15.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JuanMendoza).
Ferrari je jednou z najikonickejších značiek. Mnohí sa snažia využiť túto skutočnosť a predávať svoje výrobky so symbolom talianskej značky. Spoločnosť z Maranella sa však snaží bojovať proti falzifikátom.
Ferrari je nepochybne jednou z najznámejších automobilových značiek na svete. Je ťažké nájsť človeka, ktorý by si nespájal symbol čierneho koňa. Taliansky výrobca si je dobre vedomý svojho postavenia a o svoj imidž veľmi dbá. Už roky sa hovorí o „čiernej listine“ značky. Majú sa na nej nachádzať ľudia, ktorí sa voči Ferrari previnili. Mali by na ňu patriť Justin Bieber, 50 Cent a Kim Kardashian. Nie je to však jediný spôsob, ktorým sa Ferrari snaží chrániť svoj imidž.
Ferrari falzifikáty. Čierny kôň sa dostal aj na chladničku
Ako zdôraznil oficiálny časopis Ferrari, byť jednou z najvyhľadávanejších značiek na svete má aj svoju temnú stránku. Mnohí ľudia chcú slávne logo zneužiť a zarobiť na ňom. Výsledkom je, že nie je ťažké naraziť na najrôznejšie predmety s vyobrazením čierneho koňa – čiapky, okuliare, tričká a podobne. Pri mnohých z nich však umiestnenie loga Ferrari nebolo konzultované s talianskym výrobcom.
Carlo Daneo z právneho oddelenia značky v rozhovore pre spomínaný časopis upozorňuje, že logo sa dostáva aj na predmety, ktoré je ťažké akokoľvek spojiť s výrobcom, a pripomína, že symbol čierneho koňa sa kedysi objavil na chladničke.
Falšovatelia falšujú autá Ferrari
Keďže ide o značku vyrábajúcu automobily, falšujú sa samozrejme aj jej modely. Nejde však o lacné falzifikáty. Automobily sú postavené na originálnych komponentoch Ferrari. Napodobňujú však vzácnejšie autá, zrejme preto, aby podvodníci mohli pri ich predaji zarobiť viac peňazí.
Ferrari sa však snaží proti falzifikátom bojovať. Spoločnosť so sídlom v Maranelle požaduje od výrobcu predmetov so symbolom čierneho koňa, aby falzifikáty nielen stiahol z trhu, ale ich aj zničil. Daneo však uviedol, že pokiaľ je to možné, značka sa snaží s takýmto výrobcom dohodnúť, aby nemusela iniciovať súdne konanie.
Koľko falzifikátov zničilo Ferrari v roku 2023?
Taliansky výrobca sa podelil aj o údaje o počte zničených falzifikátov v roku 2023. Okrem troch automobilov zoznam zahŕňal aj oblečenie (100 351 kusov), slnečné okuliare (91 229), hodinky (60 903), parfumy (30 161) alebo modely áut (872).
75 200 eur za nárazník Ferrari?
Ferrari je nepochybne značka, ktorá ponúka exkluzívne produkty. To môže na druhej strane znamenať nemalé výdavky v prípade akýchkoľvek problémov. Presvedčil sa o tom vodič, ktorý mierne poškodil nárazník iného vozidla v znamení čierneho koňa. Servis talianskeho výrobcu ocenil nárazník na 75 200 eur. Našťastie pre vinníka bola celá vec krytá jeho poistením zodpovednosti za škodu. Za poistku zaplatil len 100 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Spoločnosť Geely vytvára šach mat s novou technológiou pre elektromobily. Konkurencia sa už potí
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.