5.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Renault tvrdí, že začne vyvíjať nové batérie s technológiou LFP. Tie sa budú používať v budúcich elektromobiloch.
Ampere, nová divízia spoločnosti Renault zaoberajúca sa vývojom technológií pre elektromobily, oznamuje rozšírenie svojej ponuky batérií o technológiu LFP (lítium-železitý fosfát) spolu s batériami NMC (nikel-mangán-kobalt), ktoré v súčasnosti používa skupina Renault.
Spoločnosť oznámila, že Ampere úzko spolupracuje s dodávateľmi LG Energy Solution a CATL na vytvorení integrovaného hodnotového reťazca na európskom kontinente. Títo dvaja partneri budú spoločnosti Ampere dodávať batérie LFP, ktorými budú vybavené viaceré modely z modelových radov Renault a Alpine a ktoré pokryjú potrebu batérií s touto technológiou do roku 2030.
Renault bude vyvíjať technológiu Cell-to-Pack spolu s dodávateľmi
Tímy spoločnosti Ampere zároveň vyvinuli technológiu Cell-to-Pack so spoločnosťou LG Energy Solution. Táto technológia, ktorá je prvou v oblasti batérií, umožňuje zvýšiť autonómiu vozidiel vybavených chemickými článkami LFP integráciou viacerých článkov. Tým zvýšiť energiu na palube v danom priestore. Technológia Cell-to-Pack tiež pomáha znižovať náklady na batérie.
Očakáva sa, že integrácia technológií LFP a Cell-to-Pack umožní spoločnosti Ampere od roku 2026 znížiť náklady na batérie vo svojich vozidlách približne o 20 %.
Batérie LFP sa budú vyrábať v závode spoločnosti CATL v Maďarsku. Zatiaľ čo články LFP a NMC bude vyrábať spoločnosť LG Energy Solution vo svojom závode v Poľsku. Konečná montáž batérií sa uskutoční vo Francúzsku v závode Ampere ElectriCity v Douai.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Bezlítiové sodíkové batérie opúšťajú laboratórium a začínajú sa vyrábať v USA
Čínsky Hyper s prelomom. Výrobca tvrdí, že má nový typ batérie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.