24.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RoCarsTV).
Vznikol ako lacnejšia, pohodlnejšia a o niečo pomalšia inkarnácia modelu Porsche Taycan. Teraz debutuje vo vynovenom vydaní – s vyšším výkonom, lepším dojazdom a úplne novým, výkonným variantom. Toto je Audi e-tron GT 2025.
Je to prirodzený poriadok vecí. Po modernizácii Porsche Taycan začiatkom tohto roka nastal čas na osvieženie Audi e-tron GT. Nakoniec, oba modely vznikli z rovnakých „stavebných kameňov“, hoci každý z nich sa vyznačuje osobitým exteriérom a úplne odlišnou kabínou.
Audi e-tron GT 2025 vyzerá z hľadiska dizajnu takmer identicky ako pred modernizáciou. Zmeny sa obmedzujú najmä na predný nárazník a masku chladiča. Tvar svetiel – predných aj zadných – a ich výplne zostali bez zásahu „skalpela“.
Nemci namiesto toho zmodernizovali pomenovanie svojho elektrického GT. Základný model sa už nevolá Audi e-tron GT, ale Audi S e-tron GT. Okrem toho ponuku doplnil výkonný variant GT Performance.
2025 Audi e-tron GT: väčší dojazd
Audi e-tron GT mal premiéru koncom roka 2020. Vo svete elektromobility je to veľmi krátky čas. A je to zrejmé už len zo zmien, ktoré boli vykonané na Audi e-tron GT 2025. Prvým príkladom je napríklad trakčná batéria.
Tá má teraz využiteľnú kapacitu 97 kWh (nominálna: 105 kWh), ale ukazuje sa, že je o 9 kg ľahšia ako tá, ktorá sa používala predtým (využiteľná: 84 kWh). Celkovo váži 625 kg, pozostáva z troch modulov a vyznačuje sa aj upraveným systémom chladenia.
Audi sa môže pochváliť aj zvýšeným rekuperačným brzdným výkonom. Ten sa zvýšil z 290 na 400 kW. Vodič si teraz môže vybrať 1 z 3 úrovní rekuperácie alebo použiť automatický systém.
Za optimálnych podmienok je dojazd Audi e-tron GT 2025 609 km (predtým 492 km). A keď je potrebné doplniť trakčnú batériu, je možné využiť viac nabíjacieho výkonu ako predtým.
Kým predtým ju 800-voltový elektrický systém dokázal nabiť špičkovým výkonom 270 kW, teraz sa tento výkon zvýšil na 320 kW. Výsledkom je, že pri dostatočne rýchlom nabíjaní, samozrejme, možno zvýšiť dojazd z 10 na 80 % len za 18 minút. Na druhej strane, 10 minút stačí na získanie ďalších 280 km.
Dôležité je, že nová batéria Audi e-tron GT 2025 má oveľa širšie okno rýchleho nabíjania ako predtým. Palubná nabíjačka má voliteľne výkon až 22 kW.
Pôsobivý výkon RS Performance
Zmeny nastali aj na motoroch. Vpredu sa nachádzal synchrónny agregát s permanentnými magnetmi s výkonom 239 k, ktorý bol k dispozícii vo verziách S a RS. Verzia RS Performance zasa dostala jeho upravenú verziu, okrem iného s vylepšeným meničom.
Vzadu sa používa elektromotor s permanentnými magnetmi vyvinutý pre novšiu platformu PPE, ktorá sa už používa v Porsche Macan EV a Audi Q6 e-tron. Jeho dĺžka je 19,2 cm a priemer 23,0 cm. Okrem toho je o 10 kg ľahší ako doteraz používaný.
Všetky varianty Audi e-tron GT z roku 2025 štandardne dosahujú výkon 564 koní. Rozdiel však spočíva v maximálnom počte dostupných koní. Vo variante S je to teda 679 koní, vo variante RS 856 koní a vo variante RS Performance 925 koní – čo z neho robí najvýkonnejší sériový automobil v histórii ingolstadtskej značky.
Performance? Už základné Audi S e-tron GT 2025 zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Verzia RS na to isté potrebuje 2,8 s, zatiaľ čo verzia RS Performance len 2,5 s. Maximálna rýchlosť variantov S a RS je 245 km/h. O 5 km/h viac uháňa najvýkonnejšie Audi v histórii.
2025 Audi e-tron GT: upravený systém podvozku
Audi e-tron GT 2025 dostalo aj upravený brzdový systém. Model S mal oceľové brzdové kotúče, zatiaľ čo RS a RS Performance mali kotúče s karbidom volfrámu (na želanie pre model S). Keramické kotúče sú k dispozícii za príplatok.
Nemci sa môžu pochváliť aj upraveným vzduchovým odpružením, ktoré teraz využíva 2-komorovú a 2-ventilovú technológiu. Jej použitie zabezpečuje súčasné zlepšenie jazdnej dynamiky a komfortu. Súčasťou voliteľnej výbavy je aj „inovatívne aktívne odpruženie. Tento systém poskytuje bezprecedentný kompromis medzi komfortom a jazdnou dynamikou,“ uvádza sa v tlačovej správe.
„Odpruženie udržiava karosériu vozidla takmer vo vodorovnej polohe počas dynamického brzdenia, riadenia a zrýchľovania. Výsledkom je veľmi presná odozva riadenia, ktorá zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom počas dynamickej jazdy,“ uvádzajú Nemci.
Aj za príplatok 2025 Audi e-tron GT ponúka systém riadenia štyroch kolies, ktorý sa nachádza v predfaceliftovom modeli. Rozdiel je však v použití priamejšieho prevodu riadenia.
Viac údajov
Kabína Audi e-tron GT 2025 má tiež niekoľko úprav. Zmeny sa týkali iných sedadiel, splošteného volantu či drevených dekorov a ďalších drobných detailov.
Okrem toho digitálne hodiny teraz zobrazujú viac informácií. Okrem iného pribudol ukazovateľ teploty trakčnej batérie alebo aktuálne dostupného maximálneho nabíjacieho výkonu.
Panoramatická sklenená strecha s technológiou PDLC sa ponúka za príplatok. Využíva tekuté kryštály, ktoré umožňujú meniť jej priehľadnosť.
V Nemecku stojí základný model od 126 000 eur, RS predstavuje výdavok 147 500 eur, zatiaľ čo RS Performance stojí 160 500 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toto krásne SUV bude k dispozícii v Európe. Cena je prekvapujúca
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.