12.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TestDrivenTV).
Kúpa nového auta môže byť niekedy zložitý proces. Je dobré si vopred preskúmať modely, o ktoré máte záujem, aby ste sa správne rozhodli a vyhli sa problematickému vozidlu.
S postupom času a technologickým pokrokom v priemysle sa autá stali zložitejšími, ale to neznamená, že sa všetky stali spoľahlivejšími.
Najhorších autá vyrobené po roku 2000, pred ktorými by sme mali mať na pozore.
Audi A6 C5 2.5 TDI
Audi A6, konkurent BMW radu 5 a Mercedesu-Benz triedy E, je limuzína vysokej triedy ingolstadtského výrobcu. Generácia modelu C5 sa dodávala s výberom motorov, naftových aj benzínových, ale naftovému motoru V6 s objemom 2,5 litra by ste sa mali vyhnúť. Hovoríme o verzii s výkonom 155 k, ktorú nájdete aj v Audi A4 B6, Passate B5 alebo Škode Superb prvej generácie.
Tento model môže mať problémy aj s elektrickou inštaláciou, spravidla kvôli svojmu veku.
Škoda Fabia 1.2 HTP
Ďalším vozidlom, ktorého sa problémy týkajú, je Škoda Fabia s motorom 1.2 HTP. Tento trojvalcový benzínový motor môže mať problémy s chladiacim systémom, ktoré môžu ovplyvniť hlavu valcov. Nie je to tiež veľmi úsporný a kultivovaný motor. Sem môžeme zaradiť aj súrodencov z koncernu VAG, ako sú Volkswagen Polo alebo Seat Ibiza vybavené rovnakým motorom.
Toyota Avensis 2.2 Diesel
Naftový motor Toyota s objemom 2,2 litra je známy svojimi problémami s emisiami. Tento motor môže produkovať veľa dymu, môže mať problémy s vekom valcov.
Subaru Forester 2.0 Boxer Diesel
V čase, keď ak ste nemali v ponuke dieselový motor, strácali ste zákazníkov, Subaru prinieslo na trh dieselový motor typu boxer, ktorý sa montoval do viacerých modelov v ponuke. Tento motor mal konštrukčnú chybu, takže kľukový hriadeľ sa zlomil medzi 3. a 4. piestom.
Motory BMW, ktorým sa treba vyhnúť
Nehovoríme len o konkrétnych modeloch, ale o viacerých motoroch, ktoré sa v priebehu rokov používali v rôznych vozidlách nemeckého výrobcu.
Prvým z nich je 2,0-litrový naftový motor N47, ktorý si vyslúžil povesť motora s problémami s časovaním. Potom tu máme 1,6-litrový benzínový motor, ktorý bol vyvinutý v spolupráci so skupinou PSA. Aj on mal svoj podiel na problémoch s časovaním ventilov, valcom a spotrebou oleja.
Z ponuky BMW sa neodporúča motor V8 s kódom N63. Táto 4,4-litrová pohonná jednotka s dvojitým preplňovaním turbodúchadlom sa dostala do viacerých modelov BMW, napríklad do modelov X5, radu 5 a radu 7. Poddimenzovaný chladiaci systém viedol k problémom s chladením, ktoré mali za následok poškodené tesnenia hlavy alebo poškodené ventily. Môže tiež unikať pomerne veľa oleja a problematické môže byť aj časovanie.
V neposlednom rade je to 3,0-litrový šesťvalcový motor N53. Ten môže trpieť usadeninami na ventiloch, keďže ide o motor s priamym vstrekovaním. Alternatívou by mohol byť jeho predchodca N52.
Vo svojom videu 99Vehicles tiež radí vyhnúť sa výkonným vozidlám s vysokým počtom najazdených kilometrov. Ako príklad uvádza Audi RS 3, výkonný hatchback s 2,5-litrovým preplňovaným motorom. Kvôli ich zneužívaniu môžu byť pri kúpe z druhej ruky rizikové.
Audi RS 3
Modely koncernu Volkswagen s motormi 1,8 TSI alebo 2,0 TSI. Je už známym, dokonca bežným problémom, že táto rodina benzínových motorov má nadmernú spotrebu oleja. Je to spôsobené segmentmi. Taktiež sú ovplyvnené usadeninami vodného kameňa na ventiloch.
Motory vyrobené pred rokom 2012 sú problematickejšie, ale v generáciách, ktoré prišli, sa niektoré problémy odstránili a sú lepšou alternatívou.
Ford Focus/Fiesta 1.0 EcoBoost
Najmenší motor v ponuke značky Ford sa nezaobišiel bez problémov. Má problémy s prehrievaním, problémy spôsobovalo aj rozvodové koleso ponorného remeňa, ktoré sa časom opotrebuje a môže upchať vaňu olejového čerpadla, čo vedie k veľmi vážnemu poškodeniu.
Smart Fortwo
Smart Fortwo, jeden z modelov, ktorý bol priekopníkom v segmente mestských vozidiel, môže trpieť nadmernou spotrebou oleja, problémami s elektroinštaláciou a vysokou spotrebou paliva, najmä ako malé vozidlo.
Mazda RX-8
Mazda bola skutočne jediným výrobcom, ktorý pomerne široko využíval rotačný motor, ktorý bol základom mnohých ikonických športových vozidiel, ako napríklad RX-8. Bohužiaľ, pri nesprávnej údržbe môže mať tento veľmi náročný motor veľa problémov, najmä kvôli grafitovému tesneniu rotora. Opotrebovanie môže viesť k poruche motora.
Tento motor, príjemný pre nadšencov, nie je pre každého, vzhľadom na pozornosť, ktorú si vyžaduje, ale aj preto, že neodmysliteľne spotrebúva olej a pomerne veľa benzínu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najspoľahlivejšie ojazdené vozidlá. Trojica najlepších vás možno prekvapí
Aké sú najspoľahlivejšie vozidlá SUV? Najlepšie hodnotené modely v roku 2024
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.