10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame).
Hoci sa o spaľovacom motore v posledných týždňoch píše naozaj dobre a zdá sa, že v ére elektromobility má pred sebou určitú budúcnosť, niektoré špecifické jednotky neobstoja v skúške času. Presne to sa stane v prípade senzačného motora Mazdy, ktorý nebude spĺňať prísne normy Európskej únie. A to znamená, že bude stiahnutý z predaja.
Tento spaľovací motor bohužiaľ neobstál v skúške času
Mazda je známa svojimi skvelými motormi, a ak aspoň trochu sledujete automobilový priemysel, určite viete o japonskom SUV s veľkým naftovým motorom. Ako vidíte, aj v roku 2024 je možné vyrábať skvelé a výkonné motory. Ale bohužiaľ nie všetky agregáty sa ubránia prísnym predpisom EÚ.
Model MX-5 patrí medzi nadšencami k najobľúbenejším. Doteraz bol športový roadster k dispozícii v dvoch verziách motora – s objemom 1,5 a 2,0. Bohužiaľ, ako sa ukázalo, ten druhý spaľovací motor bol preň jednoducho príliš veľký.
Zaujímavosťou je, že štvrtá generácia modelu MX-5 čoskoro oslávi svoje desiate narodeniny. Napriek tomu sa stále veľmi dobre predáva. Minulý rok japonská spoločnosť predstavila tretí facelift populárneho modelu s kódovým označením ND3. Pribudli nové LED svetlá či lepšie multimédiá. Najdôležitejšie pre facelift však boli zmeny v elektronickej architektúre. Ide o ďalšiu z požiadaviek EÚ v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Práve kvôli týmto predpisom s názvom GSR2 sa Porsche rozhodlo napríklad stiahnuť z predaja modely Cayman a Boxster.
EÚ neustále uťahuje skrutku
A hoci, ako sme už spomenuli, viaceré spoločnosti, ako napríklad Toyota a Mazda, pracujú na novej generácii spaľovacích motorov, EÚ neustále uťahuje skrutku. Preto museli Japonci v tichosti stiahnuť z predaja 2-litrový spaľovací motor. Po minuloročnom facelifte v modeli MX-5 generoval 184 koní, čo je pre takéto malé auto ideálny výkon. Bohužiaľ, roadster bude teraz k dispozícii len s menším 1,5-litrovým motorom s výmazem 1260 kg. Tento agregát generuje len 132 koní a v šprinte z 0 na 100 km/h je takmer o 2 sekundy pomalší.
Menší spaľovací motor určite nie je najhorším riešením. Doteraz sa však u zákazníkov tešil oveľa väčšej obľube 2-litrový agregát. Je teda isté, že sa na predajných číslach prejaví skôr toto ako iné rozhodnutie.
Akú budúcnosť má Mazda MX-5? Skôr či neskôr bude musieť vozidlo dostať nejakú formu elektrifikácie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové emisné normy majú aj prvé obete. Výrobca sťahuje tri modely
SUV odsúdené na úspech. Má všetko, dokonca aj ekologickú značku
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.