Novinky, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

ADAC kritizuje výkonnosť systémov udržiavania v jazdnom pruhu

18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ford). Podľa nariadenia GSR musí byť asistent udržiavania v jazdnom pruhu povinnou výbavou každého nového vozidla od 7. júla tohto roku. Nemecký ADAC varuje, že...

18.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ford).

Podľa nariadenia GSR musí byť asistent udržiavania v jazdnom pruhu povinnou výbavou každého nového vozidla od 7. júla tohto roku. Nemecký ADAC varuje, že jeho prevádzka môže byť niekedy nebezpečná.

ADAC kritizuje výkonnosť systémov udržiavania v jazdnom pruhu.
Foto: youtube.com/@ford

Asistent udržiavania v jazdnom pruhu využíva predovšetkým kameru, ktorá nepretržite sleduje čiary namaľované na vozovke. Najnovšie inkarnácie tohto systému dokážu rozpoznať aj okraje vozovky. Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu dokáže nielen korigovať jazdný pruh, aby sa zabránilo jeho opusteniu, ale dokonca sa dokáže sám riadiť pozdĺž neho.

Asistent udržiavania v jazdnom pruhu nie je dokonalý

Ako uvádza nemecký ADAC, systémy udržiavania v jazdnom pruhu v mnohých automobiloch majú ďaleko od dokonalosti. V skutočnosti môžu dokonca spôsobiť nebezpečné situácie na ceste. Napriek tomu ADAC víta nevyhnutnosť systémov udržiavania v jazdnom pruhu a vidí v nich veľký potenciál.

„Rôzne testy systémov varovania pred vybočením z jazdného pruhu však odhaľujú aj ich slabé stránky. Niekedy sa môže stať, že vozidlo je takmer nasmerované na protiidúce vozidlo. Je to spôsobené pomerne veľkými ovládacími silami,“

– uvádza sa v tlačovej správe organizácie.

Okrem toho mnohé systémy pracujú s príliš veľkou silou. Podľa predpisov by mal byť maximálny odpor na volante 50 Nm. To zodpovedá hmotnosti 5 kg. V prípade niektorých vozidiel však musíte s volantom dokonca zápasiť.

Euro NCAP na druhej strane upozorňuje, že maximálna sila na volant by mala závisieť od konkrétnej jazdnej situácie.

ADAC vyzýva na optimalizáciu

Vzhľadom na často nepresvedčivý výkon systémov udržiavania v jazdnom pruhu vyzýva ADAC výrobcov na ich optimalizáciu. Mali by totiž fungovať tak, aby vo vodičoch vzbudzovali dôveru.

„Len sofistikované a dobre koordinované systémy zabezpečia akceptáciu zo strany vodičov,“ uvádza ADAC. Ak také nie sú, namiesto toho, aby pomáhali, prekážajú počas jazdy a vodič ich jednoducho vypne.

Asistenčný systém udržiavania v jazdnom pruhu s dopravnou zápchou.

Pripomíname, že podľa smernice GSR je systém udržiavania v jazdnom pruhu povinnou výbavou každého vozidla od 7. júla. Spolu s ním musí byť na palube okrem iného aj inteligentný asistent kontroly rýchlosti, detekcia objektov pri cúvaní, varovanie pred únavou vodiča alebo záznamník údajov o udalostiach.

Cieľom zavedenia nariadenia o všeobecnej bezpečnosti (skrátene GSR) je výrazne znížiť počet obetí medzi cestujúcimi, chodcami a cyklistami. Európska únia chce do roku 2038 znížiť počet usmrtených osôb pri nehodách o 25 000 a počet zranených o 140 000.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

ABS – čo je to a na čo sa používa?

Kontrola trakcie: čo je to, ako funguje a prečo by ste ju mali používať


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Clá na elektromobily ohrozujú Cupru

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Povedal to Wayne Griffiths, šéf spoločnosti Cupra, ktorá vyrába elektrické SUV Tavascan v Číne. Clá na elektromobily ohrozujú Cupru.Foto:…

Nový Bentley Flying Spur má premiéru 10. septembra. Luxusná limuzína bude využívať hybridný motor V8 s výkonom takmer 800 koní

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@MED-CARS). Bentley pripravuje uvedenie novej limuzíny Flying Spur na trh. V novom modeli použijeme rovnaké pohonné ústrojenstvo ako v nedávno modernizovanom…

Prvý MG s polovodičovými batériami príde v roku 2025

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarFocusTv-rw8ip). Spoločnosť MG začne v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov vybavovať svoje modely elektromobilov polovodičovými batériami. Správu priniesol portál Autocar priamo…

Spoločnosť Volvo oznámila čisto elektrické nákladné vozidlo s dojazdom až 600 km

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bjornnyland). Volvo Trucks, divízia nákladných vozidiel švédskeho výrobcu, oznámila, že v roku 2025 uvedie na trh čisto elektrické nákladné vozidlo.…

Čínska spoločnosť BYD kupuje nemeckú sieť veľkých predajcov

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Čínska automobilka sa rozhodla kúpiť nemeckú sieť predajcu, prostredníctvom ktorej doteraz predávala svoje vozidlá. BYD chce upevniť svoju prítomnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov