2.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustCARS98).
Stellantis podporuje čínsku spoločnosť Leapmotor, ktorá chce ísť s trendmi. Nové SUV ázijskej značky má atraktívnu cenu a je silným protiútokom na obmedzenia EÚ. Nielenže nejde o polofunkčný hybrid s veľkým spaľovacím motorom, ale má mnoho ďalších argumentov v prospech jeho kúpy.
Bude to výkonné SUV, ktoré skvele obchádza predpisy EÚ
Vzhľadom na to, že čínsku spoločnosť Leapmotor podporuje spoločnosť Stellantis, príchod nového SUV Leapmotor C16 do Číny vzbudil pozornosť. Vieme, že spoločnosť už má na výrobnej linke nový model T03. Nie je teda povedané, že SUV, ktoré sleduje trendy za atraktívnu cenu, sa neobjaví aj na starom kontinente. Čo je o ňom známe?
Leapmotor C16 nie je žiadny semi-hybrid s veľkým spaľovacím motorom a malým elektromotorom. To, že predstavuje trend, kde spaľovací motor funguje ako „posilňovač“, ktorý nabíja batérie, a elektrická jednotka je hlavnou hnacou silou, z neho robí atraktívnu možnosť pre ekologickú značku. Ak k tomu pridáte atraktívnu cenu, máte hotový recept na clá EÚ.
Leapmotor C16 debutuje s technológiami EREV a BEV. Prvá z nich, poháňaná elektromotorom umiestneným vzadu s maximálnym výkonom 170 kW a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm, umožňuje zrýchlenie na stovku za 8,46 sekundy. Druhý, poháňaný jedným elektromotorom namontovaným vzadu s maximálnym výkonom 215 kW (360 Nm), zrýchli na stovku za 6,37 sekundy. Ak sa bude nové SUV vyrábať aj v Európe, koľko bude stáť?
Prvý variant, hybrid s veľkým motorom, môže byť veľmi atraktívny. Model C16 EREV poháňaný 1,5-litrovým motorom, ktorý predlžuje dojazd vozidla, a 50-litrovou palivovou nádržou prejde pri plnom natankovaní a dobití 1 095 km. Cena môže závisieť od viacerých faktorov, ale s clom aj bez neho možno hovoriť o 25 000 EUR.
Bude si Stellantis môcť dovoliť výmysel EÚ Leapmotor C16?
Rozhodnutie šéfa spoločnosti Stellantis Carlosa Tavaresa postaviť Leapmotor T03 v Poľsku, v Tychách, sa ukázalo ako celkom možné. Ide o protiútok na clá EÚ. Ak by sa takéto riešenie uplatnilo na šesťmiestny Leapmotor C16, mohol by smelo konkurovať európskym hybridom.
Čínska spoločnosť plánuje začať dodávky modelu C16 v júli 2024 v počte 2 000 kusov. Ďalších 5 000 kusov potom vyrobí v nasledujúcom mesiaci. Pokiaľ ide o rozmery, dĺžka, šírka a výška sú 4915 mm, 1905 mm a 1770 mm. Rázvor náprav je 2825 mm.
Pokiaľ ide o dizajn, zvonku aj zvnútra je cítiť veľa čínskeho dizajnového štýlu. Pokiaľ ide o technológie, Leapmotor C16 je v najdrahšom variante vybavený čipom Nvidia Drive Orin. Oba modely majú LiDAR a inteligentný kokpit s čipom Qualcomm Snapdragon SA8295P. SUV C16 tak drží krok s modelmi T03, C01, C10 a C11. Dôležité je, že všetky modely Leapmotor okrem modelu T03 sú ponúkané v oboch variantoch pohonu.
Výroba modelu C16 SUV na 100 % elektrický pohon zvýši jeho konkurencieschopnosť. A investícia do hybridného modelu s predĺženým dojazdom je receptom na život v neistote.
V období od januára do mája predala spoločnosť Leapmotor 66 580 vozidiel a zaznamenala nárast o 112,76 %. Spoločnosť Leapmotor International so sídlom v Amsterdame má výhradné práva na vývoz, predaj a výrobu vozidiel Leapmotor mimo Číny. Je veľká pravdepodobnosť, že okrem modelu T03 a SUV C10 bude chcieť rozvíjať aj segment elektrických SUV.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
BYD vytvorí šachový mat s týmto novým 7-miestnym SUV. Bude hviezdou jej ponuky
Je to najdrahšie auto na svete. V Bratislave si zaň môžete kúpiť viac ako sto bytov. Je to pôsobivé?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.