21.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Eternityinspace).
Spoločnosti Toyota, Mazda a Subaru sa pred časom dohodli, že budú pracovať na novej, ekologickejšej generácii spaľovacích motorov. Ďalšie podrobnosti o tomto pláne nedávno poskytol hlavný inžinier a viceprezident spoločnosti Toyota Hiroki Nakajima.
Toyota bude vyvíjať spaľovacie motory
Predstavitelia Toyoty už dávno dali jasne najavo, že nie sú vyhláseným fanúšikom elektromobility. Japonský výrobca už roky vyvíja hybridné technológie a pracuje na využití vodíka. Akio Toyoda, pravnuk zakladateľa spoločnosti, pred niekoľkými mesiacmi vyhlásil, že spaľovací pohon a emisné ciele sa dajú zosúladiť.
Toyota nedávno urobila ďalší krok v súvislosti s budúcnosťou spaľovacích jednotiek. Spolu s Mazdou a Subaru dosiahla dohodu, na základe ktorej budú výrobcovia vyvíjať novú generáciu spaľovacích motorov. Tie sa majú vyznačovať nízkymi emisiami oxidu uhličitého a majú byť krokom k uhlíkovej neutralite. Viac informácií o nových agregátoch poskytol hlavný inžinier a viceprezident spoločnosti Toyota Hiroki Nakadžima.
Aké budú nové spaľovacie motory Toyota?
Nová rodina spaľovacích jednotiek japonského výrobcu sa bude skladať z 1,5-litrového motora, ktorý bude k dispozícii v preplňovanom aj saturovanom variante, a z preplňovaného dvojlitrového motora. Motory majú byť o 10 až 20 % menšie ako motory, ktoré japonský výrobca používa v súčasnosti. Zároveň však majú ponúknuť rovnaké alebo dokonca lepšie parametre z hľadiska spotreby paliva. Okrem toho budú oba agregáty ponúkať vyššiu tepelnú účinnosť v porovnaní s dnes používanými agregátmi. Čo je najdôležitejšie z hľadiska environmentálnej politiky – jednotky majú byť poháňané nielen benzínom. Plánujú sa aj varianty na syntetické palivá alebo vodík.
Nakijama opísal nové jednotky ako „prelomové“, ktoré zmenia pravidlá hry v automobilovom priemysle. Uviedol tiež, že motory „budú úplne iné“ v porovnaní s dnes používanými motormi. Automobily poháňané jednotkami z novej rodiny budú na trhu pravdepodobne okolo roku 2027.
Zmenšenie rozmerov je možné vďaka skráteniu zdvihu piestu. To má vplyv na nižší krútiaci moment generovaný motorom, ale nové agregáty sú od základu navrhnuté na prácu v hybridných systémoch, v ktorých môže krútiaci moment pochádzať z elektromotora.
Viac výrobcov mení stratégie. Spaľovacie motory zostanú dlhšie
Nedávny vývoj na automobilovom trhu ukazuje, že stratégia Toyoty, ktorá bola dosť skeptická voči čisto elektrickému pohonu, nebola chybná. Svedčia o tom zmeny stratégie, ktoré deklarujú viacerí výrobcovia. Svoje plány narýchlo upravujú. Jedným z príkladov je Mercedes, ktorý pred časom vyhlásil, že sa chce zamerať na vývoj hybridných pohonov, najmä plug-in hybridov, namiesto batériových vozidiel. Podobné plány deklarovali aj predstavitelia koncernu Volkswagen. Koncern v rokoch 2023 až 2027 investuje do vývoja 180 miliárd eur. Dve tretiny z tejto sumy pôjdu na rozvoj elektrifikácie a digitalizácie, zvyšok sa použije okrem iného na vývoj spaľovacích automobilov a plug-in hybridov.
Medzi takýchto výrobcov patrí aj Ford. Martin Sander, šéf európskej divízie osobných vozidiel Ford, oznámil, že ak si zákazníci budú chcieť kúpiť spaľovacie autá aj po roku 2030, značka ich bude ponúkať.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Takto si Toyota predstavuje kabínu prvej triedy. Je tu čo závidieť?
Celosvetový predaj automobilov. Neslýchané, čo robí Toyota
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.