10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MiasFactory).
V druhom štvrťroku 2024 predalo Volvo 98 673 vozidiel s možnosťou pripojenia do elektrickej siete – vrátane 52 589 plne elektrických vozidiel, čo je najlepší výsledok v histórii spoločnosti. Je to najmä vďaka trháku EX30. Je toho však viac.
71 514 automobilov – to je výsledok predaja spoločnosti Volvo Cars v júni 2024. Toto číslo samo o sebe veľa nehovorí – ale keď k nemu pripočítame, že ide o výsledok o 8 % vyšší ako v rovnakom mesiaci minulého roka, vidíme, že Volvo si vedie celkom dobre. Mierne povedané – predaj (388 073 vozidiel) sa od začiatku roka zvýšil o 14 %.
Najdôležitejším segmentom pre značku sú plug-in vozidlá – t. j. plug-in hybridy a plne elektrické vozidlá. Predaj takýchto vozidiel sa medziročne zvýšil o 41 %. V júni dosiahli 34 382 kusov.
Polovica objemu elektrifikovaná
Vozidlá s nabíjacou zásuvkou tvorili takmer polovicu celkového objemu značky (48,1 %). Pokiaľ ide o predaj plne elektrických vozidiel, ten sa v júni v porovnaní s výsledkami spred roka takmer zdvojnásobil (medziročný nárast o 93 %). Viac ako dve tretiny výsledku elektrických modelov vytvoril model Volvo EX30.
„Údaje o predaji za jún sú dôkazom úspešných krokov, ktoré sme podnikli z hľadiska nášho dlhodobého strategického smerovania,“ povedal Björn Annwall, obchodný riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars. „Obzvlášť ma tešia pokračujúce dobré predajné výsledky modelu EX30,“ – dodal.
Pokiaľ ide o plug-in hybridy, ich predaj dosiahol takmer 16 000 kusov. Medziročne sa tiež zvýšil, ale o 7 %. Ak vezmeme do úvahy celkový predaj modelov plug-in (alebo Recharge) značky Volvo v júni 2024 na celom svete, modely BEV sa na celkovom trhovom výsledku značky podieľali 25,8 %.
Najlepší štvrťrok v histórii
Pozrime sa na celý druhý štvrťrok 2024. Volvo vtedy predalo 98 673 modelov Recharge, z toho 52 589 plne elektrických modelov. Ide o najlepší štvrťrok v histórii spoločnosti. V roku 2024 zatiaľ predaj plug-in vozidiel Volvo prekročil 173 000 kusov (medziročný nárast o 27 %), čo predstavuje 44,8 % celkového predaja značky. Predaj plne elektrických vozidiel dosiahol 90 760 kusov (nárast o 53 %). To naznačuje, že prechod na elektrifikované modely prebieha – a naberá na obrátkach.
Ako vyzerajú štatistiky z hľadiska svetových regiónov? Väčšina (24 156 z 34 382 v júni) plug-in modelov sa predala v Európe. Až dve tretiny všetkých nových vozidiel značky Volvo kúpených na starom kontinente tvorili vozidlá s nabíjacou zásuvkou. Na druhej strane v Spojených štátoch klesol predaj takýchto modelov v júni o 13 %. Na celkovom výsledku značky sa podieľajú 35,6 %.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čo vieme o novom elektrickom BMW M3? Jedno je isté – mohlo by mať až 1360 koní
Náhly obrat v oblasti spaľovacích motorov. Európska únia ich ponechá pod jednou podmienkou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.