4.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@weronysmile3597).
Národná diaľničná spoločnosť spustí začiatkom letných prázdnin stavebnú akciu na estakáde Prístavného mosta a vymení mostný záver za novú verziu, ktorá minimalizuje hluk pri prejazde vozidiel.
Plán prác počítal s ich realizáciou v letnom období s nižšou dopravou a rozdelením do etáp. Práce budú prebiehať aj v noci a cez víkendy, avšak s určitými dopravnými obmedzeniami.
„Mostný záver, ktorý je na ľavobrežnej estakáde osadený zhruba štyri desaťročia, v terajšej dobe už nespĺňa jeho technické požiadavky na pohybové vlastnosti mosta a hlučnosť,“ vraví Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. Jedným dychom dopĺňa, že ak by nenastala výmena pôvodného záveru typu 3W a porušil by sa, v mieste poruchy by bolo potrebné dlhodobo znížiť rýchlosť, prekryť mostný záver, prejazd by bol nepohodlný, zdržujúci a neskoršia výmena by si vypýtala vyššiu investíciu.
Mostné závery
Mostné závery tvoria najdôležitejšiu súčasť mostov a estakád. Nachádzajú sa na začiatku a na konci mosta a umožňujú pozdĺžny pohyb nosnej konštrukcie mosta. Ťažké kamióny najviac namáhajú mostné závery. Bratislavské mosty denne využije takmer 100-tisíc vozidiel.
Výmena mostného záveru sa zrealizuje v km 5,220 diaľnice D1 v ľavom jazdnom páse (v smere do bratislavskej Petržalky). Konkrétne medzi mostom nad Bajkalskou ulicou a ľavobrežnou estakádou Prístavného mosta. Pre lepšiu orientáciu, mostný záver sa nachádza v mieste, kde diaľnica mimoúrovňovo križuje Prístavnú ulicu a v blízkosti lokality Nivy. Hlavné práce zahŕňajú odfrézovanie pôvodného asfaltu, vybúranie mostného záveru, osadenie nového oceľového lôžka, nanesenie novej hydroizolácie mostovky, osadenie nových modulov gumokovových mostných záverov a finálne asfaltovanie okolité vozovky.
Realizácia prác prebehne od 8. júla s predpokladaným trvaním maximálne 48 dní.
V 1. etape sa vymení mostný záver v ľavom a čiastočne v pravom jazdnom pruhu ľavého pásu, v 2. etape sa bude pracovať v odstavnom a čiastočne v pravom jazdnom pruhu ľavého jazdného pásu.
Premávka bude prebiehať v dvoch jazdných pruhoch okolo staveniska. Počas oboch etáp bude v ľavom jazdnom pruhu (smer Petržalka) pozdĺž staveniska znížená rýchlosť na maximálne 60 km/h. V pravom jazdnom pruhu (smer Trnava) bude doprava prebiehať bez rýchlostných obmedzení.
NDS a Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je to mechanik roka? Pozrite sa, čo robil na verejnom parkovisku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.