10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@alexsmolik).
Ferrari zhodnotilo minuloročnú deštrukciu. Ide o počet falšovaných výrobkov s logom skákajúceho koňa, ktoré boli zabavené a zlikvidované. Ide o viac ako 400 kusov, medzi ktorými boli dokonca aj automobily.
Ferrari je spoločnosť, ktorej veľmi záleží na svojom imidži. Nie je to prekvapujúce, keďže ide o jednu z najdrahších automobilových značiek, a nemyslím tým cenu vozidiel, ale hodnotu loga, ktoré je na nich umiestnené. Preto právni zástupcovia Ferrari nemilosrdne stíhajú akékoľvek porušenie imidžu značky. Niekedy to síce preháňajú a hrozia slávnym majiteľom áut s logom skákajúceho koňa žalobou alebo alergicky reagujú na nelichotivé recenzie, ale boj proti falzifikátom možno len pochváliť.
Väčšina gadgetov s logom Ferrari, ktoré vidíte v obchodoch, sú falzifikáty
Určite ste už viackrát videli rôzne gadgety so známym logom skákajúceho čierneho koňa. Nájdete ich na pohároch a hrnčekoch z bazáru alebo obchodu na čerpacej stanici. Často sú podozrivo lacné. Je to preto, lebo ich výrobcovia neplatia Ferrari za používanie svojej ochrannej známky. Talianska spoločnosť takéto firmy stíha a súdy ich nútia nielen zaplatiť pokuty a ukončiť takúto činnosť, ale aj zničiť všetky falzifikáty.
Ferrari práve zverejnilo zhrnutie minuloročného úsilia o záchranu imidžu značky. V roku 2023 bolo zničených viac ako 400 000 kusov, ktorých výrobcovia nelegálne používali logo značky. Prevažnú väčšinu tvorili odevy (100 351 kusov), okuliare (91 229 kusov) a hodinky (60 903 kusov), ale odhalených bolo aj pomerne veľa falzifikátov parfumov (30 161 kusov), tašiek (17 231 kusov) a obuvi (17 438 kusov). Na zozname sú aj opasky (13 415 položiek), skútre (800 položiek), modely áut (872 položiek).
Najväčším prekvapením je, že v tomto zozname sú aj tri autá? Ako sa vyrábajú falošné superšportové vozidlá Ferrari? Na rozdiel od zdania nejde o lacné repliky, ale o modely áut vydražené za ťažké peniaze. Carlo Daneo, ktorý je hlavným právnym poradcom Ferrari, prezradil, že takéto vozidlá vznikajú na základe originálnych modelov talianskej značky, ale lacnejších, pričom sa vydávajú za vzácnejšie, a teda drahšie kópie s cieľom zvýšiť ich hodnotu.
Niekedy osoba, ktorá vlastní falošné Ferrari, nemá v úmysle ho rozobrať, najmä ak na jeho získanie vynaložila nemalú sumu. V takejto situácii je na nás, aby sme dôsledne uplatňovali pravidlá a upozornili kupujúceho na právne dôsledky, ktoré mu hrozia
– Carlo Daneo povedal novinárskej webovej stránke The Drive.
Zničenie cenného Ferrari kúpeného v aukcii musí byť pre majiteľov drámou
Predstavte si zdesenie majiteľa unikátneho modelu Ferrari, ktorý sa od zástupcov tejto spoločnosti dozvie, že vydražili cenný falzifikát! Určite je to pre nich ťažké prijať, ale treba byť opatrný aj na aukciách veľkých aukčných domov. A odkiaľ sa vlastne vzalo logo „Il cavallino rampante“ na autách značky z Maranella?
História loga Ferrari je dlhá a komplikovaná, ale prvýkrát sa objavilo oveľa skôr ako autá značky. Skákajúci kôň debutoval počas prvej svetovej vojny na lietadle talianskeho leteckého esa Francesca Barakka. V roku 1923 ho pilotov otec gróf Enrico Baracca spomenul v rozhovore s Enzom Ferrarim a uviedol, že by mohol priniesť šťastie automobilom Alfa Romeo, ktoré používala vtedajšia pretekárska Scuderia Ferrari. Logo napokon debutovalo 9. júla 1932. Jeho umiestnenie na vozidlách stajne sa čoskoro stalo tradíciou, takže keď sa začal predávať prvý cestný model Ferrari (125 S), voľba loga bola jasná. Zostalo ním dodnes. V roku 2024 má talianska spoločnosť hodnotu viac ako 75 miliárd a ochranná známka Ferrari, je najznámejším automobilovým logom. Niet divu, že ju treba brániť.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nadšenci Ferrari zorganizovali v Taliansku cestnú rallye. V prvý deň vypadli tri autá
Prvý elektromobil Ferrari by mohol stáť viac ako 500 000 eur
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.