Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Tesla Cybertruck očami majiteľa. Čo sa mu na tomto aute páči a čo nie?

26.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Butter_EV). Tesla Cybertruck je absolútnym fenoménom modernej doby. Je to auto, ktoré polarizuje ako máloktoré iné a zaručuje, že okolo neho nikto neprejde ľahostajne. A...

26.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Butter_EV).

Tesla Cybertruck je absolútnym fenoménom modernej doby. Je to auto, ktoré polarizuje ako máloktoré iné a zaručuje, že okolo neho nikto neprejde ľahostajne. A aké je to na dennej báze? Jeden z prvých majiteľov tohto elektrického pick-upu s ním najazdil približne 6 500 km. Tu sú jeho postrehy.

Tesla Cybertruck očami majiteľa. Čo sa mu na tomto aute páči a čo nie?
Foto: youtube.com/@Butter_EV

Tesla Cybertruck bol ohlásený ešte v roku 2019. V tom čase mali Američania na tento automobil vyzbieraných 1,8 milióna predbežných objednávok. Zrodilo sa však v bolestiach, za čo môže jeho nezvyčajný dizajn. Namiesto príchodu v roku 2021 sa nakoniec na trh dostane až koncom roka 2023.

Nový model Tesly je obrovský pick-up, ktorý meria 568,3 cm na dĺžku, 222,1 cm na šírku (so sklopenými zrkadlami) a 179,1 cm na výšku. Vozidlo v dvojmotorovom variante váži od 2995 kg, zatiaľ čo trojmotorový variant, nazvaný Cyberbeast, váži 3104 kg.

Okrem vzhľadu sa Tesla Cybertruck vyznačuje predovšetkým novou zliatinou ocele, z ktorej je vyrobená jeho karoséria. Podľa zástupcov americkej značky je taká pevná, že poskytuje torznú tuhosť na úrovni McLarenu P1. V skutočnosti dokáže odolať streľbe z pištole kalibru 9 mm.

Tesla Cybertruck: 6500 km za volantom

Eric z youtube kanála Butter_EV vlastní 845 hp Tesla Cybertruck Foundation Series už 2 mesiace. Doteraz so svojím novým autom najazdil približne 6 500 kilometrov a svoje doterajšie skúsenosti s ním sprostredkúva vo svojom najnovšom videu.

Podľa neho Tesla Cybertruck funguje na dennej báze lepšie ako jeho predchádzajúci RAM 3500, ktorý uvádzal do pohybu naftový motor. Pokiaľ ide o ťahanie, prepravu alebo použiteľnosť, je bezchybný.

Eric sa však domnieva, že cena 100 000 dolárov za toto auto je príliš vysoká v porovnaní s tým, čo zaň dostanete. Koľko by teda mal stáť elektrický pick-up Tesla? 60 000 – 80 000 USD by bolo spravodlivé, hovorí majiteľ Cybertrucku.

A hoci svoje auto miluje, po najazdení 6 500 km si všíma nielen výhody, ale aj nevýhody vozidla. Tu sú:

Výhody:

  • používanie technológie riadenia
  • špičkový zvukový systém
  • obrazovka zabudovaná do stredovej konzoly, ktorá je prístupná cestujúcim, sedadlám a Erikovým milovaným deťom (môžu na nej sledovať kanály ako Netflix a Youtube)
  • vynikajúci výhľad dopredu
  • mimoriadne robustné veko batožinového priestoru
  • zásuvky na 120 a 240 V, užitočné pri kempovaní
  • vynikajúca maximálna nosnosť (1130 kg)
  • Zadná riadená náprava pre vynikajúcu manévrovateľnosť
  • úžasné zrýchlenie (0-100 km/h za 2,7 sekundy)
  • možnosť online aktualizácie, ktorá môže v budúcnosti vyriešiť mnohé problémy
Brutálne čestná recenzia CyberTruck: 2 mesiace a 4 000 míľ.

Nevýhody:

  • zadné dvere sa nedajú elektricky ovládať
  • zvláštny tvar vozidla sťažuje používanie batožinového priestoru
  • hoci je Tesla Cybertruck výborný na ťahanie (maximálna hmotnosť prívesu je 4990 kg), trojuholníkové bočné zrkadlá sú príliš malé
  • množstvo kamier, ale žiadne parkovacie senzory ani pohľad z vtáčej perspektívy okolo vozidla
  • rad Founadtion obsahuje autopilota FSD, ale Eric ho stále nemôže používať
  • spätné zrkadlo je prakticky nepoužiteľné kvôli krytu batožinového priestoru
  • sedadlá neposkytujú dostatočnú oporu stehien
  • nie je taký dlhý dojazd, ako sľubuje výrobca

Tesla Cybertruck: skutočná beštia

Tesla Cybertruck, ktorý vlastní Eric, sa dáva do pohybu pomocou troch elektromotorov. Ich kombinovaný výkon je 845 koní. Zabezpečujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 s a maximálnu rýchlosť 209 km/h. Odhadovaný dojazd takéhoto vozidla je 515 km, pričom s voliteľným predlžovačom dojazdu prekoná vzdialenosť 705 km.

Tesla Cybertruck má adaptívne zavesenie všetkých kolies, uzávierky diferenciálov a vektorovanie krútiaceho momentu. Systém riadenia je steer-by-wire, čo znamená, že medzi stĺpikom a kolesami nenájdete mechanické spojenie. Namiesto toho sa spolieha výlučne na elektrické a elektromechanické systémy.

V interiéri sa nachádzal 18,5-palcový centrálny dotykový displej a 9,4-palcový displej pre cestujúcich v druhom rade. Nachádza sa v zadnej časti stredovej konzoly.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Je Tesla Cybertruck naozaj nepriestrelný? Overujeme

Vodič Tesla Cybertruck hral ping pong s riekou a…. prehral


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov