28.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Franz-nm7jy).
Čínska spoločnosť Xiaomi pripravuje ďalší model. Tentoraz pôjde o elektrický crossover, ktorý môže vyzerať ako Ferrari Purosangue.
Len máloktoré auto vyvolalo v poslednom čase podobný mediálny humbuk ako Xiaomi SU7. Elektrický sedan, ktorý poskytuje pôsobivý dojazd, vysoký (alebo veľmi vysoký) výkon, atraktívny dizajn (mimochodom, silne pripomína Porsche Taycan) a je mimoriadne lacný? To je recept na to, ako zaujať početné titulky v tlači a na portáloch.
Základná cena modelu Xiaomi SU7 sa v Číne začína na ekvivalente 27 500 eur. Napriek lepším parametrom Tesly Model 3 je Xiaomi výrazne lacnejšie. Áno, recenzenti poukazujú na niektoré záverečné chyby a dokonca aj na problémy s brzdením, keď sa systém zahreje. To však nič nemení na tom, že SU7 robí rozruch.
Xiaomi chce rozšíriť svoju ponuku
Keďže spoločnosť Xiaomi už ponúka konkurenta modelu Tesla Model 3, zdá sa byť logické, že predstaví aj konkurenta modelu Y, konkrétne crossover. Takéto vozidlo sa už skutočne testuje. Ako by sa mohol volať? Pracovný názov projektu je MX11.
Takéto „meno“ môže byť do istej miery spojené s Mazdou. Nakoniec však pravdepodobne padne iný názov. Nie je vylúčené ani SU8 – bolo by to logické, navyše číslo 8 sa v Číne považuje za šťastné číslo.
Ako by mohol vyzerať nový Xiaomi MX11? Testovacie kópie v maskáčoch sa už dostali na čínske portály. Dizajnové detaily nie je možné vidieť, ale celkový tvar nového vozidla môže pripomínať… Ferrari Purosangue.
Nepôjde teda o typické SUV, ale skôr o mierne zdvihnutý hatchback. Ako vidno, spoločnosť Xiaomi sa rada inšpiruje luxusnými značkami. Po Porsche prišiel čas aj na spoločnosť z Maranella. Samozrejme, na konečné názory si budeme musieť počkať, kým sa fotografie produkčnej verzie neukážu v plnej kráse.
Xiaomi MX11: dve architektúry
Čo vieme o technických aspektoch nového Xiaomi? Je pravdepodobné, že pohonná jednotka bude prevzatá z modelu SU7. To znamená, že si môžete vybrať medzi dvoma verziami – tá lacnejšia má 400V architektúru a 73,6 kWh batériu. Na druhej strane, tá drahšia má 800 V a 101 kWh. Očakáva sa, že vozidlo bude využívať technológiu lidar a ponúkne pokročilé funkcie poloautonómnej jazdy.
Spoločnosť plánuje spustiť predaj až po zvýšení výrobnej kapacity. Továreň v Pekingu sa v súčasnosti rozširuje, pričom dokončenie tohto procesu sa očakáva v budúcom roku. Po modeli Xiaomi MX11 (alebo SU8) môže do ponuky vstúpiť ešte jeden model. Pravdepodobne pôjde o sedan lacnejší ako SU7.
O konkurentov nebude núdza
Komu bude nový Xiaomi MX11 konkurovať? Okrem Tesly Model Y sú na zozname súperov aj Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq alebo Audi Q4, ako aj Ford Mustang Mach-E. Zákazníci môžu zvážiť aj Toyotu bZ4X alebo Volvo EX40. Úspech na trhu závisí najmä od ceny – ako poznáme Xiaomi, nebude vysoká, mohla by byť naopak šokujúco nízka.
To by mohlo prekaziť plány spoločnosti Tesla. Už teraz má Model Y isté problémy. V máji 2023 bol tento automobil na prvom mieste v rebríčku najpredávanejších európskych vozidiel. O rok neskôr už klesol na 18. miesto.
Ochladenie trhu s elektromobilmi, odklon od vládnych dotácií vo Švédsku, štrajky v prístavoch, ktoré oneskorujú dodávky Tesly – to všetko výrazne zhoršilo hospodárske výsledky amerického crossoveru.
Keď sa Xiaomi dostane na európsky trh, spoločnosť Elona Muska by mohla byť v ešte horšej situácii. Pomôžu jej clá EÚ? Možno, ale Tesla tiež vyrába svoje autá v Číne.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové francúzske SUV. Vyzerá skvele a spotrebuje len 4,7 l/100 km
Nové SUV nemá Tesle čo závidieť. Prémiový, dobre vybavený sa môže pochváliť cenovkou v Nemecku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.