Motorky, Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Koľko milimetrov dezénu má nová pneumatika?

25.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BigRockMoto). Predpisy neuvádzajú výšku dezénu novej pneumatiky. Je preto na uvážení výrobcu. V dôsledku toho, zatiaľ čo v minulosti mali nové pneumatiky hĺbku dezénu až...

25.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BigRockMoto).

Predpisy neuvádzajú výšku dezénu novej pneumatiky. Je preto na uvážení výrobcu. V dôsledku toho, zatiaľ čo v minulosti mali nové pneumatiky hĺbku dezénu až 8 mm, dnes môže byť táto hodnota až o polovicu nižšia. Čo to znamená pre vodičov?

Koľko milimetrov dezénu má nová pneumatika?
Foto: youtube.com/@BigRockMoto

O tom predpisy nepochybujú. Plášť pneumatiky musí mať minimálny dezén 1,6 mm. Koľko by teda mala mať nová pneumatika? Ešte pred niekoľkými rokmi bol dezén pneumatík, ktoré opúšťali továreň, 6 alebo dokonca 8 mm. Dnes z toho zostáva len polovica…

Je 3,5 mm výšky dezénu v novej pneumatike veľa?

Napríklad úplne nová predná motocyklová pneumatika od Pirelli má výšku dezénu 3,5 mm. Iba 3,5 mm. Scorpion sa však už môže pochváliť „blokmi“ vysokými až 4,5 mm. Stále len 4,5 mm. Znamenajú takéto hodnoty, že výrobcovia podvádzajú vodičov? A že sa takéto pneumatiky budú musieť meniť ešte častejšie? V žiadnom prípade. Dôvod tejto situácie je iný.

Technológie v priemysle sa menia prakticky denne. A dnes je silným trendom ekológia. Výrobcovia napríklad používajú pokročilejšie gumové zmesi, ktoré sú odolnejšie voči oderu. V dôsledku toho nižší dezén nemusí nevyhnutne znamenať nižší počet najazdených kilometrov. Dnešná pneumatika, ktorá má z výroby 3,5 mm dezénu, umožňuje podobný počet kilometrov ako pneumatika, ktorá mala pred niekoľkými rokmi 6 mm. Vodiči teda nie sú podvádzaní. Pneumatiky zároveň počas jazdy vyprodukujú menej gumového odpadu. Mikročastice tak budú menej znečisťovať životné prostredie.

Kedy sú pneumatiky opotrebované a už nie sú vhodné na jazdu?

Na začiatku materiálu som písal o tom, že minimálna výška dezénu pneumatiky je 1,6 mm. A je na tom veľa pravdy. Aj keď predpisy poznajú jednu výnimku z tohto pravidla. Pretože 1,6 mm je povinná hodnota, ale v prípade, že pneumatika nemá indikátor hranice opotrebenia. Takmer všetky moderné pneumatiky ho však majú.

Dnešná pneumatika, ktorá má z výroby 3,5 mm dezénu, umožňuje podobný počet kilometrov ako pneumatika, ktorá mala pred niekoľkými rokmi 6 mm.
Foto: youtube.com/@BigRockMoto

Indikátor – nazývaný TWI (Tread Wear Indicator) – nie je nič iné ako hraničná hodnota, ktorá je viditeľná v drážke behúňa. Keď sa limit opotrebovania behúňa rovná tejto hodnote, pneumatika sa musí vyradiť z prevádzky. Ďalšie používanie takto opotrebovanej pneumatiky spôsobuje, že motocykel je technicky nevyhovujúci. V prípade cestnej kontroly príde jej jazdec o osvedčenie o evidencii a navyše dostane pokutu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Bola vybraná najkrajšia cesta v Európe. Pôsobivý výhľad na more a hory

Transfăgărașan je znovu otvorený. Cesta bude otvorená len počas dňa


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov