25.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JStoryOfficial).
Americký startup Fisker, ktorý vyrába elektromobily, vyhlásil bankrot. Je to už druhýkrát, čo sa zakladateľ spoločnosti musel zmieriť s neúspechom.
Spoločnosť Fisker podala osobitný návrh. Ide o ochranu pred veriteľmi
Americký výrobca elektromobilov Fisker podal na štátnom súde v Delaware osobitný návrh, ktorý ho ochráni pred veriteľmi, kým sa nepodarí vypracovať plán splácania. Značka uvádza, že má aktíva vo výške 500 až 1 miliardy USD a záväzky vo výške 100 až 500 miliónov USD. „Podobne ako iné spoločnosti vyrábajúce elektrické vozidlá sme čelili rôznym trhovým a makroekonomickým ťažkostiam, ktoré ovplyvnili našu schopnosť efektívne fungovať,“ – Fisker uviedol vo svojom vyhlásení. Spoločnosť uviedla, že sa obráti na súd so štandardnými požiadavkami, aby okrem iného zabezpečil vyplácanie miezd zamestnancom.
Rakúska dcérska spoločnosť Fisker nedávno vyhlásila konkurz
Treba spomenúť, že pred vyše mesiacom rakúska pobočka tejto spoločnosti vyhlásila bankrot. Dôvodom tohto rozhodnutia bola skutočnosť, že subdodávateľ, spoločnosť Magna Steyr, v marci zastavil výrobu poháňaného modelu Ocean vo svojich závodoch. Neočakávalo sa ani jej obnovenie.
Fisker sa snažil zabrániť kolapsu
Spoločnosť Fisker vykázala v roku 2023 čistú stratu 464 miliónov USD a oznámila, že nemá zdroje na pokračovanie činnosti v roku 2024. Priznáva sa, že sa prijímali opatrenia na odvrátenie krachu – vrátane prepustenia 15 % zamestnancov alebo hľadania podpory u veľkých automobilových spoločností. Fisker údajne rokoval s Nissanom o investícii 400 miliónov dolárov výmenou za prístup k platforme, na ktorej sa vyvíja pick-up Alaska. Tie sa však skončili neúspechom.
Fisker druhýkrát padá
Značku Fisker založil dánsky dizajnér Henrik Fisker (ktorý okrem iného navrhoval vozidlá pre BMW a Aston Martin). Nie je to však jeho prvý pokus o vytvorenie prosperujúcej automobilky. Spoločnosť Fisker bola založená v roku 2007. O štyri roky neskôr sa na trhu objavil model Karma. Podobne ako Tesla Model S, aj Karma bola veľkým sedanom. Nebol to však elektromobil, ale hybrid vybavený dvoma elektromotormi a dvojlitrovou benzínovou jednotkou fungujúcou ako generátor energie. Návrh spoločnosti Fisker sa však nestretol so záujmom zákazníkov. Výroba modelu sa skončila už v roku 2012. O rok neskôr spoločnosť vyhlásila bankrot.
Henrik Fisker sa rozhodol svoju spoločnosť oživiť v roku 2016, pričom v tom čase sa zameral výlučne na elektromobily. Prvým modelom bolo SUV strednej veľkosti – Ocean. Bohužiaľ, ani on nenaplnil očakávania trhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je dovolené sedieť s nohami na palubnej doske? Čo sa stane pri nehode | VIDEO
Kedy sa má vykonať geometria kolies? Príznaky nesprávneho nastavenia
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.