11.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Honda Prelude sa vracia! Našťastie, na rozdiel od trendov nepôjde o ďalšie SUV ťažiace zo zaslúženého mena. Nová generácia zostane klasickým kupé. Bude kombinovať spaľovací motor s elektrickým systémom, čím sa stane ďalším prístupom Hondy k vytvoreniu zaujímavého a cenovo dostupného hybridu.
Už o niekoľko dní sa dozvieme všetky podrobnosti o úplne novej generácii Hondy Prelude. To najdôležitejšie však vieme už teraz – stále pôjde o športové kupé, ktoré bude do pohybu uvádzať spaľovací motor. Auto tak bude priamo nadväzovať na svojich významných predchodcov. Už päť generácií je Prelude jedným z najikonickejších kupé a to sa nezmení.
Benzínový agregát dostane elektrickú asistenciu
Moderná doba má však svoje vlastné pravidlá, a tak benzínový agregát dostane elektrickú asistenciu. Nový Prelude má byť hybridným vozidlom a ako ubezpečuje Tomoyuki Yamagami, projektový manažér Prelude: „Chceme zabezpečiť, aby si model zachoval svoju športovú DNA a dokonale skĺbil účinnosť a ekologické výhody vlastné elektrifikovaným vozidlám s veľkým vzrušením za volantom – radosť z jazdy by mala vodičovi poskytnúť oddych od ťažkostí každodenného života.“
Chytáme vás za slovo! O to viac, že predtým tento počin Japoncom vyšiel. Keď sa v roku 2010 predstavila nová generácia Hondy CR-Z, aj ona bola hybridom so športovými ambíciami.
Skromný systémový výkon (124 k) v kombinácii s priemerným výkonom (0-100 km/h za 9,1 s) však nedokázal presvedčiť fanúšikov klasického CR-Z. Na druhej strane nie príliš praktická trojdverová karoséria od modelu odradila ďalších zákazníkov.
V dôsledku toho zostalo toto vozidlo len výnimočnou ponukou a nikdy sa nedočkalo svojho nástupcu. Honda však neprestala experimentovať s hybridnými kupé a v roku 2016 sa na trh dostala ďalšia inkarnácia modelu NSX. Toto vozidlo malo pohon všetkých štyroch kolies, komplexný šesťvalec do V pod kapotou a 3 elektromotory. Výsledkom bol pôsobivý výkon 581 koní a 3,3 sekundy potrebné na šprint na „stovku“ a maximálna rýchlosť 308 km/h.
Ako si ľahko domyslíte, ani toto auto nikdy nepresiahlo svoju úzku medzeru. Aj keď z úplne iných dôvodov ako hybridné CR-Z. Honda sa medzitým teraz rozhodla spojiť oba prístupy k tvorbe automobilov do jedného vozidla.
A tak vznikol nový Prelude.
Nová Honda Prelude – motor
Sériová verzia Hondy Prelude uzrie svetlo sveta už tento štvrtok na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Vtedy by sme mali poznať aj technické špecifikácie. Už teraz je však známe, že nový Prelude bude vychádzať z modelu Honda Civic. V súčasnej generácii je vozidlo k dispozícii v hybridnom variante s názvom e:HEV. Pravdepodobne analogické pohonné ústrojenstvo bude poháňať aj novú Hondu Prelude.
Jeho základom je 2-litrový benzínový motor, ktorému asistuje elektrická jednotka, pričom všetko je spojené prevodovkou eCVT. Systémový výkon je 184 k a maximálny krútiaci moment 315 Nm. V prípade Civicu takéto parametre umožňujú dosiahnuť prvú „stovku“ už po 7,8 s a maximálne pôjde 180 km/h.
Zachová sa rovnaký výkon aj pre nový Prelude? Alebo sa inžinierom Hondy podarí posunúť ich o niečo vyššie? Koniec koncov, Tomoyuki Yamagami vyhlasuje, že „nastal čas, aby Honda ukázala svoju schopnosť spojiť vysoký výkon s niečím zábavným pri riadení dynamických vozidiel“.
Vo svete, ktorému dominujú vozidlá SUV, je takéto auto lúčom nádeje.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Dacia pracuje na novom modeli. Budúce SUV segmentu B nahradí Sandero Stepway
Čínska spoločnosť BYD hádže rukavicu Toyote RAV4. Ktoré hybridné SUV je lepšia kúpa?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.