie maximálneho výkonu. Motoru V16 s objemom 8,3 litra pomáhajú tri elektromotory, z ktorých dva sú namontované na prednej náprave, aby hypercar získal pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 25 kWh zároveň stačí na to, aby Tourbillon dokázal prejsť až 60 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Výsledkom tohto spojenia je výkon 1800 koní, vďaka ktorému hypercar dosiahne rýchlosť 60 km/h z miesta za 2 sekundy. A odtiaľto veci naberajú extrémny spád. Výrobca napríklad uvádza, že Tourbillon dokáže dosiahnuť rýchlosť 300 km/h za menej ako 10 sekúnd. Šprint 0-400 km/h zvládne za menej ako 25 sekúnd.

V „normálnom“ režime je maximálna rýchlosť 380 km/h, ale s kľúčom Speed Key sa táto rýchlosť odomkne a Tourbillon môže dosiahnuť 445 km/h.

Menej a drahšie ako Chiron

Bugatti oznamuje, že vyrobí len 250 exemplárov modelu Tourbillon a že všetky už boli predané. Pre Chiron bola vyčlenená výrobná dávka 500 kusov, takže Tourbillon bude po spustení výroby v roku 2026 dvakrát exkluzívnejší. Exkluzivita má však svoju cenu. Bugatti hovorí, že exemplár Tourbillon bude stáť 3,8 milióna eur. To pred všetkými špeciálnymi želaniami, ktoré môžu cenu výrazne zvýšiť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Jediné elektrické Bugatti, ktoré si aj tak nekúpite. Má viac ako 13 koní a vzdáva hold 100 rokov starému modelu

Tu sú prvé fotografie nového Bugatti. Nástupca Chironu bude poháňaný motorom V16


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov