16.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tianqilithiumenergyaustralia).
Ázijský gigant Tianqi Lithium postaví v Európe továreň na batérie. Predstavitelia spoločnosti uviedli, že závod sa bude nachádzať v „kľúčovej krajine v dodávateľskom reťazci elektrických vozidiel“. Jednou z možností čínskeho giganta by mohlo byť Rumunsko.
Tianqi Lithium je čínska spoločnosť, ktorá vlastní takmer polovicu svetovej produkcie lítia. Má bane aj v Austrálii a Čile a teraz oznámila, že postaví továreň na výrobu batérií v Európe.
Spoločnosť Tianqi Lithium by mohla postaviť továreň na výrobu autobatérií v Rumunsku
Predstavitelia spoločnosti neuviedli, kde sa bude nový závod nachádzať ani na ktoré krajiny sa zameria.
Uviedli však, že sa bude nachádzať v „kľúčovej krajine v dodávateľskom reťazci Európskej únie pre elektrické vozidlá“, píše South China Morning Post (scmp.com).
V publikácii sa uvádza, že jeden z veľkých výrobcov batérií otvoril továreň na výrobu autobatérií v Nemecku a ďalšia spoločnosť v Maďarsku. Rumunsko by tak mohlo byť pre spoločnosť Tianqi Lithium výhodnou destináciou.
Vzhľadom na úzke vzťahy medzi Viktorom Orbánom a Pekingom však nie je vylúčené, že závod bude postavený v Maďarsku.
„Dúfame, že potenciálna spolupráca nám umožní lepšie uspokojovať potreby trhu a umožní spoločnosti Tianqi rozšíriť svoju činnosť o nadväzujúce operácie v dodávateľskom reťazci batérií,“
– povedal Frank Ha Chun-shing, výkonný riaditeľ spoločnosti.
Spoločnosť so sídlom v S‘-čchuane priamo alebo nepriamo vlastní najväčšie bane na lítium v Číne, Austrálii a Čile. Tianqi Lithium Corporation oznámila, že v roku 2023 dosiahne tržby vo výške viac ako 40 mld.
Najväčší čínski výrobcovia autobatérií otvárajú továrne v Európe
Dvaja z najväčších svetových výrobcov batérií pre elektromobily už pôsobia v európskom hospodárskom bloku. Spoločnosť Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) otvorila továreň na lítium-iónové batérie v Nemecku.
Výrobca batérií a elektrických vozidiel BYD stavia továreň v Maďarsku.
Čínski výrobcovia sa chcú vyhnúť dovozným clám EÚ na čínske elektrické vozidlá. Politika EÚ naopak podporuje zahraničné firmy, aby investovali do závodov na výrobu batérií a súvisiacich materiálov. Je teda výhodnejšie postaviť závod od nuly v niektorej krajine EÚ, ako predávať autá až o 50 % drahšie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Bezlítiové sodíkové batérie opúšťajú laboratórium a začínajú sa vyrábať v USA
Testovaná batéria Polestar, ktorá sa nabije z 10 % na 80 % za 10 minút
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.