13.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CARSARENA).
Volkswagen urobil svojim zákazníkom veľa radosti a modely ako Golf, Passat a Polo sa natrvalo zapísali do histórie automobilov a mnohých generácií vodičov. Nastal však čas elektrifikácie a novej úrovne mobility. Pre model Polo to znamená presun mimo Európy.
Španieli sa s ľútosťou lúčia s hot-hatchom Volkswagen Polo
Je už jasné, že Volkswagen ukončí výrobu modelu Polo v Španielsku. Model prvýkrát zišiel z výrobných liniek závodu Navarra v roku 1984. Odvtedy sa na cesty dostalo 8 422 161 kusov tohto modelu.
Teraz sa s týmto kultovým nemeckým úžitkovým vozidlom, ktoré bolo súčasťou každodenného života mnohých vodičov, s veľkou ľútosťou lúčime. Zároveň zanecháva nezmazateľný odkaz v španielskom automobilovom priemysle.
Pokiaľ ide o poslednú vyrobenú jednotku, je to modrá verzia Polo in Life. Pod jeho kapotou sa nachádza motor 1.0 TSi s výkonom 95 k, ktorý je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zostane symbolom konca éry modelu Polo v továrni v Pamplone (Navarra).
„Polo nám dalo všetko, pevnú minulosť a prítomnosť, ktorá nám umožňuje odvážne sa pozerať do elektrickej budúcnosti,“
– povedal Michael Hobusch, prezident spoločnosti Volkswagen Navarra.
Volkswagen však nemá v úmysle ukončiť výrobu tohto modelu a vozidlo nezmizne z európskej ponuky. Nemecký výrobca sa rozhodol presunúť jeho výrobu mimo starého kontinentu. Aký je dôvod tohto rozhodnutia?
Volkswagen elektrifikuje svoju továreň v Španielsku
Vzhľadom na posun mobility do úplne novej fázy a elektrifikáciu modelov Volkswagen má výrobca s továrňou v Navarre ďalšie plány. Po premiestnení výroby modelu Polo do Kariega v Južnej Afrike má v úmysle pripraviť španielsky závod na výrobu elektrických modelov. Medzitým budú zo španielskej továrne naďalej vychádzať SUV T-Cross a Taigo.
Očakáva sa, že modely ako Škoda Epiq a Volkswagen ID.2 X opustia továreň od roku 2026. Obe vozidlá patria do segmentu B-SUV a budú postavené na platforme MEB Entry. Nie je žiadnym tajomstvom, že Volkswagen sa angažuje v oblasti udržateľnej mobility a technologických inovácií.
Je známe, že takáto transformácia si vyžiada značné investície. Tie údajne dosiahnu výšku 1 024 miliónov EUR. Zamestnanci a odbory sú znepokojení, pretože rozhodnutie Volkswagenu znamená dočasný pokles výroby. Po poklese na 250 000 kusov v roku 2024 a 150 000 kusov v roku 2025 sa zvýši až v roku 2026. To znamená, že pracovný čas bude musieť skrátiť približne 2 000 – 2 300 zamestnancov. Prechodné obdobie je preto pre spoločnosť a jej zamestnancov náročné. Pred skončením prechodného obdobia bude potrebné reorganizovať prácu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
V jaskyni sa našlo viac ako 50 opustených áut. Zabudnuté klasické vozidlá Volkswagen
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.