Novinky, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Audi to opäť dokázalo a má rekord! RS 3 porazila BMW M2 na Nurburgringu

27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Omladená verzia Audi RS 3 Limousine vytvorila nový rekord na severnej slučke okruhu Nurburgring medzi kompaktnými vozidlami. Predprodukčné vozidlo dosiahlo výsledok o viac ako...

27.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Omladená verzia Audi RS 3 Limousine vytvorila nový rekord na severnej slučke okruhu Nurburgring medzi kompaktnými vozidlami. Predprodukčné vozidlo dosiahlo výsledok o viac ako päť sekúnd lepší ako predchádzajúci rekordný čas BMW M2 Coupe, ktorý prekonal predchádzajúcu verziu RS 3.

Audi to opäť dokázalo a má rekord! RS 3 porazila BMW M2 na Nurburgringu.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Upravené Audi RS 3, ktoré sa oficiálne predstaví vo verziách sedan a hatchback 20. augusta 2024, sa v predprodukčnej verzii vydalo na slávny okruh Nürburgring. Frank Stippler za volantom vylepšeného kompaktného sedanu vytvoril nový rekord kola na severnej slučke. Pretekársky a vývojový jazdec Audi Sport dosiahol pôsobivý čas 7:33,123 min, čím prekonal súčasný najrýchlejší čas kola medzi vozidlami tejto triedy o viac ako 5 sekúnd. Pre pripomenutie, BMW M2 Coupe z roku 2023, ktoré riadil Jorg Weidinger, dokončilo severnú slučku v čase 7:38,71 min, čím vyfúklo rekord patriaci Audi RS3 spred faceliftu o takmer 2 sekundy.

Zmeny Audi RS 3

Rekordný čas je čiastočne výsledkom optimalizovaného správania v zákrutách. Vďaka tomu dokázalo prepracované Audi RS 3 ešte skôr a kontrolovanejšie preukázať svoju agilitu.

Výnimočnú jazdnú dynamiku zabezpečuje plne variabilné rozdeľovanie výkonu medzi zadné kolesá a elektronická kontrola stability, selektívna kontrola krútiaceho momentu kolies (vektorovanie brzdného momentu) a voliteľné tlmiče adaptívneho športového odpruženia RS. Vylepšený algoritmus znamená, že modulárna riadiaca jednotka dynamiky vozidla teraz kombinuje údaje zo všetkých komponentov dôležitých pre bočnú dynamiku s ešte väčšou citlivosťou.

To bol kľúč k nášmu úspechu. Vďaka presnej konfigurácii, ktorá zahŕňa vektorovanie brzdného krútiaceho momentu, sa nová RS 3 dostáva do zákrut ešte ľahšie. Vďaka tomu je vozidlo v uhle výjazdu zo zákruty umiestnené skôr a lepšie. Výsledkom je menší uhol riadenia potrebný od apexu po výjazd zo zákruty, čo vedie k menšiemu treniu a umožňuje skoršie zrýchlenie a väčšiu hybnosť a vyššiu rýchlosť pred ďalšou rovinkou

– vysvetľuje vodič Frank Stippler.

Audi RS 3. 7:33,123 minút oficiálny čas kola | Nordschleife.

Pod kapotou je vždy päťvalcový motor

Výkon naďalej zabezpečuje benzínový 5-valcový motor 2,5 TFSI s turbodúchadlom, ktorý len vo faceliftovanom variante dosahuje výkon 400 k a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Podľa tlačovej správy výrobcu v kombinácii s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R semislick, 19-palcovým keramickým brzdovým systémom, športovým odpružením RS s adaptívnou reguláciou tlmenia a optimalizovaným naladením podvozku dokáže teraz agregát 2,5 TFSI poháňať RS 3 v zákrutách ešte efektívnejšie.

Kedy môžu zákazníci očakávať predaj vozidla? Modernizované Audi RS 3 bude možné objednať od konca augusta tohto roka. U predajcov však budú vozidlá parkovať až v októbri.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Audi predstavuje facelift e-tron GT. Najvýkonnejší variant dosahuje výkon 925 k

BMW M2 bude mať viac koní, ale výkon bude identický. Ako je to možné?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov