15.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BoschCarService).
Skúsení vodiči pri výbere auta berú do úvahy nielen to, či model zaujme svojou spoľahlivosťou, ale aj to, či sa dá opraviť v prípade poruchy, čo sa koniec koncov môže stať aj v tom najlepšom aute. Mechanici určili autá, na ktorých sa im pracuje najľahšie. Je tu jasný líder.
Špecializovaný servis pravidelne vykonáva analýzu trhu medzi autoservismi. V najnovšom vydaní celoeurópskeho prieskumu boli mechanici požiadaní, aby určili značky, ktoré vyrábajú autá, ktoré sa najľahšie servisujú. V zozname jednoznačne dominujú výrobky jedného výrobcu.
Vozidlá, ktoré sa najľahšie servisujú. Výber mechanikov
Do prieskumu boli zaradení mechanici z Českej republiky, Poľska, Slovenska, Bieloruska, Litvy, Rumunska, Chorvátska a Maďarska. Až 49,1 % opýtaných uviedlo, že najľahšie sa servisujú autá koncernu Volkswagen, po nich nasledovali Toyota a Fiat. Kompletný rebríček je nasledovný:
- Spol. VW – 49,1 %.
- Toyota – 9,7 %.
- Fiat – 8,6 %.
- Opel – 5,1 %.
- BMW/Mini – 4,2 %.
- Ford – 4,0 %.
- Hyundai/Kia – 3,5 %.
- Mercedes – 2,8 %.
- Renault/Dacia – 2,4 %.
- Honda – 2,4 %.
- Peugeot/Citroen – 2,2 %.
- Suzuki – 1,1 %.
- Volvo – 1,0 %.
- Iné – 3,8 %.
Volkswageny, Škody a Audi sa najľahšie opravujú?
Prvé miesto vozidiel VAG ako vozidiel s najjednoduchším servisom ma vôbec neprekvapuje, ale obrovský náskok v prieskume pred ďalšími značkami je skôr výsledkom popularity daných vozidiel ako skutočnej jednoduchosti opravy. Pre nezávislých mechanikov je veľkou výhodou servisu vozidiel VAG opakovateľnosť riešení v rámci skupiny. To platí prakticky pre všetky značky a modely.
Špecializovaný servis uviedol príklad motora 1.5 TSI, ktorý sa používa vo väčšine modelov koncernu Volkswagen. Prekážkou vstupu na trh je potreba vlastniť a používať moderné špecializované nástroje. Keď ho však prekonáte a vykonáte opravu napríklad na Golfe, servisovať Škodu Octavia (ako aj Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq, Fabiu a Scalu – pretože v každom z týchto modelov nájdete 1,5 TSI), Audi A3 alebo Cupru Formentor už nebude problém.
Prieskum sa uskutočnil metódou CAWI – formou online rozhovoru – so 722 mechanikmi zo Slovenska a ďalších siedmich európskych krajín.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Škoda chce vyrábať to, čo chce zákazník. Preto zostane verná spaľovacím motorom aj po roku 2035
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.