16.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bikingdirectYT).
Je možné pri cestovaní na motorke tankovať menej často ako každých tisíc kilometrov? Na trhu takýto model existuje, ale poznajú ho len najvernejší fanúšikovia motocyklov triedy enduro a adventure. Ponúka ho špecializovaná španielska spoločnosť.
Väčšina motocyklov má v porovnaní s takmer akýmkoľvek autom oveľa kratší dojazd. Modely používané na každodenné jazdenie zvyčajne prejdú bez doplnenia paliva maximálne 200-300 km. Dlhšie vzdialenosti medzi čerpacími stanicami prekonávajú stroje určené na turistiku, ale ich možnosti sa zvyčajne končia pri vzdialenosti okolo 400 km. Našťastie pre milovníkov cestovania na motorke na dlhé vzdialenosti existuje model, ktorý ich problémy vyrieši. Je to motocykel od malej španielskej spoločnosti Rieju.
Rieju Aventura 500 je jediný motocykel na trhu s dojazdom viac ako 1 000 km
Rieju Aventura 500 vyzerá ako typický motocykel dobrodružnej triedy, ale pod sedadlom skrýva prekvapenie. Práve tam sa skrýva druhá palivová nádrž, keďže prvá je v typickej polohe pred jazdcom. Každá z nich má objem 20 litrov, čo v kombinácii s motorom s výkonom 47 koní, ktorý v licencii od Hondy vyrába čínska spoločnosť Loncin, robí z Aventury 500 motocykel s najdlhším dojazdom na svete. Okrem tohto detailu je výbava nového modelu Rieju pre triedu ADV pomerne štandardná. Je vybavený terénnymi kolesami s priemerom ráfika 21 palcov vpredu a 18 palcov vzadu s bezdušovými pneumatikami, 7-palcovým TFT displejom, odpružením so zdvihom 190 mm, terénnymi ochrannými štítmi a ABS s vypínačom. Napriek štandardným vybavením a ďalším ochranným prvkom je hmotnosť tohto motocykla „na sucho“ pôsobivých 190 kg, hoci po natankovaní 40 litrov paliva sa, samozrejme, citeľne zvýši.
Rieju Aventura 500 je zrejme európska verzia čínskeho motocykla. To ma netrápi
Na fórach sa môžete dočítať, že nová Aventura 500 nie je originálnym dizajnom spoločnosti Rieju, ktorá má 90-ročnú tradíciu. Ich nový model je európsky upravený motocykel Chongqing Hengjian HJ500-8, ktorý sa nazýva čínska Honda Africa Twin a silne pripomína inú Hondu CB500X. Je to zlá správa? Podľa môjho názoru nie nevyhnutne, keďže sa podarilo udržať jeho cenu na slušnej úrovni vďaka výrobe v Číne.
Loncin je veľký výrobca, ktorý už mnoho rokov dodáva motory napríklad pre BMW Motorrad. V závislosti od verzie Rieju Aventura 500 stojí 8 400 eur alebo 8 600 eur a má dobrú štandardnú výbavu. Drahšia verzia má výraznejší lak, ktorý pripomína dlhú históriu značky. Samozrejme, v tomto cenovom segmente musí čeliť mnohým súperom vrátane japonských spoločností, čo môže byť celkom náročné. Za to má unikátnu výbavu, ktorú iní neponúkajú a obohacuje tak domáci trh enduro motocyklov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Harley-Davidson Street Glide. Vyrástol som s vlajkovou loďou americkej cestnej
Honda Africa Twin Adventure Sports ES: roztrasená, ale lepšia ako kedykoľvek predtým
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.