Novinky, Pravidlá, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Nemecko zaviedlo nové poplatky na svojich diaľniciach. Zmena sa uskutočnila 1. júla

2.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroroadExplorer). Nemecko rozšírilo platobný systém na svoje diaľnice od 1. júla 2024. Mýto začalo platiť nová skupina vodičov. Ide o dôležité oznámenie, najmä vzhľadom na...

2.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroroadExplorer).

Nemecko rozšírilo platobný systém na svoje diaľnice od 1. júla 2024. Mýto začalo platiť nová skupina vodičov. Ide o dôležité oznámenie, najmä vzhľadom na práve sa začínajúcu dovolenkovú sezónu a pokutu vo výške viac ako 240 eur.

Nemecko zavádza nové poplatky na svojich diaľniciach. Zmena sa uskutočnila 1. júla.
Foto: youtube.com/@EuroroadExplorer

Nemecké diaľnice sú bezplatné. Toto tvrdenie je pravdivé, ale len čiastočne. Vodiči ľahkých vozidiel, t. j. najmä osobných automobilov, nemusia platiť mýto. V prípade nákladných vozidiel je to inak. Tu sú platby reálne a už 1. júla sa ich rozsah zvýšil.

Nové mýto na nemeckých diaľniciach. Nová skupina vodičov začne platiť

Doteraz museli na nemeckých diaľniciach platiť len vozidlá s celkovou hmotnosťou 7,5 tony a viac. Ľahšie vozidlá jazdili zadarmo. Od 1. júla 2024 sa hranica spoplatnenia znížila. Budú do nej zahrnuté aj vozidlá s celkovou hmotnosťou vyššou ako 3,5 tony. Ide o novinku v nemeckom systéme platenia za používanie ciest.

Zásadná otázka znie: „A čo kombinácie vozidiel?“ V tomto prípade rozhoduje o platbe hmotnosť ťahača, t. j. vozidla ťahajúceho príves, a nie celej súpravy. Ak je táto hmotnosť väčšia ako 3,5 tony, bude sa platiť. Ak je nižšia, cesta bude stále bezplatná.

Platba za celkovú hmotnosť nad 3,5 tony nie je problémom len pre dodávkové vozidlá

Uvádzanie platby na nemeckých diaľniciach pri celkovej hmotnosti nad 3,5 tony je pre dopravné spoločnosti problém. Myslí si to mnoho vodičov. Je to však pomerne veľké zjednodušenie. Vyššiu hmotnosť nemajú len dodávky. Môže sa to týkať napríklad aj veľkých pick-upov alebo SUV dovezených z USA, ako aj obytných dodávok a ťažších elektrických vozidiel. Aj ich vodičov zastihnú nové nemecké predpisy. Ich vodiči preto budú musieť platiť aj nemecké diaľničné poplatky.

Tu je jedna zaujímavosť. Nová skupina vodičov začne platiť na diaľniciach, ale zároveň Nemecko znížilo mýto na spolkových diaľniciach. Očakáva sa, že takýto mechanizmus bude aj tak znamenať vyšší príjem do štátneho rozpočtu.

Poplatok sa týka vozidiel nad 3,5 tony a vodič, ktorý nezaplatí mýto, môže dostať pokutu až do výšky 240 eur.
Foto: youtube.com/@EuroroadExplorer

Koľko budú od 1. júla predstavovať nové mýta na nemeckých diaľniciach?

Výška mýta za každý kilometer nemeckej diaľnice závisí okrem iného od emisií oxidu uhličitého. Teda vozidlá s celkovou hmotnosťou 3,5 až 7,5 t spĺňajú:

  • Pri norme Euro 6 sa platí 15,1 eurocenta na kilometer,
  • norma Euro 5 (trieda EEV 1) bude platiť 18,9 eurocentov na km,
  • norma Euro 4 bude platiť 20,1 eurocenta na km,
  • norma Euro 3 bude platiť 22,5 eurocenta za km,
  • štandard Euro 2 bude platiť 24,4 eurocentov za km,
  • normy Euro 1 a 0 budú platiť 24,8 eurocentov za km.

15,1 eurocentov na kilometer je veľa? Pre porovnanie, napríklad vozidlo s celkovou hmotnosťou 18 t alebo viac, s piatimi nápravami a spĺňajúce normu Euro 6 zaplatí už 34,8 eurocentov na km.

Aká je výška pokuty za nezaplatenie diaľničných poplatkov v Nemecku?

Platba nemeckých diaľničných poplatkov sa uskutočňuje prostredníctvom palubného zariadenia alebo predplatených internetových platieb, prípadne prostredníctvom špeciálnych terminálov. Vodič, ktorý nezaplatí mýto, môže dostať pokutu až do výšky 240 eur alebo napríklad výstražnú pokutu 40 eur. Ak je jazda bez zaplatenia mýta nepretržitá a prípad sa dostane napríklad na súd, vodič už má šancu na pokutu až do výšky 20 000 eur.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Koľko je mýto v Bulharsku. Kde si kúpiť diaľničnú známku a aká je pokuta bez nej

Chorvátske diaľnice od 1. júla drahšie. O koľko sa zvýšia ceny?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov