Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen chce zatvoriť továreň v Belgicku. Ide o prvé takéto rozhodnutie od roku 1988

13.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Volkswagen v utorok oznámil, že možno zatvorí závod v Bruseli, ktorý vyrába luxusné elektromobily značky Audi. Dôvodom tohto rozhodnutia je prudký pokles dopytu po...

13.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj).

Volkswagen v utorok oznámil, že možno zatvorí závod v Bruseli, ktorý vyrába luxusné elektromobily značky Audi. Dôvodom tohto rozhodnutia je prudký pokles dopytu po týchto vozidlách, informovala agentúra Reuters.

Volkswagen chce zatvoriť továreň v Belgicku.
Foto: youtube.com/@wsj

Volkswagen si v priebehu rokov zvykol otvárať nové továrne a vstupovať na nové trhy namiesto toho, aby ich zatváral. Pokles záujmu o elektromobily ho však pravdepodobne prinúti zatvoriť svoje závody, a to prvýkrát od 80. rokov minulého storočia. Naposledy sa tak stalo v roku 1988, keď bol zatvorený závod Westmoreland v Alabame. Podľa agentúry Reuters posledný šéf značky VW, ktorý pohrozil zatvorením závodov v Európe, odstúpil niekoľko mesiacov po týchto hrozbách.

Klesajúci dopyt je klincom do rakvy bruselských továrni

Výrobcovia automobilov boli ťažko zasiahnutí nižším dopytom po elektrických vozidlách, než sa očakávalo. Postihlo to najmä tých hráčov, ktorí významne investovali do vývoja technológií a rozširovania kapacít.

Audi síce už varovalo, že v roku 2024 dôjde k poklesu predaja v dôsledku zavedenia nových modelov a zníženia nákladov, ale v tom čase nikto nehovoril o hrozbe zatvorenia závodu. Začiatkom júla však už spoločnosť túto možnosť oficiálne oznámila. Navyše to, či sa továreň zmení na inú pordukciu alebo sa zatvorí, výrazne ovplyvní zníženie tržieb skupiny v roku 2024. Volkswagen informoval, že náklady spojené s hľadaním alternatívneho využitia pre bruselský závod alebo jeho zatvorením, ako aj ďalšie neplánované výdavky by mohli dosiahnuť až 2,6 miliardy eur.

Tým už spoločnosť znížila prognózu prevádzkového zisku na 6,5 – 7 % z avizovaných 7 – 7,5 %. To zasa prinútilo materskú spoločnosť Porsche SE, ktorá vlastní takmer tretinu akcií Volkswagen AG, znížiť prognózu zisku na 3,5 – 5,5 mld. Nie je prekvapením, že po tejto správe klesli akcie spoločností Volkswagen a Porsche SE kótované na frankfurtskej burze o 1,7, resp. 2,1 %.

Agentúra Reuters informovala, že nemecký koncern pre nízky dopyt po modeli Audi Q8 e-tron (uvedenom na trh v roku 2018) v Bruseli úplne ukončí jeho výrobu už v roku 2025.

Výrobca automobilov bol ťažko zasiahnutí nižším dopytom po elektrických vozidlách.
Foto: youtube.com/@Auditography

Dlhodobé výzvy spoločnosti Volkswagen

Bruselský závod, ktorý v minulom roku vyrobil približne 50 000 automobilov, čelí aj „dlhodobým štrukturálnym výzvam“ vrátane ťažkostí pri zmene usporiadania kvôli blízkosti mesta a vysokým logistickým nákladom. Teraz začne konzultačný proces s cieľom nájsť alternatívne riešenia pre závod, ktorý zamestnáva približne 3 000 ľudí. „Ak sa nenájde iné riešenie, môže to zahŕňať aj ukončenie prevádzky,“ uviedlo Audi vo svojom vyhlásení.

Agentúra Reuters tiež poukazuje na to, že prevádzkový zisk Volkswagenu v prvom štvrťroku klesol o 20 %, čiastočne v dôsledku meškania dodávok v Audi po tom, ako bol bruselský závod vo februári na dva týždne zatvorený pre nedostatok komponentov.

„Zástupcovia zamestnancov Audi AG požadujú perspektívu, ktorá zabezpečí budúcnosť závodu a našich kolegov v Bruseli. Vedenie Audi musí prevziať zodpovednosť za tento závod,“ uviedla Rita Beck, hovorkyňa Audi výboru Európskej zamestnaneckej rady skupiny VW.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen oficiálne ukázal nový Passat vo verzii sedan. Ikonický model za 22 870 eur teraz žiari ešte jasnejšie

Tento luxusný Mercedes teraz stojí menej ako Škoda Octavia. Je k dispozícii od 38 000 eur


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Máte dve nové pneumatiky? Odborníci odporúčajú zadné, nie predné

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlwaysForward12). Odborníci na pneumatiky tvrdia, že viac ako polovica vodičov tento trik pri výmene pneumatík nepoužíva. Ako správne je namontovať…

Toyota stanovila nový rekord v spaľovaní. Viac ako 1 600 kilometrov na jednu nádrž

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UltimateDrivenSupercars). Nová Toyota Prius LE práve vytvorila rekord v Guinnessovej knihe za najnižšiu spotrebu automobilu. Cesta sa uskutočnila zo západného…

Dacia pokračuje v testovaní pripravovaného SUV Bigster. Nový model bude mať premiéru v októbri

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Passionauto458). Uvedenie nového SUV Dacia Bigster na trh sa rýchlo blíži. Budúce SUV bude oficiálne predstavené na autosalóne v Paríži.…

Škoda Fabia oslavuje 25. výročie

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dmkeithskodawakefield3730). Škoda Fabia má 25 rokov a bola predstavená 14. septembra 1999 na autosalóne vo Frankfurte. Za posledných 25 rokov…

Superrýchle vlaky bez rušňovodičov? V Japonsku už čoskoro

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/gigafactories). Prichádzajú plne autonómne superrýchle osobné vlaky? V Japonsku sa už o štyri roky začne testovanie najmodernejšej technológie na vlakoch…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov