15.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars).
Fanúšikovia modelu Dacia Duster môžu hovoriť o osude, ktorý naň dolieha. V najnovšej sérii nárazových testov Euro NCAP získala nová generácia trhového bestselleru z Rumunska skóre 3 hviezdičky. Rovnaké ako jeho predchodca. V skutočnosti vozidlo zvládlo sériu crash testov oveľa lepšie ako model 2. generácie, ale dosiahnutý výsledok možno len ťažko považovať za uspokojivý.
Predchádzajúca generácia modelu Dacia Duster, testovaná v roku 2017, získala celkovo priemerné hodnotenie 3 hviezdičky. Ochrana dospelých cestujúcich bola vtedy ohodnotená na 71 %, detí na 66 % a zraniteľných účastníkov cestnej premávky len na 56 %. Celkové skóre bolo výrazne zaťažené zlým hodnotením bezpečnostných asistenčných systémov. V tejto kategórii získalo vozidlo skromné skóre 37 percent.
Smrteľná nehoda vozidla Dacia Duster. 3 hviezdičky v testoch Euro NCAP
Organizácia Euro NCAP práve zverejnila výsledky crash testov úplne novej tretej generácie modelu Dacia Duster. Bohužiaľ – vozidlo aj tentoraz získalo priemerné celkové skóre tri hviezdičky, hoci výsledky dosiahnuté v jednotlivých kategóriách sú rozhodne lepšie ako u predchodcu.
V najnovšej sérii nárazových testov bola tretia generácia modelu Dacia Duster hodnotená známkou:
- 70 percent bodov za ochranu dospelých cestujúcich,
- 88 percent bodov za ochranu detí,
- 60 percent bodov za ochranu chodcov a zraniteľných účastníkov cestnej premávky,
- 57 percent bodov za bezpečnostné asistenčné systémy.
Za osobitnú pozornosť stojí vysoká úroveň ochrany najmladších cestujúcich pred nehodami. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ide o skutočný prelom. Výsledok pre dospelých však vyzerá zaujímavo.
Nová Dacia Duster a 3 hviezdičky v Euro NCAP
V predchádzajúcej sérii testov (2017) bola ochrana hrudníka a hlavy vodiča hodnotená zle. Hoci kabína zostala pevná, video z čelného nárazového testu ukázalo, že mierne deformovaný predný stĺpik spôsobil prasknutie čelného skla. Dalo sa teda nadobudnúť dojem, že karoséria nebola dostatočne tuhá. Nový Duster už tento problém nemá, ale zdá sa, že konštruktéri si ho vzali k srdcu až príliš.
V opise výsledkov testu sa uvádza, že ochrana hrudníka vodiča a spolujazdca na zadnom sedadle bola na základe údajov zo snímača nárazu figuríny hodnotená ako „slabá“. Jednoducho povedané – sily pôsobiace na telo vodiča v tejto oblasti boli vyhodnotené ako príliš vysoké, čo môže naznačovať, že karoséria sa javila tuhšia, než mala byť. Súhrnné skóre 70 % za ochranu dospelých možno len ťažko nazvať prešľapom, ale faktom je, že konkurencia v podobe vozidiel hraničiacich so segmentmi B a C nás už zvykne na lepšie výsledky.
Nová Dacia Duster 3 v crash testoch. Lepšie do strán ako spredu
Ako útechu však treba dodať, že nový Duster zaznamenal vynikajúce výsledky v testoch bočného nárazu, ktorý je najčastejším typom nehody na slovenských cestách.
V oboch bočných bariérových testoch a v tzv. stĺpikovom teste bola ochrana všetkých kritických oblastí karosérie dobrá a Duster získal v tejto kategórii maximum bodov.
– čítanie správy NCAP
Pozitívom je aj dobrá konštrukcia sedadiel, ktoré účinne chránia pred poranením krčnej chrbtice v prípade nárazu zozadu. Na druhej strane testy úrovne ochrany chodcov dopadli priemerne. Duster stratil niekoľko bodov aj za absenciu stredového airbagu, ktorý by znižoval kontakt medzi cestujúcimi na predných sedadlách.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Objavil sa ďalší problém s elektromobilmi. Priamo ovplyvňuje našu bezpečnosť
Volkswagen Passat rekord. Vozidlo najazdilo 2400 kilometrov na jedno natankovanie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.